Rezultate Renault Group în 2024: Creștere puternică, profit operațional și poziție financiară netă la nivele record. Rezultate peste perspectivele financiare.

Profitabilitate și generare de numerar la valori record.

Cifra de afaceri a Renault Group (RG): 56,2 miliarde de euro, în creștere cu 7,4% (respectiv +9,0% la rate constante ale cursului de schimb față de 2023). Această performanță a fost generată de toate cele 3 mărci complementare ale Grupului.

Marja operațională a RG a atins un record istoric în valoare absolută: 4,3 miliarde de euro, echivalent cu 7,6% din cifra de afaceri (+146 milioane de euro față de 2023), în creștere cu +15 puncte procentuale, excluzând impactul creării entității HORSE.

Venit net, parte a Grupului:

2,8 miliarde euro (excluzând un impact negativ de -2 miliarde de euro asociat pierderii de capital în urma vânzării de acțiuni Nissan și a deprecierii parțiale a investiției în Nissan), în creștere cu 21% față de 2023.

Rezultat net raportat, parte a Grupului: 0,8 miliarde euro.

Un free cash flow[1] solid:  2,9 miliarde de euro, față de o prognoză de ≥ 2,5 miliarde euro, datorat performanței operaționale puternice.

Postură financiară netă de numerar pentru perimetrul Automobile la nivel record, practic dublată în decurs de un an: 7,1 miliarde de euro la 31 decembrie 2024 (în creștere cu 3,4 miliarde de euro față de 31 decembrie 2023).



[1] Free cash flow: flux de numerar după dobânzi și impozite (excluzând dividendele primite de la companiile listate) mai puțin investițiile corporale și necorporale nete +/- modificarea necesarului de capital de lucru.

20.02.2025

Articol
  • Un portofoliu de comenzi solid în Europa, echivalent cu 2 luni de vânzări.
  • Un dividend de 2,20 euro (+19 % față de anul precedent) va fi supus aprobării Adunării Generale a acționarilor în data de 30 aprilie 2025, față de 1,85 euro per acțiune în contul anului 2023.
  • În 2025, ținând cont de incertitudinile de pe piață, în special de impactul reglementărilor privind emisiile de CO₂ în Europa (CAFE), Renault Group vizează:
    • O marjă operațională la nivel de Grup de ≥ 7 % (incluzând un impact negativ estimat al CAFE de circa 1 punct)
    • Un free cash-flow ≥ 2 miliarde de euro incluzând 150 milioane de euro dividende ale Mobilize Financial Services (MFS) (față de 600 milioane de euro în 2024) ca urmare a unui nivel minim de fonduri proprii ale MFS necesare pentru respectarea nivelelor de solvabilitate impuse de Banca Centrală Europeană și de agențiile de rating. Începând de anul viitor, dividendele distribuite de MFS vor reveni la nivele comparabile cu media lor istorică (sub rezerva aprobării din partea autorităților de reglementare și ale Consiliului de administrație al MFS).

       

      „Renault Group continuă să-și îmbunătățească performanța operațională, să-și pună în practică strategia și să-și atingă obiectivele. 2024 a fost un an important în care am cules primele rezultate ale ofensivei noastre fără precedent în materie de lansare a unor noi modele. Această performanță este rezultatul unei transformări profunde a companiei, ca urmare a unui efort colectiv remarcabil. Am transformat Renault Group într-o companie mult mai flexibilă, mai eficientă și mai performantă.

      Și nu ne vom opri aici! Datorită bazelor solide construite în ultimii 4 ani și a unei mentalități agile și inovatoare, pregătim următorul capitol, urmărind o creștere profitabilă în timp ce investim pentru viitor. Vreau să le mulțumesc colegilor noștri pentru aceste realizări: pasiunea, angajamentul și spiritul lor de echipă sunt motoarele succesului nostru”  a declarat Luca de Meo, CEO al Grupului Renault

 

Boulogne-Billancourt, 20 februarie 2025

Rezultate comerciale

·      3 mărci complementare, aflate în creștere:

·        Gama de produse este în curs de reînnoire, cu 10 lansări de modele noi și 2 facelift-uri în 2024. Pentru anul 2025 sunt prevăzute 7 lansări de modele noi și 2 facelift-uri.

·       În Europa:

    • Marca Renault se află pe locul 3 în clasamentul vânzărilor de autoturisme și vehicule utilitare (VP+VU[1]) și pe primul loc în vânzările de utilitare (VU)[2]. În Franța, Renault ocupă primul loc la vânzările de autoturisme, vehicule electrice și utilitare.
    • Dacia a încheiat 2024 în top 10 al celor mai vândute mărci din Europa și pe podium în vânzările către clienții persoane fizice. Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa pe toate canalele de vânzare. 

·        Alpine a înregistrat o creștere a vânzărilor cu +5.9%, până la 4.585 unități, înainte de lansarea unor noi modele în gamă.

·      Succesul ofensivei în domeniul vehiculelor electrificate[3]:

    • Renault Group și-a continuat ofensiva în segmentul vehiculelor electrificate. Ponderea acestora a ajuns la 33% din vânzările RG în Europa (în creștere cu +4,1 puncte procentuale față de 2023), din care 24% vehicule hibride și 9%, vehicule electrice (EV), în condițiile în care 2024 a fost un an de tranziție în gama electrică a Grupului. Efectele acestui proces de reînnoire a gamei EV au început să devină vizibile în trimestrul IV, când ponderea vânzărilor EV a urcat la 12%, cu aproape 5 puncte procentuale mai mult decât în prima parte a anului. În ceea ce privește marca Renault, vehiculele electrificate reprezintă 49% din vânzările sale pe piața europeană. Astfel, Renault s-a situat pe locul 2 în topul mărcilor cu cele mai mari vânzări de vehicule hibrid (HEV) din Europa, cu volume în creștere cu 30% față de 2023 și un mix de 36% din total vânzări. Vânzările de vehicule electrice (EV) ale mărcii Renault au reprezentat 13% din total și chiar peste 16% in ultimul trimestru al anului.
    • În 2024, Grupul Renault confirmă că și-a atins obiectivele CAFE (autoturisme și vehicule utilitare ușoare) în Europa.

·      O strategie comerciala concentrată pe crearea de valoare:

•       Vânzările către clienții persoane fizice din Europa[4] au ajuns să reprezinte 63% din vânzările totale ale Grupului (+21 puncte procentuale față de media pieței). Nu mai puțin de 4 modele[5] ale RG se află în Top 10 vânzări către acest segment de clienți.

•       Modelele din segmentul C și cele superioare au ajuns la o pondere de 41,3% din vânzările totale ale mărcii Renault în Europa (+ 15 puncte procentuale în decursul ultimilor 4 ani).

•       Valoarea reziduală[6] a fost superioară celei înregistrate în 2023 (creșterea cumulată în ultimii 4 ani fiind de +9,1 puncte procentuale pentru marca Renault și + 9,5 puncte procentuale pentru marca Dacia), depășind media pieței în 2024.

Rezultate financiare

 Situațiile financiare consolidate ale Renault Group și conturile companiei Renault SA la 31 decembrie 2024 au fost aprobate de Consiliul de Administrație la 19 februarie 2025 sub președinția lui Jean-Dominique Senard.

Cifra de afaceri a Grupului a ajuns la 56,232 miliarde de euro, în creștere cu 7,4 % față de 2023. La nivel constant al ratelor de schimb[7], cifra de afaceri a crescut cu 9,0 %.

Cifra de afaceri a perimetrului Automobile s-a situat la 50,519 miliarde de euro, în creștere cu 4,9 % față de 2023. Aceasta include un efect negativ al cursului de schimb de 1,4 puncte procentuale, legat în principal de evoluția peso-ului argentinian, al devalorizării lirei turcești și, într-o măsură mai mică, a real-ului brazilian. La cursuri de schimb constante1, cifra de afaceri a perimetrului Automobile a crescut cu 6,3 %, în special datorită:

·        Efectului de volum: +1,3 puncte procentuale, în concordanță cu creșterea vânzărilor ca urmare a impactului favorabil al lansării de noi modele și a unui nivel mai ridicat de reconstituire a stocurilor în rețeaua de dealeri față de 2023, pentru a susține ofensiva de noi produse.  

La data de 31 decembrie 2024, nivelul stocurilor totale de vehicule noi se ridica la 540.000 unități, din care 437.000  la dealerii independenți și 103.000 la nivelul Grupului.

·        Efectului de mix de produse: + 2,7 puncte procentuale, în îmbunătățire constantă pe parcursul anului, pe măsura lansărilor succesive de noi modele (Scenic, Rafale, Duster, Symbioz, Renault 5, Koleos, Espace…).

·        Efectului indus de preț: în creștere cu +0,6 puncte procentuale, conform așteptărilor, reflectând intrarea într-o fază de stabilizare a prețurilor. Renault Group își propune să compenseze efectele negative ale ratelor de schimb prin ajustarea prețurilor, restituind în același timp o parte din reducerea de costuri clienților săi, în principal prin ameliorarea nivelului de echipare a vehiculelor. Această abordare îmbunătățește competitivitatea vehiculelor Grupului, protejând în același timp nivelul marjelor.

·        Efectului de mix geografic:  +0,4 puncte procentuale.   

 ·       Vânzărilor către parteneri: un efect negativ, de 0,9 puncte procentuale, care reflectă scăderea vânzărilor de vehicule noi către parteneri într-o perioada de tranziție înaintea lansării de noi modele. Scăderea a fost  parțial compensată de volumul mai mare al facturărilor R&D către parteneri odată cu lansarea de noi proiecte comune.

·        Efectului „Alte activități”: +2,2 puncte procentuale, datorat în principal performanței solide a activităţi de vânzare a pieselor de schimb și accesoriilor.

 

Renault Group a înregistrat o marjă operaţională record în valoare absolută, de 4,263 miliarde de euro (în creștere cu 146 milioane de euro față de 2023), echivalentă cu 7,6% din cifra de afaceri.

Ajustată pentru a ține cont de impactul operațiunilor legate de Horse[8], marja operațională a Grupului a crescut cu 15% în valoare absolută și cu 0,5 puncte procentuale, de la 6,9% din cifra de afaceri în 2023, la 7,4% din cifra de afaceri, în 2024.

Marja operaţională a perimetrului Automobile s-a ridicat la 5,9 % din cifra de afaceri a acestuia. În cifre absolute, ea a atins 2,996 miliarde de euro, față de 3,051 miliarde de euro în 2023. Această evoluție se explică prin următoarele:

·        Un impact pozitiv al ratelor de schimb, de +143 milioane euro, explicabil în principal prin efectul devalorizării lirei turcești asupra costurilor de producție.  

·        Un efect aproape stabil al volumelor, de +4 milioane euro, impactul pozitiv al vânzărilor Grupului fiind compensat de livrările mai scăzute către parteneri.

·        Efectul preț/mix/nivel de echipare a fost de -467 milioane euro, iar costurile au fost reduse cu 792 milioane de euro ca urmare a unei performanțe mai bune la nivel de achiziții și, într-o măsură mai mică, a reducerii prețurilor materiilor prime. Împreună, acestea au avut un impact pozitiv de + 325 milioane de euro. Renault Group a continuat să își reducă costurile și să transfere o parte din câștig către clienți pentru a crește competitivitatea vehiculelor din punct de vedere al prețului și dotărilor, amortizând în acelaşi timp cheltuielile asociate noilor reglementări, în special în cazul noilor modele. Strategia Renault Group este de a combina cele două efecte pentru a crește nivelul marjelor.

·        Un efect R&D negativ, de -115 milioane de euro: creșterea cheltuielilor de R&D și rata mai scăzută a capitalizării în 2024 față de 2023 (-7,4 puncte procentuale) au fost doar parțial compensate de facturările R&D către parteneri și de amortizarea mai scăzută a cheltuielilor R&D capitalizate.

·        Un impact negativ al cheltuielilor operaționale (SG&A), care au crescut cu 177 milioane de euro, în principal ca urmare a creşterii cheltuielilor de marketing asociate lansărilor de noi modele și activității în domeniul motorsport.

·        Efectul „Alte activități” a fost pozitiv, de + 157 milioane de euro, ca urmare a performanței bune în sectorul post-vânzare.

·        Înainte de deconsolidare, Horse s-a aflat sub efectul normei IFRS 5 privind contabilizarea activelor reținute pentru vânzare și, prin urmare, amortizarea activelor sale a fost suspendată. Întrucât Horse a fost deconsolidat la data de 31 mai 2024, facturile plătite de Renault Group către Horse au inclus din nou costul amortizării, precum și pe cel indus de Horse. Efectul cumulat al acestor două elemente s-a tradus printr-un impact negativ asupra marjei operaționale de  -55 milioane de euro în luna iunie, de -330 milioane de euro în Semestrul 2 și de -385 milioane de euro pentru întregul an.

Contribuția Mobilize Financial Services (Finanțarea Vânzărilor) la marja operaţională a Grupului a atins 1,295  miliarde de euro, față de 1,101 miliarde de euro în 2023, în special ca urmare a creşterii puternice și susținute a activităţi de finanțare a clienţilor, precum și a evitării impactului negativ al evaluării swaps din 2023, cifrată atunci la -83 milioane de euro.

Contribuția Serviciilor de Mobilitate la marja operaţională a Grupului s-a îmbunătățit cu 8 milioane de euro față de 2023, ajungând la – 28 milioane de euro.

Capitolul Alte venituri și sarcini din exploatare a avut un impact negativ, de -1,687 miliarde de euro, (față de -1,632 miliarde de euro în 2023). Aceasta se explică în principal prin cedarea acțiunilor Nissan, în lunile martie și septembrie 2024 (-1,5 miliarde de euro), +0,5 miliarde de euro în urma deconsolidării Horse, -0,3 miliarde de euro în urma deprecierii activelor specifice de producție și -0,3 miliarde de euro ca urmare a costurilor de restructurare.

După integrarea celorlalte venituri și sarcini din exploatare, venitul din exploatare al Grupului s-a situat la 2,576  miliarde de euro față de 2,485 miliarde de euro în 2023 (o creștere de +91 milioane de euro). 

Rezultatul financiar se cifrează la -517 milioane de euro, față de -527 milioane de euro în 2023. Această evoluție se explică prin costul mai scăzut al datoriei nete, compensat parțial de impactul negativ al hiperinflației din Argentina.

Contribuția companiilor asociate s-a ridicat la -521 milioane de euro, față de 880 milioane de euro, în 2023. Aceasta include contribuția Nissan, de +211 milioane de euro, și -694 milioane de euro după ajustarea investiției în Nissan ca urmare a testului de depreciere efectuat la 31 decembrie 2024, în urma celor mai recente ipoteze ale Nissan.

Contribuția companiilor asociate a inclus și +64 milioane de euro din partea Horse, după deconsolidarea acesteia.  

Impozitele curente și amânate au reprezentat o cheltuială de 647 milioane de euro, față de 523 milioane de euro în 2023. Această creștere este datorată îmbunătățirii performanței. Cota efectivă de impozitare s-a cifrat la 18%, la fel ca în 2023.  

Astfel, venitul net s-a ridicat la 891 milioane de euro, iar Venitul net, parte a Grupului, a fost de 752 milioane de euro (echivalent cu 2,76 euro per acțiune). Excluzând pierderea de capital în urma vânzării de acțiuni Nissan (-1,5  miliarde de euro), contribuția Nissan (+0,2 miliarde de euro) și ajustarea investiției în Nissan (- 0,7 miliarde de euro), venitul net s-a cifrat la 2,8 miliarde de euro, față de 2,3 miliarde de euro în 2023.

Capacitatea de auto-finanțare a perimetrului Automobile a atins 5,239 miliarde de euro în 2024. Aceasta a inclus 600 milioane de euro din dividende ale Mobilize Financial Services. Investițiile tangibile și intangibile înainte de cedările de active s-au ridicat la 2,915 miliarde de euro (2,821  miliarde de euro net, din cedări) iar cheltuielile de restructurare s-au ridicat la 379 milioane de euro.

Variația necesarului de fond de rulment a fost pozitivă, de 844 milioane de euro, ca urmare a activităţii susținute din ultimul trimestru al anului 2024.

Excluzând impactul cedărilor de active, indicatorii CAPEX net și R&D ai Grupului s-au situat la 4,066 miliarde de euro în 2024, reprezentând 7,2 % din cifra de afaceri, față de 7,3% din cifra de afaceri, în 2023. Incluzând cedările de active, indicatorii ar reprezenta 7,1 % din cifra de afaceri.  

Free cash flow-ul operațional[9] s-a cifrat la 2,883  miliarde de euro, din care 600 milioane de euro din dividende ale Mobilize Financial Services.

Postura financiară netă a perimetrului Automobile a atins un nivel record, de 7,096 miliarde de euro la 31 decembrie 2024, față de 3,724 miliarde de euro, la 31 decembrie 2023, în creștere cu 3,372 miliarde de euro. Această creștere a fost generată de nivelul ridicat al free cash flow-ului, de impactul pozitiv al operațiunilor Horse (1,058 miliarde de euro, din care 324 milioane de euro corespunzător achiziționării de către Aramco a 10% din acțiunile Horse), de suma de 852 milioane de euro obținută din vânzarea acțiunilor Nissan, la care se adaugă 142 milioane de euro din dividende primite de la Nissan. Valorile de mai sus au fost parțial compensate de dividendele plătite acționarilor (de 631 milioane de euro, din care 540 milioane de euro plătiți de Renault SA către acționarii săi), de investițiile financiare (478 milioane de euro, din care 260 milioane de euro în Flexis SAS), la care se adaugă alte efecte, de -454 milioane de euro, legate de impactul acțiunilor de trezorerie și al normei IFRS16.    

Rezerva de lichidități a perimetrului Automobile la sfârșitul lunii decembrie 2024 s-a menținut la un nivel ridicat, de 18,5 miliarde de euro, față de 17,8 miliarde de euro, la 31 decembrie 2023.

Dividende

Dividendul propus în contul exercițiului financiar 2024 se ridică la 2,20 euro per acțiune, în creștere cu +19 % față de anul trecut (+0,35 euro per acțiune). Procentul de distribuire este de 21,5 % din rezultatul net – parte a Grupului[10]. Acest dividend, vărsat integral în numerar, va fi supus aprobării Adunării generale a acționarilor din data de 30 aprilie 2025. Data de alocare a dividendului este prevăzută pentru 8 mai 2025, iar plata acestuia va avea loc pe 12 mai 2025.

Perspective financiare pentru 2025 

Pe o piață care va rămâne marcată de incertitudini în ceea ce privește cererea clienților și, mai ales, a constrângerilor reglementare, Renault Group va beneficia de impactul ofensivei produs demarate în 2024 și care va continua și în 2025, la care se va adăuga efectul accelerării procesului de reducere a costurilor. Împreună, acestea vor fi motoarele performanței operaționale a Grupului.

În 2025, ținând cont de incertitudinile de pe piață, în special ca urmare a impactului reglementărilor în privința emisiilor de CO₂ în Europa (CAFE), Renault Group vizează:

•      O marjă operațională a Grupului de ≥ 7 % (incluzând un impact negativ al CAFE de circa 1 punct procentual)

•      Un free cash-flow ≥ 2 miliarde de euro, incluzând 150 milioane de euro de dividende ale Mobilize Financial Services (MFS) (față de 600 milioane de euro în 2024).

Politica de dividende a MFS depinde de un nivel minim al fondurilor proprii necesare pentru respectarea nivelului de solvabilitate stabilit de Banca Centrală Europeană și de agențiile de rating. Astfel, rata de distribuție a MFS depinde de nivelul sumelor restante finanțate și de cel al fondurilor proprii. Creșterea puternică a sumelor restante finanțate în 2024, datorată creșterii activității și creșterii prețului mediu al vehiculelor, a determinat MFS să propună un dividend de 150 milioane de euro. Începând de anul viitor, dividendele distribuite de MFS vor reveni la un nivel comparabil cu media lor istorică (sub rezerva aprobării din partea autorităților de reglementare și a Consiliului de administrație al MFS).

  

Rezultatele consolidate ale Renault Group

În milioane de euro

2023

2024

Evoluție

Cifra de afaceri

52.376

56.232

+7,4 %

Marja operaţională

4.117

4.263

+146

% din venituri

7,9%

7,6 %

-0,3 pts

Alte venituri și cheltuieli din exploatare

din care pierderea de capital din vânzarea acțiunilor Nissan

-1.632

-880

-1.687

-1 527

-55

-647

Venit operaţional

2.485

2.576

+91

Venituri și cheltuieli financiare nete

-527

-517

+10

Contribuția companiilor asociate

880

-521

-1.401

               din care Nissan

797

-483

-1.280

Impozitele curente și amânate

-523

-647

-124

Venitul net

2.315

891

-1.424

Venitul net, parte a Grupului

2.198

752

-1.446

Venitul net, parte a Grupului, ajustat la impactul Nissan1

2.281

2.762

+481

Free cash flow

3.024

2.883

-141

Postura financiară netă a perimetrului Automobile

+3.724

la 31.12.2023

+7.096
la 31.12.2024

+3.372

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1FY 2023: + 797 milioane euro contribuţie din rezultatele Nissan și - 880 milioane euro pierdere de capital prin vânzarea de acțiuni Nissan.

FY 2024:   + 211 milioane euro contribuţie din rezultatele Nissan și -1.527 miliarde de euro pierdere de capital din vânzarea de acțiuni Nissan
și
-694 milioane de euro ajustarea investiției în Nissan. 


 

 Impactul contabil al creării entității HORSE

În milioane de euro

2022 1

2023

2024

Marja operațională

2.570

4.117

4.263

                % din cifra de afaceri

5,5%

7,9%

7,6 %

Impact HORSE

87

482

97

Marja operațională excluzând impactul HORSE

2.483

3.635

4.166

                % din cifra de afaceri

5,4%

6,9%

7,4 %

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1- Cifrele din 2022 includ retratări ca urmare a primei aplicări a IFRS 17 „Contracte de asigurare” în 2023.

 

Informații suplimentare

Situațiile financiare consolidate ale Renault Group și conturile companiei Renault SA la 31 decembrie 2024 au fost aprobate de Consiliul de Administrație din 19 februarie 2025.

Auditorii statutari ai Grupului au efectuat un audit al acestor situații financiare și raportul lor va fi emis în curând.

Raportul de profit, cu o analiză completă a rezultatelor financiare din 2024, inclusiv conturi financiare condensate, este disponibil la www.renaultgroup.com în secțiunea „Finanțe”.

 

Conferința pentru anunțarea rezultatelor financiare 2024

Link pentru a urmări conferința în data de 20 februarie, de la ora 09:00 (ora României) - disponibil și pentru vizionarea în reluare: events.renaultgroup.com/en/

  

Despre Renault Group

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 106.000 de salariați, Grupul  a vândut 2,264 milioane de vehicule în 2024. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.

https://www.renaultgroup.com/en  

 



[1] VP+ VU: Vehicule de Persoane (autoturisme) + Vehicule Utilitare

[2] Excluzând modelele pick-up.

[3] Includ vehicule electrice, Hybrid (HEV) și Plug-In Hybrid (PHEV), exclud vehicule Mild-Hybrid (MHEV). 

[4] Franța, Germania, Spania, Italia, Marea Britanie.

[5] Sandero, Duster, Clio și Captur.

[6] Calculată pentru autoturisme mărcile Renault și Dacia, comercializate în Franța, Germania, Spania, Italia, Marea Britanie.

[7] Pentru a analiza variația veniturilor consolidate la cursuri de schimb constante, Grupul Renault recalculează veniturile pentru perioada curentă prin aplicarea cursurilor de schimb medii ale perioadei precedente.

[8] ajustarea impactului operațiunilor Horse include cedarea amortizării activelor în 2023 (12 luni)și 2024 (5 luni) înainte de deconsolidarea din 31 mai 2024 și facturările Horse de la deconsolidare (7 luni din 2024).

[9] Free cash flow operațional: flux de numerar după dobânzi și impozite (excluzând dividendele primite de la companiile listate) mai puțin investițiile corporale și necorporale nete +/- modificarea necesarului de capital de lucru.

[10] Excluzând -1 527 milioane de euro în urma cedării acțiunilor Nissan și -694 milioane de euro ca urmare a diminuării participării în capitalul Nissan. 

RELATED TOPICS