Rezultate financiare Renault Group în primul semestru 2025

Cifra de afaceri a perimetrului Automobile a atins 24,5 miliarde euro, în creștere cu +0,5 % față de primul semestru 2024 și cu +1,6 % la rate constante ale cursului de schimb.

Marja operațională a Grupului a ajuns la 1,7 miliarde euro, reprezentând 6 % din cifra de afaceri a Grupului.

Marja operațională a perimetrului Automobile a atins 1,0  miliarde euro, reprezentând 4 % din cifra de afaceri a perimetrului Automobile.

Rezultatul net: 0,5 miliarde euro, excluzând impactul Nissan[1]

Impactul Nissan: -11,6 miliarde euro.

-2,3 miliarde euro - contribuție din partea entităților asociate.

-9,3 miliarde euro - pierdere non-cash legată de modificarea tratamentului contabil al participației Renault Group în Nissan.  

Flux de numerar liber (free cash-flow) [2]: 47 milioane euro, incluzând 150 milioane euro dividende de la Mobilize Financial Services (comparativ cu 600 milioane euro în S1 2024) și o variație negativă a necesarului de fond de rulment de 897 milioane euro.

Poziția financiară netă a perimetrului Automobile: 5,9 miliarde euro, la 30 iunie 2025.

Performanța comercială a mărcilor auto ale Grupului:

Marca Renault

în Europa[3]: #2 pe segmentul autoturisme + vehicule utilitare[4], Clio -  cel mai vândut model, #2 pe segmentul hibrid (HEV).

în Franța: #1 pe segmentul autoturisme + vehicule utilitare, #1 la vehicule electrice și #1 la autoturisme hibride (HEV).

Dacia în Europa: în top 10 al celor mai vândute mărci, #3 la autoturisme vândute către clienții persoane fizice. Sandero este cel mai vândut autoturism pe toate canalele de distribuție, iar Duster, cel mai vândut SUV către clienții persoane fizice.

Alpine: vânzări în creștere cu 85 % față de primul semestru 2024.

Portofoliu solid de comenzi în Europa, echivalent cu două luni de vânzări preconizate, reflectând dinamica bună a comenzilor, susținută de lansările recente.

Nivel echilibrat al stocurilor totale, de 530.000 de unități, la 30 iunie 2025.

Perspective financiare pentru 2025, revizuite la 15 iulie 2025:

Marja operațională a Grupului: în jur de 6,5 %.

Free cash flow între 1,0 și 1,5 miliarde euro.

 


[1] S1 2025 : o contribuție negativă a Nissan în companiile asociate de -2.331 miloane de euro și o pierdere de -9.315 milioane de euro legată de evoluția tratamentului contabil al participării la Nissan.

[2] Conform definiției free cash-flow și a schimbării de metodologie.

[3] Perimetrul Europa ACEA

[4] Autoturisme și Vehicule utilitare ușoare.

31.07.2025

Articol

„În calitate de nou CEO al Renault Group, sunt mai mult decât convins că dispunem de toate elementele fundamentale pentru a reuși: echipe implicate, un plan de produse solid, o poziționare clară a mărcilor noastre, precum și o organizare inovatoare.

Rezultatele noastre din primul semestru, într-un context de piață dificil, nu au fost aliniate cu ambițiile noastre inițiale. Am lansat deja un set de măsuri pentru a ne atinge obiectivele. Cu toate acestea, rentabilitatea Renault Group rămâne un reper în industria noastră și suntem hotărâți să menținem acest standard.

Foia de parcurs este clară: să asigurăm continuitatea strategiei noastre, accelerând în același timp procesul de transformare.

Într-un mediu profund disruptiv, ne concentrăm pe ceea ce stă sub controlul nostru: mobilizarea echipelor, prioritizarea investițiilor în produs, livrarea unei performanțe de top și valorificarea rețelei noastre unice de parteneri. Sunt convins că Renault Group este bine poziționat pentru a crea valoare, la cel mai înalt nivel și într-un mod durabil, pentru anii care urmează.”

François Provost, CEO al Renault Group.

 

Boulogne-Billancourt, 31 iulie 2025

Rezultate financiare

Cifra de afaceri a Renault Group a atins 27.640 milioane euro, în creștere cu 2,5 % față de primul semestru 2024. La cursuri de schimb constante, creșterea este de 3,6 %.

Cifra de afaceri a perimetrului Automobile s-a ridicat la 24.490 milioane euro, în creștere cu 0,5 % față de primul semestru 2024. Aceasta include un efect negativ al cursului de schimb, de -1,1 puncte (-264 milioane euro), cauzat în principal de devalorizarea lirei turcești, a realului brazilian și a peso-ului argentinian. La cursuri de schimb constante[1], creșterea este de 1,6 %. Această evoluție se explică în principal prin:    

 ·        Efect volum pozitiv de +1,1 puncte procentuale. Creșterea cu 1,3 % a înmatriculărilor a fost parțial compensată de o reducere mai accentuată a stocurilor din rețeaua de dealeri independenți în S1 2025 comparativ cu S1 2024. Reducerea stocurilor în S1 2024 a fost relativ limitată, în special din cauza tranziției către noul regulament GSR[2]. La 30 iunie 2025, stocurile totale de vehicule noi sunt la un nivel echilibrat, reprezentând 530.000 unități, dintre care 416.000 la dealerii independenți și 114.000 la nivelul Grupului.

·        Efect mix produs pozitiv de +3,3 puncte procentuale, datorită lansărilor recente ale Grupului (Bigster, Duster, Symbioz, Renault 5, A290, Grand Koleos, Rafale…). Acest efect pozitiv este așteptat să continue și în semestrul următor.

·        Efect preț neutru, în ciuda unui context dificil în Europa, marcat de scăderea pieței retail (clienți persoane fizice) și de o contracție accentuată a pieței vehiculelor utilitare, ceea ce generează o presiune comercială crescută. În afara Europei, cea mai mare parte a impactului negativ al cursurilor de schimb a fost compensată prin majorări de preț.

·        Mix geografic negativ de -1,1 puncte procentuale, determinat în principal de creșterea vânzărilor pe piețele din afara Europei.

·        Efect negativ al vânzărilor către parteneri de -1,9 puncte procentuale, explicat în principal prin facturări nerecurente de R&D către parteneri în S1 2024, deconsolidarea vânzărilor de motoare Horse către parteneri la final de mai 2024, precum și scăderea vânzărilor de vehicule către parteneri înaintea lansării unor noi modele (ex. Nissan Micra, Mitsubishi C-SUV, Polestar 4).

·        Efect „Altele” pozitiv de +0,2 puncte procentuale.

 

Grupul înregistrează o marjă operațională de 1.653  milioane euro, reprezentând 6,0 % din cifra de afaceri, comparativ cu 8,1 % în primul semestru 2024.

 

Marja operațională a perimetrului Automobile se ridică la 989 milioane de euro, comparativ cu 1.600 milioane de euro în primul semestru 2024. Aceasta reprezintă 4,0 % din cifra de afaceri a perimetrului Automobile, față de 6,6 % în primul semestru 2024. Această evoluție se explică în principal prin următorii factori:

 ·        Un impact valutar negativ de -25 milioane de euro; efectul pozitiv al devalorizării lirei turcești asupra costurilor de producție compensând impactul negativ al devalorizărilor asupra cifrei de afaceri.

·        Un efect volum pozitiv de +48 milioane de euro.

·        Un efect negativ de preț/mix/urcare în gamă de -444 milioane de euro, cauzat în principal de un mix nefavorabil, cu o pondere mai redusă a vehiculelor utilitare și o pondere mai mare a vehiculelor electrice, combinat cu presiunea comercială. Costurile s-au îmbunătățit cu 287 milioane de euro datorită performanței solide în achiziții și, într-o măsură mai mică, datorită scăderii prețurilor materiilor prime.

 Renault Group continuă să își reducă costurile și transferă o parte din aceste economii către clienți, ceea ce permite Grupului să își consolideze competitivitatea, oferind vehicule atractive din punct de vedere al prețului și al conținutului, compensând totodată cerințele de reglementare, în special pentru modelele noi și versiunile restilizate. Strategia Renault Group este de a acționa asupra combinației acestor două efecte, cu unicul obiectiv de a îmbunătăți competitivitatea. Combinația acestor efecte ar trebui să aibă un impact pozitiv pe parcursul anului, în special datorită performanței în achiziții și efectului favorabil al scăderii prețurilor materiilor prime. Performanța în achiziții începe să beneficieze de sinergiile generate de Horse în domeniul motoarelor.

 ·        Un efect negativ al cheltuielilor de R&D de -166 milioane de euro, cauzat în principal de o bază de comparație nefavorabilă, având în vedere facturările nerecurente de R&D către parteneri în primul semestru 2024.

·        O îmbunătățire a cheltuielilor generale de +16 milioane de euro.

·        Un efect „Altele” negativ de -34 milioane de euro.  

·        Înainte de deconsolidarea sa la 31 mai 2024, tratamentul contabil IFRS 5 aplicabil activelor destinate vânzării a fost aplicat companiei Horse, ceea ce a condus la oprirea amortizării activelor sale. După deconsolidare, facturile plătite de Renault Group către Horse includ costul amortizărilor și marja Horse. Aceste două efecte cumulate au generat un impact negativ de -279 milioane de euro în primul semestru 2025 față de aceeași perioadă din 2024.

 

Contribuția Mobilize Financial Services (Finanțarea Vânzărilor) la marja operațională a Grupului a fost de 668 milioane de euro, în creștere cu 75 milioane de euro față de primul semestru 2024. Această evoluție reflectă în principal continuarea creșterii puternice a activității de finanțare a clienților, precum și o evoluție pozitivă a marjelor.

 

Alte venituri și cheltuieli operaționale sunt negative, în valoare de -10,1 miliarde de euro (față de -0,3 miliarde de euro în primul semestru 2024). Acestea includ în principal pierderea non-cash de -9,3 miliarde de euro legată de modificarea tratamentului contabil al participației Renault Group în Nissan[3] (cf. comunicatului de presă din 1 iulie 2025).

Această sumă corespunde diferenței dintre valoarea contabilă actuală a participației și valoarea sa justă, calculată pe baza prețului acțiunilor Nissan la 30 iunie 2025, la care se adaugă impactul reciclării în contul de rezultat al rezervelor de conversie și al acoperirilor investițiilor nete aferente titlurilor puse în echivalență ale Nissan. Această pierdere nu are impact asupra fluxului de numerar și nu afectează calculul dividendului distribuit de Renault Group.

Beneficiul acestei modificări contabile constă în faptul că, de acum înainte, orice variație a valorii juste a participației în Nissan (estimată pe baza prețului de piață al acțiunilor Nissan) va fi înregistrată direct în capitalurile proprii, fără impact asupra rezultatului net al Renault Group. Renault Group va continua să beneficieze de orice dividend pe care Nissan îl va distribui în viitor.

După luarea în considerare a altor venituri și cheltuieli operaționale, rezultatul operațional al Grupului se ridică la -8.404 milioane de euro, comparativ cu 1.898 milioane de euro în primul semestru 2024.

Rezultatul financiar este de -93 milioane de euro, față de -385 milioane de euro în primul semestru 2024. Această variație se explică în principal prin impactul negativ al hiperinflației din Argentina în primul semestru 2024.

Contribuția entităților asociate este de -2.322 milioane de euro, comparativ cu 195 milioane de euro în primul semestru 2024. Aceasta include o contribuție negativă a Nissan de -2.331 milioane de euro (-2.204 milioane de euro în T1 și -127 milioane de euro în T2). 

Impozitele curente și amânate reprezintă o cheltuială de -324 milioane de euro, din care -24 milioane de euro reprezintă suprataxa excepțională din Franța, comparativ cu -328 milioane de euro în primul semestru 2024. Rata efectivă de impozitare este influențată de pierderile înregistrate în Franța în 2025.

Astfel, rezultatul net se ridică la -11.143 milioane de euro în primul semestru 2025. Rezultatul net, partea Grupului, este de -11.185 milioane de euro (adică -40,90 euro/acțiune). Rezultatul net, partea Grupului, excluzând impactul Nissan[4], este de 461 milioane de euro (adică 1,69 euro/acțiune).  

Capacitatea de autofinanțare a perimetrului Automobile a fost de 2.045 milioane de euro în primul semestru 2025. Aceasta include 150 milioane de euro dividende de la Mobilize Financial Services (comparativ cu 600 milioane de euro în S1 2024) și -116 milioane de euro costuri de restructurare.

Excluzând impactul cesiunilor de active, valoarea CAPEX și R&D nete ale Grupului se ridică la 1.932  milioane de euro, reprezentând 7,0 % din cifra de afaceri, față de 7,9 % în primul semestru 2024. Cesiunile de active au totalizat 42 milioane de euro, comparativ cu 28 milioane de euro în S1 2024. Raportul este de 6,8 % din cifra de afaceri, incluzând cesiunile de active.  

Fluxul de numerar liber (free cash-flow) se ridică la 47 milioane de euro. Acesta include o variație negativă a necesarului de fond de rulment de -897 milioane de euro, explicată în principal printr-un nivel de producție la sfârșitul anului 2024 mai ridicat decât la sfârșitul lunii iunie 2025 și printr-un stoc al constructorului mai mare comparativ cu sfârșitul lunii decembrie 2024, când acesta era la un nivel deosebit de scăzut. Totuși, stocurile totale ale Grupului (constructor și dealeri independenți) se ridică la 530.000  vehicule la sfârșitul lunii iunie, în scădere față de sfârșitul lunii martie 2025 (560.000  vehicule).

La 30 iunie 2025, poziția financiară netă a perimetrului Automobile este de 5.890 milioane de euro, comparativ cu 7.096 milioane de euro la 31 decembrie 2024. Această evoluție se explică prin dividendele plătite acționarilor (-693 milioane de euro) și investițiile financiare nete (-173 milioane de euro), în principal în Free To X (o filială a Autostrade per l'Italia care exploatează o rețea de încărcare rapidă în Italia).

La sfârșitul lunii iunie 2025, rezerva de lichidități se ridică la 15,8 miliarde de euro.   

 

Perspective financiare 2025

 

Pentru a reflecta deteriorarea dinamicii pieței auto, marcată de o presiune comercială crescută din partea concurenței și anticiparea continuării scăderii pieței retail, Renault Group și-a revizuit perspectivele financiare pentru 2025 la data de 15 iulie 2025:

  • O marjă operațională a Grupului în jur de 6,5 %.
  • Un flux de numerar liber (free cash-flow) cuprins între 1,0 și 1,5 miliarde de euro.

Grupul are o traiectorie clară care îi permite să confirme că performanța din semestrul al doilea va fi superioară celei din primul semestru, datorită următorilor factori:

 Un efect volum mai puternic în semestrul al doilea decât în primul, susținut de:

    • Un nivel ridicat al comenzilor în luna iunie.
    • Creșterea progresivă a volumelor generate de lansările recente.
    • Creșterea vânzărilor către parteneri.
  • O disciplină strictă și un control riguros asupra costurilor variabile și fixe.

 

Combinația dintre efectele de preț/mix/creștere în gamă și cele legate de costuri ar trebui să aibă un impact pozitiv asupra marjei operaționale în semestrul al doilea și pe întregul an.

Renault Group își continuă politica comercială riguroasă, acordând prioritate creării de valoare în detrimentul volumelor, pentru a proteja valorile reziduale ale vehiculelor sale. Grupul își consolidează planul de reducere a costurilor pe termen scurt și accelerează inițiativele privind pârghii mai structurale (reducerea SG&A – cheltuieli generale și administrative – și a costurilor de producție și R&D).

Pentru a face față provocărilor unei piețe din ce în ce mai competitive, Renault Group se bazează pe fundamente solide:

  •  Un model economic flexibil și agil, capabil să răspundă cererii pentru vehicule termice, hibride și electrice, indiferent de ritmul tranziției energetice.
  • gamă atractivă de vehicule pentru piețele europene și internaționale, susținută de 7 lansări și 2 restilizări în 2025, în completarea celor 10 lansări și 2 restilizări din 2024.
  • O concentrare pe canalul cel mai profitabil, cel al vânzărilor către clienții persoane fizice în Europa (cu aproximativ +15 puncte procentuale peste media pieței).
  • reducere continuă a costului vehiculelor.
  • abordare riguroasă a valorilor reziduale, superioare cu 4 până la 13 puncte procentuale față de media concurenței europene.
  • Un portofoliu solid de comenzi în Europa, echivalent cu două luni de vânzări, reflectând succesul modelelor lansate.
  • gestionare strictă a stocurilor.
  • Un grad ridicat de utilizare a capacităților de producție, de aproximativ 90 % în medie.

 

Rezultatele consolidate ale Renault Group

 

În milioane de Euro

S1 2024

S1 2025

Variaţie

Cifra de afaceri a Grupului

26.958

27.640

+2,5 %

Marja operaţională

2.175

1.653

-522

În % din Cifra de afaceri

8,1 %

6,0 %

-2,1 puncte

Alte produse și sarcini de exploatare

-277

-10.057

-9.780

Rezultat de exploatare

1.898

-8.404

-10.302

Rezultat financiar

-385

-93

+292

Contribuția din societăți asociate

195

-2.322

-2.517

Impozite curente și amânate

-328

-324

+4

Rezultat net

1.380

-11.143

-12.523

Rezultat net, parte a Grupului

1.293

-11.185

-12.478

Rezultat net, parte a Grupului, ajustat cu impactul Nissan1

1.469

461

-1.008

Free cash-flow 2

1.291

47

-1.244

Poziție financiară netă a perimetrului Automobile

7.096
la 31.12.2024

5.890

la 30.06.2025

 -1.206

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¹ S1 2024: +264 mil. € contribuție pozitivă Nissan în entitățile asociate și -440 mil. € pierdere din cedarea acțiunilor Nissan. S1 2025: -2.331 mil. € contribuție negativă Nissan și -9.315 mil. € pierdere din modificarea tratamentului contabil al participației în Nissan

² Free cash-flow: capacitate de autofinanțare după plata dobânzilor și impozitelor (excluzând dividendele primite de la societăți listate), minus investițiile corporale și necorporale nete de cesiuni, ajustat cu variația necesarului de fond de rulment și fluxurile aferente litigiilor semnificative și vechi.
Începând cu 2025, aceste fluxuri legate de litigii sunt excluse din calculul free cash-flow pentru a reflecta mai fidel fluxurile de numerar din activitatea curentă a diviziei Auto. Plățile aferente acestor litigii au fost de
-83 mil. € la 30 iunie 2025, în principal pentru soluționarea unor litigii fiscale din anii anteriori. Free cash-flow-ul S1 2024 a fost ajustat în consecință, cu o creștere de 34 mil. €.

 

Informații suplimentare

Situațiile financiare consolidate semestriale ale Grupului la 30 iunie 2025 au fost examinate de Consiliul de Administrație în ședința din 30 iulie 2025.
Auditorii statutari ai Grupului au efectuat procedurile de revizuire limitată a acestor conturi, iar raportul lor privind informațiile financiare semestriale este în curs de emitere.
Raportul de activitate, care conține analiza completă a rezultatelor financiare pentru primul semestru 2025, este disponibil pe www.renaultgroup.com, în secțiunea „Investitori”.

 

Despre Renault Group

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare.

Prezent în peste 130 de țări și având peste 98.000 de salariați, Grupul  a vândut 2,264 milioane de vehicule în 2024. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.

https://www.renaultgroup.com/en   

 



[1] Pentru a analiza variația cifrei de afaceri consolidate la rate de schimb constante, Renault Group recalculează cifra de afaceri a exercițiului în curs aplicând ratele de schimb medii ale perioadei precedente. 

[2] GSR: European General Safety Regulation – Regulamentul european de Siguranță Generală a produselor.

 

[3] Pe baza unui curs la bursă al acțiunii Nissan de 350 yeni și a unei rate de schimb de 169 yeni pentru 1 euro.

[4] Impact Nissan în S1 2025 : -2.331 milioane de euro contribuție negativă în companiile asociate și -9.315 milioane de euro, impact asupra altor produse și sarcini din exploatare.

RELATED TOPICS