Boulogne-Billancourt, 1 iulie 2025 – Începând de la 30 iunie 2025, Renault Group va modifica metoda de contabilizare a participației sale în Nissan. Până acum recunoscută prin metoda punerii în echivalență, această participație va fi tratată ca un activ financiar evaluat la justa valoare prin capitaluri proprii (estimată pe baza prețului de piață al acțiunilor Nissan).
Impacturile contabile ale schimbării metodei
- Aplicarea acestui nou tratament contabil, rezultat al evoluției recente a modalităților de exercitare de către Renault Group a drepturilor aferente participației în Nissan, va conduce la recunoașterea unei pierderi estimate la 9,5 miliarde de euro¹, care va fi înregistrată în contul de rezultat, în principal la nivelul „altor venituri și cheltuieli operaționale”, la data modificării, fără impact de numerar și fără influență asupra calculului dividendului distribuit de Renault Group.
- Această sumă corespunde diferenței dintre valoarea contabilă actuală a participației și justa sa valoare estimată pe baza prețului de piață al acțiunilor Nissan la 30 iunie 2025, la care se adaugă efectele reciclării în contul de rezultat a rezervelor de conversie și a acoperirilor de investiții nete aferente titlurilor Nissan recunoscute prin echivalență.
- Ulterior, orice variație a justei valori a participației în Nissan (estimată pe baza prețului de piață al acțiunilor Nissan) va fi recunoscută direct în capitalurile proprii, fără impact asupra rezultatului net al Renault Group.
- Această abordare permite alinierea valorii participației în Nissan, în situațiile financiare ale Renault Group, la valoarea de piață a acțiunilor Nissan.
¹Estimare realizată pe baza unui curs bursier Nissan de 350 yeni și a unui curs de schimb de 169 yeni pentru 1 euro (valoarea finală va fi confirmată cu ocazia publicării rezultatelor financiare semestriale ale Renault Group).
O abordare pragmatică și orientată spre business
- Deși această modificare contabilă implică o ajustare a situațiilor financiare ale Renault Group ea nu afectează angajamentele strategice și operaționale dintre Renault Group și Nissan.
- Cei doi parteneri continuă să colaboreze în cadrul unor programe comune de dezvoltare industrială și tehnologică, așa cum reiese din noile proiecte strategice anunțate la 31 martie 2025.
- Aceste inițiative reflectă o relație bazată pe decizii pragmatice și orientate spre afaceri și demonstrează voința comună de a maximiza sinergiile și de a crea valoare pentru ambele companii, permițând totodată fiecăreia să își păstreze flexibilitatea și eficiența operațională.
Despre Renault Group
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare.
Prezent în peste 130 de țări și având peste 98.000 de salariați, Grupul a vândut 2,264 milioane de vehicule în 2024. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.
https://www.renaultgroup.com/en