- Performanța comercială a Renault Group:
În trimestrul al treilea din 2025, vânzările Renault Group au înregistrat o creștere de 9,8% comparativ cu aceeași perioadă din 2024, ajungând la 529.486 de vehicule vândute. Vânzările internaționale au crescut cu 14,9%, iar cele din Europa cu 7,5%. Pe ansamblul primelor nouă luni ale anului 2025, Renault Group s-a clasat pe locul al treilea în Europa, cu o creștere de 3,8% a vânzărilor, totalizând 1.698.964 de vehicule.
Toate cele trei mărci ale Grupului înregistrează creșteri ale vânzărilor[1]:
– Marca Renault se situează pe locul al treilea în Europa. Vânzările de vehicule electrice au înregistrat o creștere puternică de la începutul anului, reprezentând peste 20% din totalul vânzărilor în trimestrul al treilea, cu Renault 5 E-Tech lider în segmentul B-EV. Marca ocupă locul al doilea la nivel european în segmentul hibrid (HEV) și locul al doilea pe piața vehiculelor utilitare (VU). În Franța, Renault este lider de piață. Modelul Clio este al doilea cel mai vândut autoturism din Europa, pe toate canalele de distribuție.
– Dacia se clasează pe locul al doilea în Europa în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienții persoane fizice și pe locul 9 la nivel european pe piața totală a vehiculelor de persoane. Sandero este cel mai vândut model din Europa, pe toate canalele de distribuție.
– Alpine a înregistrat o creștere de peste două ori a vânzărilor comparativ cu primele nouă luni ale anului 2024.
- Volumul comenzilor în Europa în trimestrul al treilea a înregistrat o creștere de 1% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
- Nivelul stocurilor totale la data de 30 septembrie 2025 se ridică la 538.000 de vehicule.
- Lansări prevăzute în trimestrul 4 din 2025 : Renault Boreal (C-SUV), Renault Kwid E-Tech, Alpine A390 (C-SUV) și Clio 6 (primele livrări așteptate pentru Trimestrul 1 din 2026).
- Renault Group își reconfirmă perspectivele financiare pentru întregul an 2025, revizuite în data de 15 iulie 2025 :
- Marja operațională a Grupului: în jur de 6,5%.
- Free cash flow între 1,0 și 1,5 miliarde euro.
„Într-un context extrem de dificil, continuăm să beneficiem de gama noastră atractivă și competitivă de vehicule electrice, termice (ICE) și hibride — fapt care a dus la o creștere cu 6,8 % a cifrei de afaceri a Grupului în acest trimestru. Mobilize Financial Services, entitatea noastră financiară internă, a realizat de asemenea o performanță solidă, confirmându-și rolul strategic în dezvoltarea Grupului, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.
Motivați de ambiția de a excela în domeniile pe care le putem controla, rămânem ferm angajați în strategia noastră axată pe valoare, nu pe volum, și continuăm implementarea riguroasă a planului de reducere a costurilor. Confirmăm perspectivele financiare pentru anul 2025, vizând o marjă operațională de aproximativ 6,5% și un free cash-flow cuprins între 1,0 și 1,5 miliarde de euro.
În paralel, pregătim activ următorul nostru plan pe termen mediu, conceput pentru a accelera transformarea Grupului și pentru a deschide noi oportunități”, a declarat Duncan Minto, CFO Renault Group.
Boulogne-Billancourt, 23 octombrie 2025
Rezultate comerciale – date cheie
În trimestrul al treilea din 2025, Renault Group a înregistrat o creștere de 9,8% a vânzărilor comparativ cu aceeași perioadă din 2024, ajungând la un total de 529.486 de vehicule vândute. Atât vânzările pe piețele internaționale, cât și cele din Europa au contribuit la această performanță, cu creșteri de 14,9% și respectiv 7,5%. În Europa[2] vânzările de autoturisme au crescut cu 10,9%, depășind evoluția pieței (+7,5%), în timp ce vânzările de vehicule utilitare au înregistrat o îmbunătățire, rămânând totuși în scădere cu 7,1% față de T3 2024. Toate mărcile au înregistrat creșteri în segmentul VP în Europa²: Renault +5,5%, Dacia +16,1%, Alpine +306,4%.
În primele nouă luni ale anului 2025, vânzările Grupului au crescut cu 3,8%, ajungând la 1.698.964 de vehicule, cu evoluții pozitive pentru toate cele trei mărci. În Europa, vânzările de autoturisme (VP) au crescut cu 6,9%, totalizând 1.003.085 de unități. La nivel internațional, vânzările mărcii Renault (VP+VU) au crescut în America Latină (+17,3%), Coreea de Sud (+213,7%) și Maroc (+46,3%), confirmând succesul strategiei International Game Plan.
Renault Group și-a continuat strategia:
- Politica comercială orientată spre valoare în loc de volum:
o Vânzările către clienți persoane fizice reprezintă 58,4% din totalul vânzărilor în cele cinci principale piețe europene (cu aproape 17 puncte procentuale peste media pieței), cu o creștere importantă în T3 la 63,8% (20 puncte procentuale peste piață). Trei modele se află în top 10 al vânzărilor către persoane fizice în Europa : Sandero, Duster și Clio.
o Valorile reziduale au rămas global stabile pentru mărcile Renault și Dacia la finalul lunii septembrie 2025, comparativ cu anul precedent, menținându-se cu 5 până la 11 puncte procentuale peste concurenții direcți în cele 5 piețe principale din Europa.
· Accelerarea electrificării:
În primele nouă luni, vânzările de vehicule electrificate ale Renault Group au crescut cu 58,6%, reprezentând 43,9% din totalul vânzărilor.
În T3 2025, mixul de vânzări electrificate a ajuns la 44,0% din totalul vânzărilor, în creștere cu 10,8 puncte procentuale față de T3 2024.
o Vehicule electrice (VE) : În primele nouă luni ale acestui an, ponderea vehiculelor electrice în vânzările Grupului a crescut cu peste 5 puncte procentuale, ajungând la 12,7%. Renault 5 E-Tech este lider pe segmentul B-EV în Europa. În T3 2025, vânzările de VE au crescut cu 122,1% față de T3 2024, reprezentând 13,5% din vânzările totale.
o Vehicule Hibride (HEV) : În primele nouă luni din 2025, ponderea vânzărilor de vehicule hibride a crescut cu peste 8 puncte procentuale, ajungând la 30,4%, datorită succesului gamelor hibride Renault și Dacia. Renault Group își menține locul al doilea pe piața vehiculelor hibride din Europa. În T3 2025, vânzările de HEV au crescut cu 25,0% față de T3 2024.
Marca Renault
În primele nouă luni din 2025, Renault a vândut 1.169.806 vehicule la nivel global, în creștere cu 3,8% față de aceeași perioadă din 2024. În Europa, pe segmentul VP, marca a înregistrat o creștere de 7,5% (a doua cea mai mare creștere dintre primele 15 mărci auto), cu 546.314 unități vândute. Cota de piață VP a mărcii a crescut cu 0,3 puncte procentuale, ajungând la 5,5%. Strategia International Game Plan continuă să genereze performanțe solide, cu o creștere de 15,6% (VP+VU) la nivel internațional față de anul trecut.
În T3 2025, Renault a înregistrat rezultate solide, cu 361.575 vehicule vândute, în creștere cu 6,6% față de T3 2024.
La nivel internațional, marca a crescut în regiunile strategice, cu o evoluție de +14,2%. În America Latină, creșterea a fost de 6,8%, susținută de succesul modelului Kardian, cu o dinamică pozitivă anticipată odată cu lansarea modelului Boreal în Brazilia, în luna noiembrie. În Coreea de Sud, modelul Grand Koleos a contribuit la o creștere de 54,7% față de T3 2024. În Maroc, Renault a înregistrat o creștere de +42,6%, cu 9.258 vehicule vândute, susținută tot de succesul modelului Kardian.
În Europa, marca a crescut cu 1,8% (VP+VU), susținută de o creștere în segmentul VP de 5,5% și o performanță în segmentul VU care arată semne de redresare (-7,0%) după un prim semestru dificil. Creșterea a fost deosebit de puternică în Germania (+27,9%) și Spania (+11,9%).
Vânzările de vehicule electrificate reprezintă 60,0% din totalul vânzărilor mărcii Renault (+9,6 puncte procentuale față de T3 2024). Vânzările de vehicule electrice au crescut cu 84,7%, ajungând la peste 20% din vânzările din T3 (+8,7 puncte procentuale față de T3 2024), susținute de Renault 5 E-Tech, lider în segmentul B-EV în Europa, și Scenic E-Tech, lider în segmentul C-EV în Franța.
La rândul lor, vânzările de vehicule hibride au crescut cu 4,4%, ajungând să reprezinte 37,9% din vânzările mărcii. Această creștere a fost susținută de performanța înregistrată de Symbioz, cel mai vândut model hibrid Renault. Marca Renault își menține locul al doilea pe piața vehiculelor hibride din Europa.
Pe parcursul primelor nouă luni ale acestui an, vânzările de vehicule electrice Renault au crescut cu 65,8% față de aceeași perioadă din 2024. Ponderea vânzărilor de vehicule electrice al mărcii a ajuns la 17,4%, în creștere cu 6,1 puncte procentuale față de anul trecut.
Marca Dacia
În primele nouă luni ale anului, Dacia a vândut 521.387 de vehicule la nivel global, în creștere cu 4,1% față de perioada similară din 2024. În Europa, cu 449.634 de autoturisme (VP) vândute (+5,3%), marca și-a menținut locul 9 pe piața VP. Dacia a câștigat o poziție și se situează pe locul al doilea în clasamentul european al vânzărilor de autoturisme către clienți persoane fizice, segmentul său principal de piață.
Trimestrul al treilea din 2025 a marcat o accelerare semnificativă pentru Dacia, cu 165.451 de vehicule vândute (+16,2%), o creștere puternică față de primele două trimestre ale anului. Marca a înregistrat creșteri importante pe majoritatea piețelor europene, cu performanțe remarcabile în Germania (+23,6%), Spania (+19,3%) și Belgia–Luxemburg (+37,5%). Succesul modelului Bigster a contribuit semnificativ la această dinamică. Începând din luna iunie, Bigster a fost al doilea cel mai vândut SUV de segment C către clienți persoane fizice în Europa, cu 22.353 de înmatriculări în T3 și peste 39.700 de unități vândute de la începutul anului. De la lansare, au fost înregistrate peste 55.000 de comenzi.
Dacia Sandero își confirmă succesul, fiind cel mai vândut vehicul din Europa, pe toate canalele de distribuție, cu 66.233 de unități vândute în T3 și 218.089 de unități de la începutul anului.
Cu modelele Duster și Bigster, Dacia accelerează ritmul electrificării. Vânzările de vehicule hibride reprezintă 20,9% din vânzările din T3 (+9,1 puncte procentuale față de T3 2024). Pe parcursul primelor nouă luni din acest an, vânzările de vehicule hibride Dacia au crescut cu 170,0 %.
Marca Alpine
În primele nouă luni din 2025, vânzările Alpine au crescut cu peste 100% față de aceeași perioadă din 2024, ajungând la 7.394 de vehicule.
În trimestrul al treilea din 2025, Alpine a înregistrat 2.344 de înmatriculări, comparativ cu 625 în T3 2024. A290, noul model sportiv electric de oraș, lansat recent, este acum disponibil în majoritatea țărilor în care marca este prezentă, totalizând 1.845 de înmatriculări în această perioadă. Marea Britanie devine a doua piață pentru A290, după Franța.
Alpine va deschide în curând precomenzile pentru A390, noul său model sport fastback electric. A110 și-a menținut o dinamică pozitivă, deși comenzile pentru generația actuală se apropie de final, în așteptarea noului model 100% electric.
Cifra de afaceri în Trimestrul III
Cifra de afaceri a Grupului s-a ridicat la 11.426 milioane de euro, în creștere cu 6,8% față de trimestrul al treilea din 2024. La cursuri de schimb constante, creșterea este de + 8,5 %.
Cifra de afaceri a perimetrului Automobile s-a situat la 9.816 milioane de euro, în creștere cu 5,0% față de T3 2024. Aceasta include un efect negativ de curs valutar de - 1,8 puncte procentuale (- 167 milioane de euro), generat în principal de devalorizarea Peso-ului argentinian, Lirei turcești, Realului brazilian și Wonului sud-coreean. La cursuri de schimb constante, cifra de afaceri a perimetrului Automobile a crescut cu 6,8 %. Această evoluție se explică prin următorii factori:
- Efect de volum pozitiv de + 3,2 puncte procentuale. Creșterea cu 9,8% a înmatriculărilor a fost parțial compensată de un nivel mai ridicat de destocare în rețeaua de dealeri independenți în T3 2025 comparativ cu T3 2024 (98.000 unități în T3 2025 vs. 72.000 unități în T3 2024).
- Efect de mix geografic pozitiv de + 1,0 puncte procentuale, explicat în principal prin scăderea vânzărilor în Brazilia în T3 2025, ca urmare a concentrării pe canalele cele mai profitabile, combinată cu o bază de comparație ridicată în T3 2024.
- Efect de mix produs pozitiv de + 0,9 puncte procentuale, datorat performanțelor modelelor Renault și Dacia, în special Bigster și Renault 5. Efectul de mix produs, mai redus decât în trimestrele anterioare, se explică prin baza de raportare, perioada similară din anul precedent fiind marcată de numeroase lansări. Se estimează că mixul produs va fi mai ridicat în T4, beneficiind de contribuția crescută a modelelor Bigster și Renault 5, precum și de creșterea livrărilor pentru Renault 4.
- Efect de preț negativ de - 0,8 puncte procentuale, generat în principal de condițiile dificile de piață din Europa, marcate de presiune comercială. O parte din efectele negative ale cursului valutar au fost compensate prin majorări de preț. În cadrul politicii sale axate pe valoare, Grupul continuă să pună accent pe valorile reziduale, care reprezintă un avantaj competitiv esențial pentru performanța pe termen lung.
- Efect pozitiv al vânzărilor către parteneri de + 1,6 puncte procentuale, provenind în special din programele comune cu partenerii și din integrarea RNAIPL (Renault Nissan Automotive India Private Ltd) în perimetrul de consolidare. La 1 august 2025, Renault a finalizat achiziția pachetului de 51% deținut de Nissan în uzina din Chennai.
- Efect „Altele” pozitiv de + 0,9 puncte procentuale, datorat în principal performanței activităților de retail ale Renault Group (RRG).
Serviciile de mobilitate au contribuit cu 23 milioane de euro la cifra de afaceri din T3 2025, comparativ cu 14 milioane de euro în T3 2024.
Mobilize Financial Services a realizat o cifră de afaceri de 1.587 milioane de euro în T3 2025, în creștere cu 18,4 % față de T3 2024, ca urmare a creșterii ratelor dobânzilor și a majorării cu 5,3 % a activului productiv mediu (59,5 miliarde de euro) față de T3 2024.
La 30 septembrie 2025, stocurile totale (inclusiv cele din rețeaua independentă) se ridicau la 538.000 de vehicule, un nivel conform sezonalității obișnuite a activității:
- Stocuri ale Grupului: 219.000 vehicule
- Stocuri ale rețelei independente: 319.000 vehicule
Pentru trimestrul al patrulea din 2025, Grupul estimează un nivel de restocare semnificativ mai redus în rețeaua de dealeri independenți comparativ cu T4 2024.
Creșterea cu 1% a comenzilor în T3 2025 față de anul precedent alimentează un portofoliu de comenzi în Europa care se situa la 1,6 luni la finalul lunii septembrie, ținând cont de volumul ridicat de vânzări preconizat pentru T4.
Perspective financiare pe întregul an 2025
Renault Group își reconfirmă perspectivele financiare pentru întregul an 2025, revizuite în data de 15 iulie 2025 :
· Marja operațională a Grupului: în jur de 6,5 %.
· Free cash flow între 1,0 și 1,5 miliarde euro.
Cifra de afaceri consolidată a Renault Group
(în milioane de euro) |
2024 |
2025 |
∆ % |
∆ în % la rate de schimb constante |
T3 |
|
|
|
|
Perimetrul Automobile |
9.347 |
9.816 |
+ 5,0 % |
+ 6,8 % |
Servicii de mobilitate |
14 |
23 |
+ 64,0 % |
+ 64,6 % |
Finanțarea vânzărilor |
1.340 |
1.587 |
+ 18,4 % |
+ 19,8 % |
Total |
10.701 |
11.426 |
+ 6,8 % |
+ 6,8 % |
Cumul 9 luni |
|
|
|
|
Perimetrul Automobile |
33.719 |
34.306 |
+ 1,7 % |
+ 3,1 % |
Servicii de mobilitate |
45 |
67 |
+ 48,9 % |
+ 49,3 % |
Finanțarea vânzărilor |
3.895 |
4.693 |
+ 20,5 % |
+ 21,7 % |
Total |
37.659 |
39.066 |
+ 3,7 % |
+5,1 % |
Vânzările Renault Group VP+VU1 în funcție de marcă
(unități) |
T3 |
Cumul 9 luni |
||||
2024 |
2025 |
∆ % |
2024 |
2025 |
∆ % |
|
Renault |
339.258 |
361.575 |
+ 6,6 % |
1.126.637 |
1.169.806 |
+ 3,8 % |
VP |
255.218 |
282.606 |
+ 10,7 % |
828.007 |
924.973 |
+ 11,7 % |
VU |
84.040 |
78.969 |
- 6,0 % |
298.630 |
244.833 |
- 18,0 % |
Dacia |
142.440 |
165.451 |
+ 16,2 % |
500.966 |
521.387 |
+ 4,1 % |
VP |
141.255 |
164.396 |
+ 16,4 % |
495.608 |
518.046 |
+ 4,5 % |
VU |
1.185 |
1.055 |
- 11,0 % |
5.358 |
3.341 |
- 37,6 % |
Alpine |
625 |
2.344 |
+ 275,0 % |
3.342 |
7.394 |
+ 121,2 % |
Renault Group |
482.438 |
529.486 |
+ 9,8 % |
1.637.320 |
1.698.964 |
+ 3,8 % |
VP |
397.213 |
449.462 |
+ 13,2 % |
1.333.332 |
1.450.790 |
+ 8,8 % |
VU |
85.225 |
80.024 |
- 6,1 % |
303.988 |
248.174 |
- 18,4 % |
Mobilize2 |
- |
864 |
- |
- |
1.970 |
- |
1 VP + VU : Autoturisme (Vehicule de Persoane) + Vehicule Utilitare
2 Cvadriciclurile nu sunt incluse în vânzările totale
Principalele 15 piețe ale Renault Group la 30 septembrie 2025
Cumul 9 luni 2025 |
Volume |
Cotă de piață |
|
(unități) |
VP+VU |
||
1 |
FRANȚA |
392.802 |
27,0 |
2 |
ITALIA |
144.349 |
11,0 |
3 |
SPANIA |
127.731 |
12,9 |
4 |
TURCIA |
109.655 |
11,8 |
5 |
GERMANIA |
107.687 |
4,7 |
6 |
BRAZILIA |
92.873 |
5,1 |
7 |
MAREA BRITANIE |
92.124 |
5,0 |
8 |
MAROC |
63.645 |
38,1 |
9 |
BELGIA+LUXEMBOURG |
53.025 |
12,6 |
10 |
ARGENTINA |
48.192 |
10,2 |
11 |
COREEA DE SUD |
40.115 |
3,2 |
12 |
ROMÂNIA |
39.819 |
32,8 |
13 |
POLONIA |
38.401 |
8,0 |
14 |
PORTUGALIA |
28.560 |
14,7 |
15 |
INDIA |
25.886 |
0,7 |
Conferință pentru anunțarea cifrei de afaceri în T3 2025
Conferința de presă poate fi urmărită în direct, în limba engleză, joi, 23 octombrie 2025, începând cu ora 09 :00 (ora României), sau ulterior, în reluare, prin conectare la următoarea adresă :
Despre Renault Group
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare.
Prezent în 114 țări și având peste 98.000 de salariați, Grupul a vândut 2,265 milioane de vehicule în 2024. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.