- Rezultatele primului semestru din 2022, o nouă etapă în redresarea Grupului:
• Îmbunătățirea semnificativă a profitabilității: marjă operațională de 4,7%
• O puternică generare de free cash-flow (FCF): 956 milioane EUR
• Consolidarea structurii financiare: datoria netă a scăzut cu 1,2 miliarde EUR, la -426 milioane EUR - Accelerarea strategiei orientate către generarea de valoare și succesul noilor modele
- Perspectivele financiare pentru anul 2022 au fost ajustate pozitiv
- Evenimentul Capital Market Day din toamnă va prezenta pasul al 2-lea al strategiei Renaulution și actualizarea perspectivelor financiare pe termen mediu ale Grupului
«Renault Group continuă transformarea în profunzime și redresarea activităților sale. Rezultatele după prima jumătate a anului 2022 sunt dovada acestui lucru: în ciuda tuturor piedicilor legate de oprirea activității în Rusia, criza semiconductorilor și inflația costurilor, Grupul continuă să-și îmbunătățească performanța operațională și începe să beneficieze de succesul noilor modele lansate.
După ce a compensat pierderea activităților sale din Rusia și și-a continuat transformarea în mare viteză, Renault Group își îmbunătățește perspectivele financiare pentru anul 2022. În toamnă, în cadrul evenimentului Capital Market Day, vor fi prezentate noi perspective financiare pe termen mediu și implementarea accelerată a planului strategic Renaulution. Toate energiile noastre sunt mobilizate pentru a transforma Renault Group într-un jucător competitiv, tehnologic și responsabil.» a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.
- Rezultatele semestrului I din 2022, un nou pas în transformarea Grupului: îmbunătățirea semnificativă a profitabilității, generarea puternică de free cash-flow și consolidarea structurii financiare
• Veniturile Grupului sunt de 21,1 miliarde EUR, stabile comparativ cu prima jumătate a anului 2021, în ciuda scăderii cu 11,9% a vânzărilor Grupului la nivel mondial în această perioadă, într-un mediu de piață încă perturbat
• Marja operațională a Grupului este de 988 milioane euro (4,7% din venituri): o îmbunătățire de 556 milioane euro și 2,6 puncte față de primul semestru din 2021
• Marja de exploatare a sectorului Automobile este la 420 milioane EUR (2,1% din veniturile acestei activități): îmbunătățire cu 565 milioane EUR (+2,8 puncte) în ciuda scăderii volumului cu 136.000 de vehicule comparativ cu prima jumătate a anului 2021
• Venitul net din operațiunile continue a ajuns la 657 milioane EUR, în creștere cu 458 milioane EUR comparativ cu anul trecut
• Venitul net din operațiunile întrerupte înregistrează -2,3 miliarde EUR din cauza taxei de ajustare fără numerar aferente cedărilor de activități industriale rusești anunțate la 16 mai 2022
• Fluxul de free cash-flow operațional pentru perimetrul Automobile a ajuns la +956 milioane EUR (inclusiv un dividend de 800 milioane EUR de la Mobilize Financial Services) în creștere cu 1.470 milioane EUR comparativ cu S1 2021
• Datoria netă din activitatea Automobile s-a redus cu 1,2 miliarde EUR față de 31 decembrie 2021, din care 522 milioane EUR aferente vânzării activităților din Rusia: - 426 milioane EUR
- Succesul vehiculelor noi și accelerarea strategiei centrate pe valoare
• Portofoliul de comenzi al Grupului în Europa, la 4,1 luni de vânzări, este susținut de succesul noilor lansări:
- Renault Arkana a înregistrat peste 100.000 de comenzi de la momentul lansării, inclusiv 60% în versiunea E-TECH și 60% pe canalul de retail
- Renault Megane E-TECH Electric are o lansare promițătoare, afișând deja peste 25.000 de comenzi, din care 75% în versiunile de echipare de top și 80% cu cele mai puternice motoare. Primele vehicule au ajuns în showroom-urile franceze la mijlocul lunii mai; lansarea sa în țările europene este în curs de desfășurare și va continua până în septembrie
- Dacia Sandero rămâne cel mai bine vândut vehicul printre clienții privați din Europa
- Cu peste 30.000 de comenzi înregistrate în primul semestru, Dacia Spring 100% electric este numărul 1 în vânzările de vehicule electrice către persoane fizice din Franța
- Dacia Jogger promite să fie un nou succes, cu peste 50.000 de comenzi în 6 luni și un mix de peste 60% în versiunile superioare în Europa
- Alpine și-a dublat comenzile față de prima jumătate a anului 2021 datorită succesului noii sale game A110
• Efectul mixului de produse este de +3,3 puncte asupra veniturilor din perimetrul Automobile, comparativ cu
prima jumătate a anului 2021, datorită noilor lansări (Arkana, Jogger și Megane E-TECH Electric)
• Performanța vânzărilor E-TECH, care continuă să crească, reprezintă 36% din înmatriculările de autoturisme marca Renault în Europa (față de 26% în semestrul 1 2021)
• Accelerarea efectului prețului care a atins +7,4 puncte asupra veniturilor din activitatea Automobile, comparativ cu prima jumătate a anului 2021. Acest efect va continua și în a doua jumătate a anului datorită politicii comerciale Renaulution.
• Impactul creșterii prețurilor materiilor prime și al inflației costurilor a fost mai mult decât compensat de beneficiile acestei noi politici comerciale cuplate cu productivitatea Grupului
Perspectivele financiare pentru anul 2022 au fost îmbunătățite
Renault Group își îmbunătățește perspectivele financiare pentru anul 2022 cu:
• o marjă operațională a Grupului mai mare de 5% față de aproximativ 3% anterior;
• un flux de free cash-flow operațional în perimetrul Automobile până la 1,5 miliarde euro față de pozitiv anterior
Grupul confirmă un impact al crizei semiconductorilor estimat la 300.000 de vehicule în 2022.
Grupul va prezenta în cadrul evenimentului Capital Market Day din această toamnă o actualizare a obiectivelor sale financiare pe termen mediu și a strategiei sale de a se poziționa ca un jucător de referință competitiv, tehnologic și responsabil.
Boulogne-Billancourt,
29 iulie 2022
La 16 mai 2022, Consiliul de Administrație al Renault Group a aprobat în unanimitate semnarea acordurilor de vânzare a 100% din acțiunile Renault Group din cadrul Renault Rusia către orașul Moscova și participația sa de 67,69% din AVTOVAZ către NAMI (Institutul Central de Cercetare și Dezvoltarea Automobilelor și Motoarelor). În plus, acordul prevede o opțiune pentru Renault Group de a-și răscumpăra participația la AVTOVAZ, opțiune care poate fi exercitată în anumite perioade în următorii 6 ani.
Ca urmare a acestor acorduri:
• Activitățile din Rusia au fost deconsolidate în situațiile financiare ale Renault Group pentru semestrul I 2022 și tratate ca operațiuni întrerupte conform IFRS 5 cu efect retroactiv de la 1 ianuarie 2022.
• Agregatele financiare ale operațiunilor continue pentru semestrul I 2022 nu mai includ, așadar, activitățile industriale din Rusia, iar anul 2021 a fost ajustat în conformitate cu acest nou domeniu de activitate.
• Rezultatul activităților întrerupte reprezintă o pierdere de -2,3 miliarde EUR în semestrul I 2022, în principal din cauza deprecierii proprietăților, uzine şi echipamente, bunurilor intangibile și fondului comercial ale AVTOVAZ și Renault Rusia, precum și deprecierii unor active specifice deținute de celelalte entități ale Grupului și rezultatul cedărilor de proprietate asupra entităților rusești vândute.
• Datoria netă din perimetrul Automobile a fost redusă cu 0,5 miliarde EUR de la -1,6 miliarde EUR la -1,1 miliarde EUR la 31 decembrie 2021.
Cifra de afaceri a Grupului a ajuns la 21.121 milioane de euro, în creștere cu 0,3% față de semestrul I 2021. La cursuri de schimb constante , aceasta a crescut cu 1,1% (efectul negativ al cursului de schimb este legat în principal de devalorizarea lirei turcești).
Veniturile din activitatea Automobile s-au situat la 19.574 milioane de euro, în creștere cu 0,3% față de semestrul I 2021.
Efectul prețului, pozitiv cu +7,4 puncte, a reflectat continuarea politicii noastre comerciale, lansată în T3 2020, axată pe valoare şi nu pe volum, precum și pe creșteri de preț pentru a compensa inflația costurilor și o optimizare a reducerilor comerciale. Acest efect s-a ridicat la +8,4 puncte în T2 2022, după +5,6 puncte în T1.
Succesul modelului Arkana, lansat în T2 2021, precum și cel al modelului Megane E-TECH Electric în S1, au subliniat reînnoirea mărcii Renault în segmentul C și, alături de noua Dacia Jogger, au contribuit la generarea unui efect pozitiv de mix de produse de +3,3 puncte în cadrul Grupului.
Aceste două efecte fac posibilă compensarea pierderii de volum de -5,2 puncte, care se explică în principal prin declinul pieței auto europene în legătură cu deficitul de semiconductori.
Impactul vânzărilor către parteneri, negativ cu -1,8 puncte, este determinat în principal de scăderea producției de motoare diesel și vehicule pentru partenerii noștri (încheierea contractelor Master pentru Opel și Traffic pentru Fiat la sfârșitul anului 2021).
Efectul „Altele”, de -2,1 puncte, este consecința scăderii contribuției vânzărilor din rețeaua Renault Retail Group (RRG) ca urmare a cedărilor de sucursale și parțial compensat de performanța post-vânzare și accesorii.
Grupul a înregistrat o marjă operațională pozitivă de 988 milioane EUR (4,7% din venituri) față de 432 milioane EUR în semestrul I 2021 (+2,6 puncte).
Marja operațională din sectorul Automobile s-a îmbunătățit cu 565 de milioane de euro, până la 420 de milioane de euro (2,1% din venituri sau +2,8 puncte față de semestrul I 2021).
Efectul pozitiv de mix/preț/acumulare de +1.548 milioane EUR ilustrează succesul politicii comerciale axate pe valoare și nu pe volum. Această politică a compensat cu mult efectul negativ al volumului (-270 milioane euro) și creșterea costurilor (materii prime, achiziții, garanție și costuri de producție și logistică) care s-au ridicat la -647 milioane euro. Acesta din urmă se explică în principal prin creșterea bruscă a prețurilor materiilor prime (-797 milioane euro), parțial compensată de performanța achizițiilor (+167 milioane euro).
Contribuția Finanțării vânzărilor din partea Mobilize Financial Services (fostă RCI Bank and Services) la marja operațională a Grupului a ajuns la 582 milioane euro, în scădere cu 11 milioane euro față de semestrul I 2021, în principal datorită normalizării nivelului de risc și a activelor medii performante (43,7 miliarde EUR), în scădere în conformitate cu strategia Grupului de optimizare a stocurilor de vehicule din rețea.
Activitatea de retail a înregistrat o creștere de 2,3% a noilor finanțări. Creșterea cu 14,8% a sumei medii finanțate pentru contracte noi a compensat scăderea cu 10,9% a numărului de noi contracte de finanțare, ca urmare a scăderii înmatriculărilor Grupului.
În primul semestru al anului 2022, Mobilize Financial Services a finalizat cu succes prima emisiune de obligațiuni verzi în valoare de 500 de milioane de euro cu o scadență de 5 ani. Veniturile din această emisiune vor fi utilizate pentru finanțarea vehiculelor electrice și a infrastructurii de încărcare. Această emisiune a fost încasată la începutul lunii iulie și, prin urmare, nu este inclusă în pasivele financiare la 30 iunie 2022.
Alte venituri și cheltuieli din exploatare au fost negative, la -49 milioane EUR (față de -70 milioane EUR în semestrul I 2021) și s-au explicat în special prin provizioane pentru restructurare de -134 milioane EUR și cedări de active (+56 milioane EUR) legate în principal de vânzarea mai multor filiale comerciale ale Grupului și sucursale ale RRG.
După luarea în considerare a altor venituri și cheltuieli din exploatare, venitul operațional al Grupului a fost de 939 de milioane de euro, față de 362 de milioane de euro în semestrul I 2021.
Venitul și cheltuielile financiare nete s-au ridicat la -236 milioane EUR, comparativ cu -138 milioane EUR în semestrul I 2021. Această deteriorare poate fi explicată prin impactul hiperinflației din Argentina, costul datoriei rămânând stabil.
Contribuția companiilor asociate s-a ridicat la 214 milioane EUR, în creștere cu 54 milioane EUR comparativ cu prima jumătate a anului 2021. Aceasta include 325 milioane EUR aferente contribuției Nissan, care a compensat mai mult decât contribuția negativă de 111 milioane EUR din partea altor asociați, în special în legătură cu deprecierea acțiunilor Renault Nissan Bank din Rusia.
Impozitele curente și amânate au reprezentat o cheltuială de -260 milioane EUR, comparativ cu o cheltuială de -185 milioane EUR în semestrul I 2021, în legătură directă cu îmbunătățirea profitului.
Venitul net din operațiunile continue a fost de 657 milioane EUR, în creștere cu 458 milioane EUR comparativ cu semestrul I 2021.
Venitul net din operațiunile întrerupte s-a ridicat la -2,3 miliarde EUR ca urmare a ajustării fără numerar aferente cedării activităților industriale din Rusia.
Astfel, venitul net a fost de -1.666 milioane euro, iar venitul net, cota Grupului, a fost de -1.357 milioane euro (sau -4,98 euro pe acțiune).
Fluxul de numerar al activității Automobile, excluzând cheltuielile de restructurare, a inclus 800 de milioane de euro din dividendele Mobilize Financial Services și a ajuns la 2,6 miliarde de euro, în creștere cu 0,9 miliarde de euro față de semestrul I 2021. Acest flux de numerar a acoperit în mare măsură investițiile tangibile și intangibile înainte de cedările de active, care s-au ridicat la 1,2 miliarde EUR (1,1 miliarde EUR net în cedări).
Excluzând impactul cedărilor de active, capitalul net (CAPEX) și rata de cercetare și dezvoltare a Grupului au fost de 8,0% din venituri, comparativ cu 9,1% în semestrul I 2021. Acest indicator a urcat la 7,5% inclusiv cedările de active.
Fluxul de free cash-flow operațional pentru Automobile a fost pozitiv la +956 milioane EUR, ținând cont de -278 milioane EUR care reprezentau cheltuieli de restructurare și o modificare negativă a necesarului de capital de lucru de -275 milioane EUR.
Datoria netă pentru sectorul Automobile se ridică la -426 milioane EUR la 30 iunie 2022, comparativ cu -1,6 miliarde EUR la 31 decembrie 2021 (-1,1 miliarde EUR ajustată din operațiunile AVTOVAZ și Renault Rusia) sau o scădere de 1,2 miliarde EUR.
În primul semestru al 2022, Renault Group a rambursat anticipat 1 miliard de euro din împrumutul unui pool bancar care beneficiază de garanția statului francez (PGE) și va rambursa, în semestrul al doilea, 1 miliard de euro pentru rata anuală obligatorie. După cum a fost anunțat, întregul împrumut va fi rambursat cel târziu până la sfârșitul anului 2023.
În cadrul programului său Shelf Registration, Renault SA a lansat pe 24 iunie 2022 o emisiune de obligațiuni pe piața japoneză în valoare totală de 80,7 miliarde de yeni (sau 561 milioane de euro) cu o rată de 3,5% și o maturitate de 3 ani. Această emisiune a fost încasată la 1 iulie 2022 și, prin urmare, nu este inclusă în pasivele financiare la 30 iunie 2022.
La 30 iunie 2022, stocurile totale de vehicule noi (inclusiv rețeaua de dealeri independenți) reprezentau 348.000 de vehicule, comparativ cu 427.000 (inclusiv aproximativ 12.000 de vehicule în Rusia) la sfârșitul lunii iunie 2021, sau 60 de zile de vânzări.
Perspective & strategie
Grupul Renault își îmbunătățește perspectivele financiare pentru anul 2022 cu:
• o marjă operațională a Grupului mai mare de 5%, față de aproximativ 3% anterior
• un flux de free cash-flow operațional al activității Automobile mai mare de 1,5 miliarde EUR, față de pozitiv anterior
Grupul confirmă un impact al crizei semiconductorilor estimat la 300.000 de vehicule în 2022.
Renault Group va prezenta în toamnă, în cadrul evenimentului Capital Market Day, o actualizare a obiectivelor sale financiare Renaulution pe termen mediu și a strategiei sale de poziționare ca un jucător de referință competitiv, tehnologic și responsabil.
Descarcă PDF cu Rezultate consolidate ale Renault Group și Ajustări ale activităților AVTOVAZ și Renault Rusia în 2021
Informații complementare
Situațiile financiare consolidate ale Grupului la 30 iunie 2022 au fost revizuite de Consiliul de Administrație pe 28 iulie 2022. Auditorii statutari ai Grupului au efectuat revizuirea limitată a acestor conturi și raportul lor privind informațiile financiare semestriale este în curs de difuzare.
Raportul de activitate cu o analiză completă a rezultatelor financiare pentru primul semestru al anului 2022 este disponibil pe www.renaultgroup.com în secțiunea „Finanțe”.
Conferința rezultatelor financiare ale primului semestru din 2022
Link pentru a urmări conferința de astăzi la 8 a.m., apoi reluare: events.renaultgroup.com/
Despre Renault Group
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale - Renault – Dacia – LADA – Alpine și Mobilize – și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 170 000 de salariați, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite precum și a unei noi game de vehicule competitive, echilibrate și electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040