Cifra de afaceri a Renault Group a crescut în trimestrul al treilea cu 5% la rate de schimb constante. Perspectivele financiare pentru anul 2024 sunt confirmate.

9 luni 2024:

Cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 37,7 miliarde de euro, în creștere cu +0,8 % față de aceeași perioadă din 2023 și cu + 3,7 % la rate de schimb constante[1].

Cifra de afaceri a perimetrului Automobile se ridică la 33,7 miliarde de euro, în scădere cu 1,5% față de aceeași perioadă din 2023 și în creștere cu + 1,1% la rate de schimb constante1.

 

Trimestrul al 3-lea :

Cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 10,7 miliarde de euro, în creștere cu + 1,8 % față de aceeași perioadă din 2023 și cu + 5,0 % la rate de schimb constante1

Cifra de afaceri a perimetrului Automobile se ridică la 9,3 miliarde de euro, în scădere cu -0,5 % față de aceeași perioadă din 2023 și în creștere cu 2,6% la rate de schimb constante1

Ameliorarea continuă a efectului mixului de produse cu +3,8 puncte procentuale.

 

Evoluție favorabilă a brandurilor Renault Group:

Marca Renault se află pe locul al 3-lea în Europa pe piața vehiculelor de persoane (VP), pe locul 1 pe piața VU (vehicule utilitare)[1] și pe primul loc pe piața auto din Franța.
Clio ocupă locul al 2-lea în clasamentul celor mai vândute modele din Europa, pe toate canalele de distribuție.

Marca Dacia ocupă locul al 9-lea în Europa pe piața vehiculelor de persoane (VP) și se află pe podiumul european în ceea ce privește vânzările de autoturisme către clienții privați. Sandero este modelul cel mai bine vândut din Europa, indiferent de canalul de distribuție.

Marca Alpine înregistrează o creștere puternică, de două cifre, de la începutul anului, în așteptarea lansării de noi modele.

Un portofoliu robust de comenzi în Europa, echivalent cu circa două luni de vânzări, reflectând nivelul ridicat de comenzi și perspectivele favorabile pentru trimestrul 4.

O gestiune disciplinată a stocurilor totale, care se ridică la 528.000 de vehicule, la 30 septembrie 2024, (în scădere cu 14.000 de unități față de perioada similară a anului precedent).

Renault Group își reconfirmă perspectivele financiare pentru anul 2024:

O marjă operațională de ≥ 7,5 %.

Un Free cash flow de ≥ 2,5 miliarde de euro.

 

Cifra de afaceri din trimestrul al treilea începe să beneficieze de ofensiva noastră fără precedent în materie de produse, cu 10 lansări de vehicule noi în acest an, reprezentând 18% din facturările trimestriale. Această tendință va continua și în perioada următoare, odată cu introducerea treptată a noilor modele pe piețele respective și se va accelera și mai mult datorită celor 7 noi lansări planificate pentru 2025. Această gamă atractivă și competitivă, compusă atât din vehicule electrice, cât și din vehicule termice și hibride, demonstrează capacitatea noastră de a ne adapta indiferent de ritmul de tranziție la vehiculele electrice. Gama noastră rămâne un element cheie al performanței Grupului, alături de reducerea costurilor. În acest mediu solicitant, ne accelerăm transformarea profundă, bazându-ne pe echipe pe deplin angajate pentru a ne îmbunătăți agilitatea și pentru a construi evoluția noastră viitoare”.

Thierry Piéton, Director Financiar Renault Group.

24.10.2024

Articol

Boulogne-Billancourt, 24 octombrie 2024

Cifra de afaceri în trimestrul al treilea.

Cifra de afaceri a Renault Group a ajuns la 10.701 milioane de euro, în creștere cu 1,8 % față de
perioada similară a anului 2023. La rate de schimb constante[1], creșterea este de 5,0 %.

Cifra de afaceri a perimetrului Automobile s-a situat la 9.347 milioane de euro, în scădere cu - 0,5 % față de perioada similară a anului 2023. Aceasta include un impact valutar negativ de - 3,1 puncte procentuale          (-289 milioane de euro), explicabil prin devalorizarea pesoului argentinian, a realului brazilian și, într-o măsură mai mică, a lirei turcești. La rate de schimb constante1, cifra de afaceri a crescut cu +2,6 %. Această evoluție se explică în principal prin următoarele elemente:

·     Un efect de preț stabil (+ 0,2 puncte procentuale), la nivelul așteptărilor, care reflectă intrarea într-o fază de stabilizare a prețurilor. Renault Group își propune să compenseze efectele negative ale ratelor de schimb prin ajustarea prețurilor, restituind în același timp o parte din reducerea de costuri clienților săi, în principal prin ameliorarea nivelului de echipare a vehiculelor. Această abordare îmbunătățește competitivitatea vehiculelor Grupului, protejând în același timp nivelul marjelor.

·     Un efect pozitiv al mix-ului de produse de + 3,8 puncte procentuale, care reflectă efectele favorabile ale lansării noilor modele Renault (Scenic E-Tech electric, Symbioz și Rafale) și Dacia (Duster). Această îmbunătățire treptată față de trimestrele anterioare va continua, în concordanță cu dinamica lansărilor de noi modele.

·     Un efect de mix geografic ușor negativ, de - 1,2 puncte procentuale. Acest lucru se explică prin creșterea vânzărilor modelului Renault Kardian în Brazilia și prin scăderea înmatriculărilor pe piețele din Franța și din Germania.

·     Un efect negativ al volumului de - 3,1 puncte procentuale. Scăderea cu 5,6 % a înmatriculărilor a fost parțial compensată de o reducere a stocurilor rețelei de dealeri independenți în trimestrul al treilea comparativ cu perioada similară a anului 2023 (destocarea a 93.000 de unități în trimestrul al treilea din 2023 față de 72.000 de unități în perioada similară din 2024). Această reducere a stocurilor este în conformitate cu tendințele sezoniere pentru trimestrul al treilea.

·     Un efect negativ al vânzărilor către parteneri de - 2,1 puncte procentuale. Acest lucru reflectă un an de tranziție înainte de lansările de noi vehicule pentru partenerii Renault Group,
începând cu noul vehicul electric din segmentul B pentru Nissan în 2025.

·     Un efect pozitiv „Altele” de + 5,0  puncte procentuale, în principal datorită performanței solide a Retail Renault Group (RRG) și a activității de piese și accesorii.

 

Serviciile de mobilitate au contribuit cu 14 milioane de euro la cifra de afaceri din trimestrul al treilea din 2024, comparativ cu 11 milioane de euro în perioada similară din 2023.

Mobilize Financial Services a realizat venituri de 1.340 milioane de euro în trimestrul al treilea din 2024, în creștere cu 21,6 %  față de perioada similară din 2023, datorită creșterii ratelor dobânzilor și creșterii cu 8,5% a activelor productive medii (56,5 miliarde de euro) comparativ cu trimestrul al treilea al anului 2023.

La 30 septembrie 2024, stocurile totale (inclusiv ale rețelei independente) totalizau 528.000 de vehicule (în scădere cu 14 000 de unități de la an la an):

·     Stocul de vehicule al Renault Group se cifra la 231.000 de  unități,

·     Stocul de vehicule al rețelei independente se ridica la 297.000 de unități.

Nivelul stocurilor totale la sfârșitul lunii septembrie a fost în conformitate cu evoluțiile sezoniere normale și cu accelerarea lansărilor de noi produse ale Grupului. În plus, acesta este susținut de un portofoliu de comenzi robust, echivalent cu aproximativ două luni de vânzări estimate la sfârșitul lunii septembrie.

 

Perspective financiare pentru anul 2024

Renault Group:

·     O marjă operațională de ≥ 7,5 %,

·     Un Free cash flow de ≥ 2,5 miliarde de euro.

 

Rezultate comerciale.

·     În primele 9 luni din 2024, vânzările Renault Group s-au situat la un nivel comparabil cu cel al perioadei similare din 2023, totalizând 1.637.225 de vehicule vândute (-0,4%). În Europa[1], Renault Group a vândut 1.175.762 vehicule (+3,1%), peste creșterea pieței (+1,8%). Toate mărcile Grupului contribuie la creștere (Renault + 3,5%, Dacia + 2,2% și Alpine + 17,5%).

·     În trimestrul a treilea din 2024, vânzările globale ale Renault Group s-au ridicat la 482.468 de vehicule (-5,6%).
În Europa, Grupul a rezistat mai bine tendinței de scădere a pieței (-6,1%), înregistrând 328.111 vehicule (-5,3%) și a recâștigat cotă de piață, ocupând locul al treilea (9,8%).

Vânzările sunt în creștere pe piețele din Italia (+16,6%), Spania (+11,9%) și Marea Britanie (+11,4%), compensând parțial activitatea mai slabă din Franța și Germania. Pe piețele din afara Europei, Grupul a înregistrat un volum al vânzărilor de  150.217 vehicule (-5,8%).

·     Marca Renault își continuă creșterea pe piețele sale principale cu 1.126.560 de vehicule vândute în întreaga lume în primele 9 luni ale anului 2024:

În Europa1 , marca Renault ocupă locul al treilea, cu 740.314 vehicule vândute, în creștere cu 3,5%, și cu o cotă de piață de 6,6%. Vânzările cresc în special în Italia (+16,2%), Spania (+10,6%), Marea Britanie (+24,3%) și Franța (+1,1%), unde Renault își confirmă poziția de lider de piață. Renault Clio, ale cărui vânzări în Europa au crescut cu 5,6%, a urcat cu 3 locuri și a devenit al 2-lea cel mai bine vândut model pe toate canalele de distribuție. Brandul își confirmă poziția de lider pe piața europeană de vehicule utilitare, excluzând pick-up-urile, cu vânzări în creștere cu 9,9%.

Pe plan internațional, odată cu implementarea International Game Plan 2027, marca a înregistrat o creștere a vânzărilor de +6,0% în Brazilia datorită lansării cu succes a modelului Renault Kardian și cu +3,9% în Turcia, odată cu lansarea Noului Renault Duster.

În trimestrul al treilea din 2024, vânzările mărcii Renault s-au ridicat la 339.307 unități, în scădere cu
-4,9%. În ultimul trimestru al anului 2024, marca Renault va beneficia de efectul favorabil al numeroaselor sale lansări, atât pe piețele europene, cât și pe cele internaționale.

·     Marca Dacia a vândut 500.957 de vehicule la nivel mondial în primele 9 luni ale anului 2024, în creștere cu 1,5% față de aceeași perioadă a anului 2023. În Europa1 , cu 432.332 de vehicule vândute (+ 2,2%), Dacia câștigă două locuri pe piața vehiculelor de persoane și urcă pe poziția a 9-a . Totodată, Dacia își confirmă locul pe podiumul european în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienții particulari, principala bază de clienți a mărcii. Dacia a înregistrat o creștere puternică în Italia (+15,0%) și Spania (+14,6%) și și-a menținut locul al treilea pe piața franceză, într-un context de reînnoire a gamei, odată cu lansarea noilor modele Duster și Spring. Dacia Sandero, ale cărei vânzări au crescut cu 16,3% în primele 9 luni din 2024, este cel mai bine vândut vehicul din Europa, indiferent de canalul de distribuție.

În trimestrul al treilea din 2024, vânzările Dacia au scăzut cu -3,8%, până la 142.431 de vehicule, datorită tranziției între generații ale modelelor Spring și Duster. Nivelul foarte bun al comenzilor pentru Noul Duster confirmă perspectivele pozitive pentru trimestrele următoare.

[1] Perimetrul Europa ACEA.

·    Marca Alpine a vândut 3.333 de vehicule A110 în primele 9 luni ale anului 2024, în creștere cu 16,5% față de anul precedent. Mix-ul produs este deosebit de mare, peste 80% din vânzări fiind reprezentate de versiunile vârf de gamă. În Europa, brandul este în creștere pe principalele sale piețe: + 21,5% în Franța, + 19,5% în Germania și + 17,6% în Marea Britanie.

Un start bun al comenzilor a fost înregistrat de noul model A290, care va ajunge în showroom-urile din Franța în cursul trimestrului 4. De asemenea, Alpine va deschide 3 noi puncte de vânzare, ceea ce va face ca numărul total de reprezentanțe ale mărcii din întreaga lume să ajungă la 160.

·     O strategie de afaceri centrată pe crearea de valoare care își dovedește pertinența. În trimestrul al treilea al anului 2024:

Ponderea vânzărilor Renault Group către clienții individuali pe cele cinci piețe principale ale sale din Europa reprezintă 67,8% din vânzările totale (cu peste 23 de puncte procentuale peste media pieței), în creștere față de primele două trimestre ale anului. Nu mai puțin de 4 modele ale Renault Group figurează în top 10 al vânzărilor către clienții privați din Europa: Sandero, Duster, Clio și Captur. În Europa, peste 50% din vânzările mărcii Renault sunt realizate către clienții privați, în timp ce Dacia realizează un mix de 85% din vânzările sale către clienții persoane fizice.

În segmentele C și superioare, marca Renault cunoaște o creștere a vânzărilor (+1,6 puncte procentuale, până la 42,4% din vânzările totale ale brandului), în special datorită performanței modelelor Austral și Espace E-Tech Full hybrid, cu un mix ridicat al versiunilor cele mai bine echipate. Această evoluție favorabilă este de așteptat să se îmbunătățească odată cu creșterea ritmului vânzărilor modelelor Scenic E-Tech 100% Electric, Symbioz și Rafale.

·     Ponderea vehiculelor electrificate reprezintă 30,2% din vânzările de autoturisme ale Renault Group în Europa (+3,4 puncte procentuale comparativ cu aceeași perioadă din 2023). Această performanță se explică prin creșterea foarte puternică a vânzărilor de vehicule hibride, în creștere cu +52,4% față de aceeași perioadă din 2023.

Pentru marca Renault, ponderea vehiculelor electrificate reprezintă 46,8% din vânzările sale de autoturisme în Europa (+7,8 puncte procentuale comparativ cu aceeași perioadă din 2023).
Brandul continuă să progreseze pe această piață, cu o cotă de piață de 7,4%, în creștere cu 1 punct procentual. Marca Renault ocupă locul al doilea pe piața europeană a vehiculelor hibride.

Ponderea vehiculelor 100% electrice în vânzările de vehicule de persoane ale Renault Goup din Europa este de 7,6% (11,6% pentru vânzările de autoturisme marca Renault). Această cotă este în scădere, așa cum era de așteptat, într-un an de tranziție marcat de oprirea vânzărilor modelelor Zoe și Twingo electric, precum și de trecerea la o nouă generație a modelului Dacia Spring.
Renault Group lansează o gamă completă de vehicule 100% electrice odată cu noile modele Scenic E-Tech 100% electric, Renault 5 E-Tech 100% electric, Alpine A290, Noua Dacia Spring, Renault 4 E-Tech 100% electric și Alpine A390.

·     Vânzările Renault Group în trimestrul 4 din 2024 vor fi susținute de lansarea a șapte vehicule noi în țările europene: Renault 5 E-Tech 100% electric, Noul Renault Captur, Renault Symbioz, Noul Renault Master (câștigător al trofeului Internațional Van Of The Year 2025), Noua Dacia Spring, Noua Dacia Duster și Alpine A290.

·     La nivel internațional, vânzările mărcii Renault vor fi susținute de primul trimestru complet al vânzărilor Kardian în America Latină, de lansarea Noului Renault Duster în Turcia și a modelului Grand Koleos în Coreea de Sud, care se bucură deja de un start excelent.

Cifra de afaceri consolidată a Renault Group

cifra de afaceri consolidata RG.jpg
 

Top 15 piețe Renault Group la sfârșitul lunii septembrie 2024

Top piete.jpg

Conferința privind rezultatele financiare RG în trimestrul al treilea

Link pentru a urmări conferința (în engleză), 24 octombrie 2024 de la 8:00 a.m., disponibilă și în reluare :

2024 Q3 conference streaming

 

Despre Renault Group

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 106.000 de salariați, Grupul a vândut 2,235 milioane de vehicule în 2023. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate și electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040. https://www.renaultgroup.com/en


 

1Pentru a analiza variația cifrei de afaceri consolidate la rate de schimb constante, Renault Group recalculează cifra de afaceri aferentă exercițiului financiar curent aplicând cursurile medii ale perioadei precedente. 

2Vehicule comerciale ușoare, cu excepția pick-up-urilor.

RELATED TOPICS