ÎN 2024, TOATE MĂRCILE RENAULT GROUP ÎNREGISTREAZĂ VÂNZĂRI ÎN CREȘTERE CA URMARE A LANSĂRII A 10 MODELE

În 2024, Renault Group a vândut 2.264.815 vehicule la nivel global (+1,3% vs. 2023).

Renault: 1.577.351 vehicule (+1,8% vs. 2023)

Dacia: 676.340 vehicule (+ 2,7% vs. 2023)

Alpine: 4.585 vehicule (+5,9% vs. 2023)

În Europa[1], Renault Group a înregistrat o creștere a vânzărilor de 3,5%, dublă față de cea a pieței. Cu 1.599.051 unități vândute, Renault Group se află pe podiumul constructorilor auto de pe continent. Modelul Dacia Sandero este cel mai vândut vehicul pe toate canalele de distribuție.  

În afara Europei, bazându-se pe strategia International Game Plan, marca Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor în Brazilia (+10,3%), datorită modelului Kardian, și în Coreea de Sud (+80,6%), datorită lansării modelului Grand Koleos, primul vehicul al noii entități Renault Korea.  

Strategia comercială orientată pe valoare și nu pe volume își arată rezultatele:

Vânzările către clienții de retail în Europa reprezintă peste 63% din vânzările Grupului (+ 21 puncte procentuale vs. media pieței) cu 4 modele[2] în top 10 în această categorie.

Vânzările în segmentul C și în segmentele superioare în Europa reprezintă 30% din vânzările Grupului. Marca Renault a lansat modelele: Scenic E-Tech, Symbioz și Rafale, în timp ce Dacia a dezvăluit Bigster la Salonul Auto de la Paris.

Renault Group își continuă ofensiva de electrificare, 34,7%[3] din vânzările din Europa fiind modele electrificate (+ 7,5 puncte procentuale vs. 2023).

Vânzările de vehicule hibride au crescut cu 45%, reprezentând acum 25,5% din vânzările totale ale Grupului (+ 7,5 puncte procentuale vs. 2023). Marca Renault își consolidează poziția a doua în Europa cu 40% vehicule hibride din totalul vânzărilor de mașini termice.

Vehiculele electrice au reprezentat 9% din vânzările Renault Group într-un an al tranziției în ceea ce privește gama de modele. Acest lucru se reflectă deja în mixul din trimestrul al patrulea, care reprezintă peste 12% din totalul vânzărilor, cu aproape 5 puncte procentuale mai mult decât în restul anului. În cazul mărcii Renault, vehiculele electrice reprezintă 13% din totalul vânzărilor. Lansat în luna octombrie, Renault 5 E-Tech a fost cea mai vândută mașină electrică pe piața franceză în noiembrie și decembrie.   

Nivelul comenzilor la nivel de Grup în Europa reprezentau, la sfârșitul lunii decembrie, echivalentul a 2 luni de vânzări.  

În 2025, Grupul va lansa 7 noi modele[4].

Pentru a susține ofensiva de electrificare în Europa vor fi introduse pe piață: Renault 4 E-Tech, Dacia Bigster, Alpine A390 și Mobilize Duo/Bento.

Alte vehicule vor fi lansate în cadrul International Game Plan, pentru a crește cota de piață a mărcii Renault în America Latină.  



[1] Perimetrul European ACEA

[2] Sandero, Duster, Clio și Captur

[3] Date provizorii bazate pe câteva piețe europene : Franța, Germania, Italia, Spania, Marea Britanie, Belgia, Luxemburg, Olanda, Norvegia, România, Slovenia și Elveția.

[4] Fără variante facelift

16.01.2025

Articol

Boulogne-Billancourt, 16 Ianuarie 2025

Marca Renault 

Cel mai bine vândut brand francez din lume în 2024, Renault a înregistrat vânzări de 1.577.351 unități (PC+LCV), în creștere cu +1,8 puncte procentuale vs. 2023.

În Europa, vânzările Renault au crescut cu 3,3%, peste creșterea pieței (+ 1,7%), ajungând la 1.009.672 vehicule. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Franța (+0,4%), Spania (+10,8%), Marea Britanie (+21,4%) și Italia (+6,7%). Marca își urmărește strategia bazându-se, pe de o parte, pe o ofertă hibridă de succes (care realizează peste o treime din vânzări) și, pe de altă parte, pe o ofertă 100% electrică, în care se disting cele două modele câștigătoare ale titlului Mașina Anului în Europa în ultimii doi ani (Scenic E-Tech – premiul COTY 2024 și Renault 5 E-Tech – premiul COTY 2025). Renault 5 E-Tech a fost totodată cel mai bine vândut vehicul electric din Franța în lunile noiembrie și decembrie. Marca este lider în Europa pe piața vehiculelor utilitare ușoare cu 310.458 înmatriculări (+4,6% față de 2023).

În afara Europei, Renault a înregistrat o creștere pe piețele în care au fost lansate noi modele: datorită modelului Kardian, vânzările au crescut cu 10,3% în Brazilia și cu 7,2% în Maroc. În urma lansării modelului Grand Koleos, primul vehicul al noii entități Renault Korea, vânzările au crescut cu 80,6% în Coreea de Sud.

Urmându-și strategia orientată spre valoare, Renault și-a continuat ofensiva pe segmentul C și pe cele superioare, lansând modelele Scénic E-Tech, Symbioz și Rafale. Vânzările către clienții de retail au reprezentat mai mult de jumătate din total.

În 2025, Renault își va continua ofensiva de electrificare odată cu lansarea comercială a modelului Renault 4 E-Tech. Renault 5 E-Tech, care va beneficia de o nouă versiune, cu o baterie de 40 KWh, va fi disponibil, treptat, pe noi piețe.

 

Marca Dacia 

În 2024, Dacia a vândut 676.340 de vehicule la nivel mondial (+2,7% față de 2023) cu creșteri ale cotei de piață, în special în Italia (+13,1%), în Maroc (+16,3%), în Spania (+12,4%), precum și în Belgia și în Luxemburg (+15,4%). Acest rezultat este consecința unui plan produs puternic, susținut de 4 modele de bază: Sandero, Duster, Jogger și Spring. Dinamica de creștere va continua și în 2025 odată cu apariția în gamă a modelului Bigster, ale cărui comenzi au fost deschise la începutul lunii ianuarie, și care va fi disponibil în reprezentanțe în primăvara lui 2025. De asemenea, Dacia și-a consolidat poziția pe podiumul mărcilor vândute pe piața de retail (cea a clienților persoane fizice). Dacia Sandero a rămas, pentru al 8-lea an consecutiv, începând din 2017, cel mai vândut model către clienții persoane fizice de pe continent. În plus, în 2024, Sandero a fost cel mai vândut model din Europa pe toate canalele de distribuție.

În 2025, Dacia va aborda segmentul C-SUV, cu Bigster, și își va continua demersurile de electrificare, urmând să dispună de 3 modele cu motorizare hibridă (Jogger, Duster și Bigster).

 

Marca Alpine

Pentru al patrulea an consecutiv, Alpine a înregistrat o creștere a vânzărilor (+5,9% față de 2023), care au totalizat 4.585 vehicule. Italia (+37,5%), Marea Britanie (+24,9%), Spania (+19,3%) și Germania (+10,6%) au fost piețele care au susținut cel mai mult creșterea mărcii. Anul 2024 a marcat un punct de cotitură pentru Alpine odată cu lansarea modelului A290, prima mașină sport de oraș 100% electrică a mărcii, care a câștigat titlul Mașina Anului 2025 în Europa (alături de Renault 5 E-TECH).

În 2025, gama Alpine va fi completată de modelul A390, un SUV 100% electric din segmentul C. Totodată, marca își va continua expansiunea internațională, în special în Irlanda și țările nordice (Norvegia, Finlanda și Danemarca).

 

Marca Mobilize

În luna octombrie 2024, Mobilize a deschis comenzile pentru modelul Duo, disponibil în două versiuni, cu sau fără permis de conducere. Angajată în demersul de a propune soluții de încărcare simple și accesibile posesorilor de vehicule electrice, marca a introdus serviciul de încărcare bidirecțională la domiciliu. Intitulat Mobilize Power, acesta este disponibil pe modelele Renault 5 E-Tech electric și Alpine A290. Mobilize își continuă totodată extinderea rețelei de încărcare ultra-rapidă Mobilize Fast Charge în Franța, precum și în Italia, în urma acordului semnat cu societatea Autostrade per l’Italia.

                   

 

RENAULT GROUP – VÂNZĂRI GLOBALE PE MĂRCI ÎN 2024

 

Volume 2024

∆ %
vs. 2023

Renault

1.577.351

+1,8

VP

1.174.380

+1,5

VU

402.971

+2,8

Dacia

676.340

+2,7

VP

670.136

+2,7

VU

6.204

+6,6

Renault Korea Motors

6.539

-70,3

Alpine

4.585

+5,9

Renault Group

2.264.815

+1,3

 

 

 

RENAULT GROUP - TOP 15 PIEȚE ÎN 2024

 

 

 

Volume 2024

Cota de piață (%)

1

FRANȚA

541.795

25,8

2

ITALIA

205.423

11,7

3

TURCIA

167.262

13,5

4

SPANIA

149.697

12,7

5

GERMANIA

144.586

4,7

6

BRAZILIA

139.214

5,6

7

MAREA BRITANIE

121.711

5,3

8

MAROC

67.686

38,4

9

BELGIA+LUXEMBOURG

64.925

11,5

10

ROMÂNIA

61.217

35,5

11

POLONIA

54.785

8,8

12

OLANDA

49.851

9,8

13

INDIA

41.729

0,9

14

COREEA DE SUD

39.826

2,5

15

PORTUGALIA

36.164

14,9

 

Despre Renault Group

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 106.000 de salariați, Grupul  a vândut 2,264 milioane de vehicule în 2024. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni.

Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.

https://www.renaultgroup.com/en

RELATED TOPICS