VÂNZĂRILE RENAULT GROUP CONTINUĂ SĂ CREASCĂ SUSȚINUTE DE COMPLEMENTARITATEA MĂRCILOR SALE

·    Datorită unei strategii inspirate la nivel european, care a antrenat o creștere a vânzărilor de + 6,7%, Renault Group continuă să înregistreze o evoluție favorabilă a volumelor comercializate în prima jumătate a anului 2024, acestea ridicându-se la 1.154.700 vehicule (+ 1,9% față de perioada similară a anului trecut).

     Renault Group își confirmă locul al treilea la nivel european: vânzările sale au progresat cu 6,7%, până la 847.623 vehicule, pe o piață în creștere cu 5,5%.

 

18.07.2024

Articol
  •      Datorită unei strategii inspirate la nivel european[1], care a antrenat o creștere a vânzărilor de + 6,7%, Renault Group continuă să înregistreze o evoluție favorabilă a volumelor comercializate în prima jumătate a anului 2024, acestea ridicându-se la 1.154.700 vehicule (+ 1,9% față de perioada similară a anului trecut).
  • Renault Group își confirmă locul al treilea la nivel european: vânzările sale au progresat cu 6,7%, până la 847.623 vehicule, pe o piață în creștere cu 5,5%.

o   Marca Renault a înregistrat o creștere peste cea a pieței, ajungând la 535.238 vehicule vândute (+ 8,2%, pe o piață în creștere cu 5,5%). Renault își confirmă astfel locul 3 la nivel european și locul 1 pe piața din Franța (autoturisme + vehicule utilitare). Creșterea vânzărilor de autoturisme (VP) se bazează în principal pe performanța înregistrată de modelele E-Tech full hybrid (+45% vs S1 2023). Pe piața vehiculelor utilitare, Renault este din nou lider[2], cu 171.202 vehiculele vândute (+19,2% vs S1 2023).

o   Marca Dacia a înregistrat, la rândul său, o creștere a vânzărilor de 4,0% vs S1 2023, până la 309.816 unități și rămâne în top 10 al mărcilor cele mai vândute din Europa. Sandero este modelul cel mai vândut pe toate canalele de vânzare.

o   Marca Alpine a înregistrat o creștere a vânzărilor de 47,7% (vs S1 2023), până la 2.569 unități, în special ca urmare a succesului versiunii A110 R Turini.

  • O strategie comercială concentrată pe canalele de vânzări cu cea mai mare valoare adăugată:

o   Procentul vânzărilor către persoane fizice pe principalele cinci piețe din Europa[3] reprezintă aproape 62% din vânzări, ceea ce echivalează cu peste 20 de puncte procentuale peste media pieței. 4 modele[4] ale Renault Group figurează în top 10 al celor mai vândute vehicule către clienții particulari din Europa.

o   În segmentul C și în cele superioare, în principal în segmentele C-SUV și D-SUV (+10%), marca Renault înregistrează o creștere semnificativă, susținută în principal de modelele Austral și Espace,  solicitate de clienți mai ales în versiunile superioare ale gamei.

  • Vehiculele electrificate reprezintă 29,6% din vânzările totale ale Renault Group (+4,3% vs S1 2023).  Această performanță se explică prin succesul motoarelor hibride, ale căror vânzări au crescut semnificativ (+59,6% față de primul semestru al anului 2023).

o   Aproape jumătate din totalul autoturismelor vândute de marca Renault sunt electrificate, aceasta datorându-se succesului motorizărilor hibride. Pe piața autoturismelor hibride, Renault ocupă locul al doilea în Europa, modelele Clio, Austral și Captur figurând în Top 10 la nivel de continent.

o   Vehiculele 100% electrice reprezintă aproape 12% din vânzările mărcii Renault, acest procent urmând să crească în semestrul al doilea ca urmare a lansării modelelor Scenic E-Tech electric și Renault 5 E-Tech electric.

o   Aproape 10% din vânzările mărcii Dacia sunt electrificate, în special ca urmare a succesului variantei Jogger Hybrid 140

o   Alpine a lansat ofensiva în domeniul modelelor electrice cu modelul A290, primul său model sportiv 100 % electric. Deschiderea comenzilor este prevăzută pentru această vară. 

  • Portofoliul de comenzi al Renault Group în Europa este solid, echivalent cu 2,6 luni de vânzări la sfârșitul lunii iunie 2024, reflectând un bun început de an în materie de comenzi.
  • 2024 este un an bogat în lansări, cu 10 noi modele[5] care vor susține procesul de electrificare al Renault Group dar și dezvoltarea sa pe piețele internaționale.  

Pe piața din România

Renault

La jumătatea anului 2024, marca Renault deține în Romania o cotă de piață de 9,2% cu 8.717 unități (PC & LCV), în creștere față de nivelul de 7.808 unități înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut. Renault este astfel lider în categoria mărcilor importate (VP+VU) și lider pe piața vehiculelor utilitare (VU) cu o cotă de piață de 26,6%.  

 Pe piața vehiculelor electrice (VP), Renault ocupă locul al patrulea, cu un volum total de 254 de unități înmatriculate, înregistrând o cotă de segment de 4,4%, principalul model electric înmatriculat fiind Megane E-Tech cu aproape 200 de unități.

 În segmentul utilitarelor ușoare  (LCV), Renault este lider  cu 2.906 de unități înmatriculate la final de iunie, ceea ce reprezintă o cotă de piață de 26,6% (+0,1 puncte procentuale vs S1 2023). 

 Dacia

 În primele 6 luni ale anului 2024, Dacia a înmatriculat pe piața din România 26.457 de vehicule, ceea ce corespunde unei cote de piață de 27,91%.

Topul celor mai vândute modele de pe piață este dominat de Duster (inclusiv Noul Duster, disponibil din luna iunie, cu 9.391 unități), Logan (8.325 unități) și Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 4.658 unități.

 Spring rămâne cel mai vândut model pe piața vehiculelor 100% EV, cu 2.101 unități, în timp ce Jogger este cel mai vândut model din segmentul C (exceptând vehiculele SUV), cu 1.920 de vehicule comercializate în primele 6 luni.

 

Marca Renault

Cea mai vândută marcă franceză la nivel mondial

În primul semestru al anului 2024, marca Renault a vândut 787.223 vehicule, în creștere cu 2,0% față de perioada similară a anului 2023. Această performanță a fost susținută de succesul pe piața europeană, unde Renault a comercializat 535.238 vehicule, în creștere cu 8,2%, superioară celei a pieței (+5,5%). Renault își consolidează astfel poziția pe locul al treilea în clasamentul mărcilor VP+VU din Europa. Sunt de remarcat performanțele obținute pe piețele din Spania (+12,7%), Italia (+18,4%) și Marea Britanie (+32,7%).

În Franța, Renault își confirmă poziția de lider, cu o creștere de 8,0% pe piața VP + VU și 214.881 vehicule vândute. Aproape unu din cinci vehicule vândute în Franța este un model Renault.

Pe plan internațional, marca progresează în Turcia (+10,8%), în Brazilia (+5,3%) și în Maroc (+1,5%). În prima parte a anului, Renault a demarat implementarea planului produs intitulat «International game plan 2027». Cu Grand Koleos, Renault a relansat marca pe piața din Coreea de Sud, în timp ce Kardian înregistrează un bun demaraj, cu peste 5.200 de unități înmatriculate în Brazilia. Modelul se bucură de o primire favorabilă și în Mexic și va fi lansat în Maroc în semestrul al doilea al acestui an. În Turcia, noul Renault Duster va fi lansat în a doua jumătate a anului.

O strategie comercială axată pe valoare: 50% din vânzările la nivel european sunt destinate clienților particulari, iar procentul vânzărilor în segmentul C și în cele superioare este în creștere.

Pe principalele cinci piețe din Europa, marca Renault realizează 50% din vânzări în segmentul creator de valoare al clienților particulari. Clio și Captur figurează în top 10 al vehiculelor cele mai vândute către clienții persoane fizice.

Renault progresează totodată și în segmentul C și în cele superioare, în special în segmentele C- SUV și D-SUV (+10%) datorită succesului modelelor Austral, Espace și Rafale, pe care clienții le comandă în special în versiunile cele mai bine echipate. Astfel, 55% din vânzările Austral și 72% din cele Espace E-Tech Hybrid aparțin versiunilor Iconic sau Esprit Alpine.

Marca nr. 1 pe piața Vehiculelor Utilitare în Europa.

Renault își consolidează poziția de lider pe piața vehiculelor utilitare[6] cu 171.202 unități vândute (+19,2% vs S1 2023), pe o piață în creștere cu 12,9%. Această evoluție este susținută de succesul modelelor Kangoo și Express (+30,7% vs S1 2023) și Master (+16,0% vs S1 2023), care sunt lideri pe segmentele lor respective. Trafic (+22,5% vs S1 2023), se situează pe locul al treilea în segmentul său.

Opțiuni tehnologice pertinente și o strategie de electrificare orientată pe două axe

Aproape 50% din vehiculele vândute de marca Renault sunt electrificate. Ofensiva mărcii în acest domeniu are la bază o strategie echilibrată, cu două «axe tehnologice», având pe de o parte o gamă completă de vehicule electrice și, pe de altă parte, o gamă full-hybrid.

Pe piața vehiculelor hibride, Renault se situează pe locul al doilea în Europa, cu peste o treime din vehiculele vândute având motorizare hibridă (+45% vs S1 2023). Clio, Austral și Captur se află în Top 10 al modelelor hibrid cele mai vândute la nivel european.

Vehiculele 100% electrice reprezintă aproape 12% din vânzările mărcii Renault, acest procent urmând să crească în urma lansării modelelor Scenic E-Tech electric și Renault 5 E-Tech electric. Lansat la jumătatea anului 2022, Mégane E-Tech electric figurează pe locul al treilea în categoria sa la nivel european.

2024 : un an bogat în lansări comerciale pentru marca Renault

Cu 7 vehicule deja lansate, 2024 este un an bogat pentru Renault. Marca a înregistrat deja un prim semestru promițător așteptând lansarea în Europa în următoarele luni a modelelor Symbioz, Master și Renault 5 E-Tech electric. Pe piețele internaționale, Renault va continua implementarea «International Game Plan», care se va materializa prin lansarea modelelor Renault Duster și Grand Koleos. Modelul Kardian va fi disponibil pe noi piețe.  

 

Marca Dacia

O dinamică susținută a vânzărilor

În primul semestru, vânzările Dacia au crescut cu 3,8%, până la 358.497unități. În Europa, Dacia a vândut 309.816 vehicule (+4,0% VP + VU). Marca se menține pe locul 9 pe piața autoturismelor (VP) și pe locul 10 în clasamentul VP + VU.

O identitate de marcă puternică

Beneficiind de o nouă identitate de marcă, Dacia își consolidează prezența pe podiumul european al vânzărilor către clienții particulari, datorită celor 4 modele de bază, precum și a unei rate de cucerire a noilor clienți și a unei rate de fidelizare a clienților existenți la cel mai ridicat nivel de pe piață.

Vânzările modelului Sandero se ridică la 164.789 vehicule, în creștere cu 18,5% față de semestrul 1 al anului 2023. Cel mai vândut model către clienții persoane fizice din Europa începând din 2017, Sandero este totodată cel mai vândut model din Europa pe toate canalele de vânzare în primul semestru al anului 2024.

Cu 113.783 unități vândute, Duster (incluzând atât a doua generație, cât și cea de a treia, recent lansată) înregistrează o creștere a vânzărilor cu 1,7% față de primul semestru al anului 2023. Duster se menține pe podiumul celor mai vândute modele SUV către clienții particulari în Europa.

Dacia Jogger a înregistrat 50.841 unități vândute, (+0,7% față de primul semestru 2023). Jogger rămâne cel mai vândut model de segment C (exceptând segmentul SUV) către clienții particulari din Europa.

Ca urmare a schimbărilor survenite în modul de acordare a subvențiilor guvernamentale la nivel european și a evoluției în cadrul ciclului de viață al modelului, Dacia Spring a înregistrat o scădere a vânzărilor. Totuși, Spring se menține pe locul 5 în clasamentul vehiculelor electrice de segment A și B vândute către clienții persoane fizice din Europa.

Reînnoirea gamei

Noul Duster, ale cărui comenzi au fost lansate la jumătatea lunii martie, este deja disponibil în showroom-urile mărcii.

Noul Spring 100% electric este deja disponibil pentru comenzi din luna aprilie în Europa continentală și din iunie în Marea Britanie. Modelul va ajunge în showroom-uri în toamna acestui an.

În cursul celui de-al doilea semestru al acestui an, Dacia va prezenta Bigster, viitorul SUV de segment C care va fi disponibil în showroom-uri în primul semestru al anului 2025.

 

Marca Alpine

Rezultate

Alpine a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 47,2% în primul semestru 2024 (vs S1 2023), cu 2.720 înmatriculări, în special în Franța (+58,9%), Germania (+45,9%), Marea Britanie (+27,2%) și Belgia (+29,5%).

Începutul erei electrice

În iunie, Alpine a lansat ofensiva în segmentul vehiculelor electrice odată cu prezentarea modelului A290, primul vehicul 100% electric al mărcii, în cadrul cursei de 24 de Ore de la Le Mans. Deschiderea comenzilor este prevăzută pentru această vară.

Expansiunea internațională

În cursul primului semestru, marca Alpine a fost lansată în Turcia, în timp ce la Barcelona a fost inaugurat Atelierul Alpine, primul dintr-o serie de spații de tip concept store care ce urmează să fie deschise în curând atât la Paris cât și la Londra. Alte inaugurări sunt prevăzute până la sfârșitul anului în Olanda, Ungaria și Suedia, dar și în alte regiuni ale Franței (inclusiv în Guadelupa).

 

Despre Renault Group

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 106.000 de salariați, Grupul  a vândut 2,235 milioane de vehicule în 2023. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.

https://www.renaultgroup.com/en

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



[1] Domeniu european ACEA

[2] Exceptând vehiculele Pick-up

[3] Franța, Italia, Germania, Spania, Marea Britanie

[4] Sandero, Duster, Clio, Captur

[5] 10 lansări de vehicule în 2024, fără Renault Duster (pe piețele din afara Europei) și restilizarea modelului Captur

[6] Exceptând modelele pick-up