RENAULT GROUP: ACȚIONARIATUL PENTRU ANGAJAȚI – UN ANGAJAMENT DURABIL

Pentru al patrulea an consecutiv, planul de acționariat pentru angajați al Renault Group stabilește un nou record. Cu o rată de subscriere de 44,3%, în creștere constantă din 2023, această ediție confirmă implicarea angajaților în succesul colectiv.

 

În total, aproape 95.000 de angajați vor beneficia de 3 acțiuni gratuite. Dintre aceștia, aproximativ 48.000 au subscris și la acțiuni la un preț preferențial de 31,34 euro, după aplicarea unei reduceri de 30%.

 

În România, peste 11.500 de angajați vor beneficia de 3 acțiuni gratuite. Dintre aceștia, peste 2.300 de angajați au și subscris pentru achiziționarea de acțiuni în condiții preferențiale.

 

Ediția din 2025 va permite transferul a aproximativ 1,52 milioane de acțiuni suplimentare către angajați, reprezentând 0,52% din capitalul Renault SA. La finalul operațiunii, salariații vor deține aproximativ 6,31% din capitalul companiei.

02.07.2025

Articol

Boulogne-Billancourt, 2 iulie 2025 – Derulată în perioada 12 – 30 mai 2025, cea de-a patra campanie a planului de acționariat pentru salariați al Renault Group a oferit angajaților din 30 de țări (1) posibilitatea de a beneficia de 3 acțiuni gratuite, iar celor din 24 de țări posibilitatea de a subscrie la acțiuni în condiții preferențiale. Cu aproape 95.000 de participanți, nivelul ridicat de aderare reflectă încrederea tot mai mare în planul de acționariat pentru angajați – un factor esențial al implicării acestora și al reușitei comune.

„Prin reînnoirea acestui mecanism, Renault Group își reafirmă angajamentul de a împărtăși valoarea creată cu cei care o generează zi de zi. Rata ridicată de participare la planul de acționariat pentru salariați reflectă încrederea angajaților în strategia Grupului și atașamentul lor față de companie. Pentru al patrulea an consecutiv, implicarea lor confirmă rolul esențial al acționariatului salariat în cultura noastră organizațională. Cu 6,31% din capital deținut acum de salariați, consolidăm un model bazat pe performanță împărtășită, recunoaștere și încredere – piloni esențiali pentru construirea unui viitor durabil.”
Bruno Laforge, Chief People and Organization Officer, Renault Group

Acționariatul salariat – motor al coeziunii și performanței colective

Alocările gratuite de acțiuni în cadrul planului de acționariat pentru salariați 2025 (maximum 6 acțiuni gratuite (2), brut) reprezintă aproximativ 359.000 de acțiuni, adică 0,12% din capitalul Renault SA, care vor fi distribuite gratuit angajaților Grupului.

În plus, aproape 48.000 de salariați – reprezentând 44,3% dintre angajații eligibili – au participat la oferta de subscriere din cadrul planului. Investiția totală a angajaților depășește 36,5 milioane de euro, ceea ce corespunde unui număr de peste 1.165.000 de acțiuni subscrise, adică 0,40% din capitalul Renault SA.

În total, operațiunea va permite transferul către angajați a aproximativ 1.524.000 de acțiuni, reprezentând 0,52% din capitalul Renault SA, deținute fie prin intermediul unui Fond Comun de Plasament al Angajaților (FCPE), fie, în anumite țări, direct într-un cont de titluri nominative.

La finalul alocării acțiunilor rezultate în urma operațiunii, salariații vor deține aproximativ 6,31% din capitalul Renault SA.

 

 (1) Germania, Argentina, Austria, Belgia, Brazilia, China, Columbia, Coreea de Sud, Croația, Spania, Franța, Ungaria, India, Irlanda, Italia, Malta, Maroc, Mexic, Țările de Jos, Polonia, Portugalia, Republica Cehia, România, Regatul Unit, Slovacia, Slovenia, Suedia, Elveția, Turcia și Ucraina.

(2) Contribuția unilaterală echivalentă cu 3 acțiuni brut și o contribuție suplimentară plafonată la echivalentul a 3 acțiuni brut în caz de subscriere la ofertă.

 

Despre Renault Group 

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 98.000 de salariați, Grupul  a vândut 2,264 milioane de vehicule în 2024. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.

https://www.renaultgroup.com/en 

 

Etichete

  1. Shareplan

RELATED TOPICS