Boulogne-Billancourt, 30 aprilie 2025 – Astăzi a avut loc Adunarea Generală a Acționarilor Renault Group. Toate rezoluțiile supuse votului acționarilor au fost adoptate. Această întâlnire le-a oferit lui Jean-Dominique Senard, Președintele Consiliului de Administrație, și lui Luca de Meo, CEO Renault Group, ocazia de a reveni în fața acționarilor cu informații legate de bilanțul celor patru ani de Renaulution, și de a reafirma angajamentele Grupului față de cei care contribuie la succesul companiei.
„Indiferent de evoluțiile internaționale, Renault Group trebuie să răspundă provocării unei transformări profunde, cu o viziune pe termen lung. Transformarea va fi durabilă deoarece plasează în centrul său angajații și părțile interesate, în jurul pârghiilor de distribuire a valorii, de responsabilizare, dar și de formare. Responsabilizarea și distribuirea valorii - acestea sunt două priorități asupra cărora vom continua să fim atât angajați, cât și vigilenți, alături de Consiliul de Administrație reînnoit”, Jean Dominique Senard, Președintele Consiliului de Administrație Renault Group.
„Transformarea Renault Group este o sursă de mândrie uriașă. Într-o perioadă excepțional de dificilă, am adus Grupul la cel mai bun nivel pe care l-a atins vreodată. Acest lucru se reflectă în gama noastră reînnoită – cea mai bună din ultimele trei decenii – și în rezultatele noastre excelente. Luptăm în fiecare zi pentru a face din Renault Group nu o companie mare, ci cea mai bună companie. Sursa puterii noastre o constituie inovația și capacitatea de a ne adapta în orice moment. Amplificarea acestui spirit trebuie să fie pentru noi o obsesie zilnică, punând în același timp în aplicare acțiunile necesare pentru a garanta competitivitatea”, Luca de Meo, CEO Renault Group.
Aprobarea tuturor rezoluțiilor
12.212 acționari, reprezentând 213.891.381 acțiuni și 307.753.860 drepturi de vot, au participat la Adunarea Generală, votând de la distanță, oferind procură Președintelui sau unui terț, sau asistând la reuniune. Cvorumul a fost stabilit la 74,04%. În cadrul acestei Adunări Generale, toate rezoluțiile supuse votului acționarilor au fost adoptate.
Rezultatul detaliat al voturilor Adunării Generale va fi disponibil pe site-ul internet al Renault Group (https://www.renaultgroup.com/finance/assemblee-generale/). În cadrul Adunării Generale a fost aprobată plata unui dividend de 2,20 Euro per acțiune, în creștere cu 19% față de anul precedent. Rata de distribuție se ridică la 21,5 %.
O politică proactivă și responsabilă concentrată pe angajați
· Recompensarea investiției colaboratorilor
Datorită angajamentului colectiv excepțional al echipelor și unei „reinventări” constante a spiritului de inovație, compania a înregistrat în ultimii doi ani rezultate istorice. Un rol esențial în această privință l-a avut planul strategic Renaulution. Astfel, de la începutul planului, salariaților le-au fost repartizați peste 2,3 miliarde de euro[1]. Această remunerație include măsuri precum bonusuri, bazate pe performanța companiei, planul de acționariat salarial și suplimentele de contribuție la angajare.
· Oferirea posibilității angajaților de a deveni acționari
Renault Group a lansat un plan de acționariat pentru angajați unic în industrie, pentru a asocia toți colaboratorii săi la performanța viitoare a companiei. Din 2022, planul de acționariat Renaulution Shareplan, implementat în aproape 30 de țări, a permis ca peste 90% dintre angajații Grupului să devină acționari. În doar trei ani, ponderea capitalului deținut de angajați a crescut de la 3,6% la 5,63%. După succesul operațiunilor anterioare, Renault Group își reînnoiește planul de acționariat pentru angajați pentru al patrulea an consecutiv.
· Grija față de angajați
Renault Group plasează bunăstarea colaboratorilor săi în centrul priorităților sale, peste tot în lume, dovedind astfel că nu este doar un „carmaker” ci și un „care maker”. În 2024, compania a lansat OneHealth, un program complet de sănătate și bunăstare, care vizează garantarea accesului echitabil la îngrijiri de calitate. Implementarea este în curs de desfășurare în toate țările în care Grupul este prezent, cu obiectivul de a atinge o acoperire de 100% până în iunie 2025.
Acest dispozitiv oferă un parcurs de îngrijire global, cu evaluări gratuite, organizate și acoperite integral de companie, o rețea de profesioniști în sănătatea muncii aproape de locul de muncă, consultații de la distanță și consiliere, asistență psihologică 24/24 7/7 etc. Gratuite pentru angajații Grupului, unele servicii sunt accesibile și membrilor familiei lor.
· Formare pentru a anticipa transformările
În lume, 25 de milioane de locuri de muncă din domeniul industrial sunt afectate de tranziția digitală și de cea de mediu, fără a include întregul lanț de valoare (extragerea minieră, economia circulară). Pentru a răspunde provocărilor mobilității, Grupul a creat în aprilie 2021 „ReKnow University”. Bazându-se pe actori cheie din domeniul formării (industriali, academici, instituționali), această universitate corporativă concepe și oferă programe de formare în domeniul electrificării, economiei circulare, dezvoltării software & securității cibernetice, datelor și inteligentei artificiale, precum și excelenței operaționale.
Universitatea își continuă expansiunea cu proiecte de dezvoltare internațională și a format deja aproape 40.000 de persoane din 2021.
Un angajament puternic pentru economia franceză
Datorită planului Renaulution, toate uzinele franceze ale Grupului beneficiază de noi proiecte, prin lansarea a 9 noi modele din 2021. Această dinamică face din Renault Group un actor cheie la nivelul regiunilor franceze: locurile de muncă indirecte asociate activităților Grupului sunt estimate la aproximativ 30.000 de locuri de muncă în cadrul rețelei de furnizori francezi.
Din 2020, Renault Group a investit peste 14 miliarde de Euro în Franța (investiții în active tangibile și cheltuieli de cercetare și dezvoltare), în toate regiunile în care compania este prezentă, pentru a transforma și moderniza site-urile sale.
Despre Renault Group
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 106.000 de salariați, Grupul a vândut 2,264 milioane de vehicule în 2024. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.
https://www.renaultgroup.com/en/