- Renault Group confirmă urmărirea unei politici comerciale selective care favorizează creșterea rentabilă.
- Marca Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor de 18,5 %. Gama E-TECH cunoaște un succes remarcabil, reprezentând un sfert din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault în Europa. În cazul modelului Arkana, unul din două vehicule vândute este o versiune E-TECH.
- Marca Dacia a înregistrat o creștere de 24,5 % în urma reînnoirii gamei sale de modele. Noul Sandero rămâne cel mai vândut vehicul către clienții persoane fizice din Europa.
- Vânzările LADA au crescut cu 41,1 % pe ansamblul piețelor unde este prezentă. În Rusia, creșterea a fost de 51 %, asigurând consolidarea poziției de lider a mărcii, cu o cotă de piață de 23 %, cel mai bun rezultat din ultimii zece ani.
La sfârșitul lunii iunie 2021, portofoliul de comenzi al Grupului în Europa este echivalent cu 2,5 luni de vânzări, susținut de atractivitatea ofertei Renault E-TECH, de succesul gamei de vehicule utilitare, precum și de noile modele Dacia Sandero și Dacia Spring 100 % electric.
- Grupul este pe traiectoria necesară pentru atingerea obiectivelor CAFE în 2021.
Boulogne-Billancourt, 16 iulie 2021
Într-un context perturbat în continuare de pandemia COVID-19, Renault Group a vândut 1 422 600 de vehicule în primul semestru din 2021, în creștere cu 18,7 % față de rezultatul înregistrat în perioada similară din 2020, dar cu 24,2 % mai puțin decât în semestrul întâi al anului 2019.
De-a lungul întregului semestru, Grupul a urmărit o politică comercială selectivă, favorizând rentabilitatea vânzărilor pe diferitele piețe.
Marca Renault
Vânzările mărcii Renault s-au cifrat la 901 500 vehicule, în creștere cu 18,5 % față de primul semestru 2020. Toate piețele principale au înregistrat creșteri ale volumelor de vânzări. Volumele comercializate în Europa au reprezentat 59% din total. Vânzările către clienții persoane fizice reprezintă acum 40% din total pe cele cinci piețe mari ale Europei (Franța, Germania, Spania, Italia, Marea Britanie). Această pondere este superioară cu aproape 2 puncte procentuale față de 2019, anul dinaintea crizei.
În Europa, marca Renault a vândut 532 161 vehicule (+13,2 %) corespunzător unei cote de piață de 7 %. Acest rezultat este susținut de creșterea puternică a vânzărilor de autoturisme electrice și electrificate E-TECH (91 869 vehicule, în creștere cu 149 %). Cu aproape 20 000 de comenzi în doar trei luni de comercializare, Arkana marchează revenirea de succes a mărcii în segmentul C. Pe piața vehiculelor utilitare, aflată în creștere cu 42,3 %, Renault a reușit să-și majoreze cota cu 0,4 puncte procentuale, până la 14,4 %.
În afara Europei, marca Renault a înregistrat vânzări în creștere datorită lansării unor modele de succes. Astfel, vânzările din India au crescut cu 86,6%, propulsate de rezultatele bune ale modelului Kiger. La rândul său, noua generație a modelului Duster a contribuit la creșterea cu 36% a vânzărior în Rusia și cu 15,9% în Brazilia, performera Americii Latine.
Mărcile Dacia și Lada
Marca Dacia a vândut 262 814 vehicule (+24,5 %), beneficiind de succesul Noului Sandero, care rămâne cel mai vândut model către persoane fizice din Europa. Dacia Spring, modelul electric accesibil, a cunoscut un start remarcabil, înregistrând deja peste 15 000 de comenzi, livrările către clienți fiind prevăzute să înceapă în această toamnă. Dacia continuă reînnoirea gamei: în iunie a fost dezvăluit Noul Duster iar în luna septembrie, la Salonul de la Munchen, marca va prezenta noul său model de 7 locuri, familial și polivalent.
În Rusia, marca LADA a comercializat 200 219 vehicule (+51 %) și și-a consolidat poziția de lider, cu o cotă de piață de 23 %, cel mai bun rezultat din ultimii zece ani. Patru modele LADA se numără în top 10 vânzări în Rusia. Granta ocupă primul loc (72 287 vehicule), urmată de Vesta, pe locul doi (57 031 vehicule). În top se mai află modelul NIVA Travel și noul Largus, lansat în luna martie.