- În primul trimestru al anului 2024, vânzările la nivel mondial ale Renault Group s-au ridicat la 549.099 de vehicule, în creștere cu 2,6% față de perioada similară a anului 2023. În Europa1, vânzările Grupului au crescut cu 4,3%.
- Cifra de afaceri a grupului a ajuns la 11.707 milioane de euro, în creștere cu 1,8% (+5,9% la curs de schimb constant) față de primele trei luni ale anului precedent.
- Cifra de afaceri a perimetrului Automobile s-a ridicat la 10.446 milioane de euro, în scădere cu 0,7% (dar în creștere cu 3,6% la curs de schimb constant)1 față de perioada similară a anului 2023.
- Portofoliul de comenzi în Europa se situează la un nivel foarte bun, echivalent cu 2,5 luni de vânzări, reflectând succesul gamei de modele și un început de an foarte bun în ceea ce privește preluarea de comenzi, având în vedere că lansările de produse cheie sunt planificate pentru restul anului.
- Renault Group își continuă politica comercială centrată pe generarea de valoare, cu accent pe vânzările către clienți persoane fizice (66% din vânzări2), în segmentul C și cele superioare (37% din vânzări3), pe versiunile vârf de gamă, care au reprezentat majoritatea lansărilor recente, și pe electrificare cu oferte hibride și electrice (48% din vânzări4).
· Renault Group își confirmă perspectivele financiare pentru 2024 :
o Marja operațională a grupului ≥ 7,5%
o Flux de numerar liber ≥ 2,5 miliarde de euro
Cifra de afaceri pe primul trimestru continuă să reflecte aplicarea strictă a politicii noastre comerciale centrate pe generarea de valoare. Nivelul ridicat al portofoliului de comenzi de la sfârșitul lunii martie, precum și lansările noastre viitoare vor permite o accelerare a activității, asigurând, împreună cu ritmul alert de reducere a costurilor, pârghiile performanței noastre financiare.
Renault Group a deschis deja un nou capitol cu fundamente solide: îmbunătățirea performanței și alocarea eficientă a capitalului pe de o parte, și flexibilitatea, pe de altă parte. Lansările noastre, atât de vehicule electrice, cât și de vehicule termice și hibride demonstrează capacitatea noastră de a ne adapta la fluctuațiile legate de tranziția energetică.
Zi de zi, organizația noastră câștigă în agilitate și viteză de execuție, puncte forte în mediul actual.” , a declarat Thierry Piéton, Director Financiar al Renault Group.
Rezultate comerciale: fapte marcante ale primului trimestru.
În primul trimestru al anului 2024, vânzările globale ale Renault Group s-au ridicat la 549.099 de vehicule, în creștere cu 2,6% față de perioada similară a anului 2023. În Europa, Grupul Renault își menține poziția a treia cu 391.490 unități vândute, în creștere cu 4,3%.
Într-un prim trimestru de tranziție, înainte de lansarea comercială a 10 modele până la sfârșitul anului 2024, Renault Group a înregistrat o creștere a vânzărilor datorată dinamismului celor trei mărci ale sale.
Marca Renault și-a continuat ascensiunea la nivel mondial, cu 365.356 de unități vândute în primul trimestru din 2024, în creștere cu 3,1% față de perioada similară a anului 2023. Brandul rămâne pe podium în Europa unde își continuă politica comercială centrată pe generarea de valoare:
- Mai mult de jumătate din vânzări se realizează pe canalul de vânzări către clienții persoane fizice4
- Segmentul C și cele superioare reprezintă 37% din vânzări, asigurate de o gamă de 4 vehicule: Arkana, Megane E ‑TECH electric, Austral și Espace E-TECH Hybrid. Versiunile vârf de gamă reprezintă majoritatea vânzărilor pentru fiecare din aceste modele.
- Vânzările de autoturisme electrificate continuă să crească, ajungând la un mix de vânzări de 48%, în creștere cu 8 puncte procentuale față de primul trimestru al anului 2023. Această creștere este susținută de succesul vehiculelor hibride E-TECH, cu niveluri record de consum scăzut. Autoturismele electrice reprezintă 10,5% din vânzări, iar ponderea lor va continua să crească odată cu lansările viitoarelor modele Scenic E ‑TECH electric, Renault 5 E-TECH electric și Renault 4 E-TECH electric.
- De asemenea, brandul își consolidează poziția de lider pe piața vehiculelor utilitare5 din Europa6, cu 76.354 de unități vândute, în creștere cu 12,9% față de perioada similară din 2023, pe o piață în creștere cu 12,0%.
2024 promite să fie un an istoric pentru marca Renault, care va cunoaște 7 lansări de noi modele:
- 2 vehicule noi 100% electrice (Scenic E-TECH electric și Renault 5 E-TECH electric).
- 2 vehicule hibride noi în Europa (Rafale E-TECH și Symbioz).
- Noul Renault Master (în versiuni termice și 100% electrice).
- 2 vehicule noi pe piețele din afara Europei (Kardian și un vehicul Renault Korea Motors, în segmentul D-SUV).
În plus, marca Renault va beneficia de facelift-ul Captur și de lansarea Renault Duster pe piețele internaționale.
Vânzările Dacia au crescut cu 3,6% în Europa, ajungând la 153.439 de unități. Sandero a devenit, în primul trimestru, cel mai bine vândut vehicul din Europa, pe toate canalele de vânzare combinate, cu 72.995 unități comercializate, în creștere cu 20,2% față de perioada similară din 2023.
Perioada rămasă până la sfârșitul anului va fi marcată de lansarea noii generații a celorlalte două modele cheie ale sale, dezvăluite recent:
- Noua Dacia Duster a înregistrat peste 18.000 de comenzi în primele 30 de zile de la deschiderea comenzilor, chiar înainte de sosirea sa în rețeaua de dealeri, la începutul verii.
- Noua Dacia Spring, una dintre cele mai accesibile mașini electrice de pe piața europeană.
Alpine a înregistrat 1.065 de înmatriculări (+88,8% față de primul trimestru din 2023), în special datorită succesului versiunilor superioare ale modelului A110, coupé-ul său sportiv cu două locuri.
Pe 13 iunie 2024, Alpine va dezvălui noul model A290 la competiția de 24 de ore de la Le Mans® (Franța). Viitorul hatch sportiv cu 5 locuri va fi primul model 100% electric al mărcii.
Cifra de afaceri din primul trimestru
Cifra de afaceri a Grupului pe primul trimestru a fost de 11.707 milioane de euro, în creștere cu
1,8% față de perioada similară a anului 2023. La curs de schimb constant7, cifra de afaceri a Grupului este în creștere cu 5,9%.
Cifra de afaceri a perimetrului Automobile a ajuns la 10.446 milioane euro, în scădere cu 0,7% față de primul trimestru al anului 2023. Aceasta a inclus un efect valutar negativ de -4,3 puncte (-447 milioane euro), legat în principal de devalorizarea pesoului argentinian și, într-o măsură mai mică, a lirei turcești. La curs de schimb constant8 , cifra de afaceri a perimetrului Automobile a crescut cu 3,6%. Această evoluție se explică în principal prin următoarele elemente:
- Un efect robust al prețului, de +4,1 puncte procentuale, care reflectă continuarea politicii comerciale axate pe creșteri de valoare și de prețuri, pentru a compensa impactul devalorizărilor valutare.
- Un efect stabil al mixului de produse, de +0,1 puncte procentuale, explicat prin impactul pozitiv al vânzărilor mărcii Renault în segmentul C și în cele superioare, compensat de: i) efectul negativ al sfârșitului de viață al lui Zoe și, ii) succesul continuu al modelelor Clio, Twingo (aflate la sfârșitul ciclului de viață) și Sandero, care au un impact negativ deoarece prețurile lor medii de vânzare sunt sub cele ale Grupului.
- Un efect de mix geografic stabil, de +0,6 puncte procentuale, datorită performanței vânzărilor din Europa.
- Un efect negativ al volumului, de -4,6 puncte procentuale. Creșterea cu +2,6% a înmatriculărilor a fost compensată de o reducere mai puternică a vânzărilor prin intermediul rețelei de dealeri independenți pe parcursul trimestrului, comparativ cu primul trimestru al anului 2023 (-40.000 vehicule față de Q1 2023).
- Un impact pozitiv al vânzărilor către parteneri, de +2,4 puncte procentuale, datorită creșterii activității de cercetare și dezvoltare, în conformitate cu intensificarea parteneriatelor Grupului.
- Un efect pozitiv „ Altele ” de + 1,0 punct procentual, legat în principal de performanța solidă a activității post-vânzare.
Serviciile de mobilitate au contribuit cu 15 milioane de euro la cifra de afaceri a Renault Group din primul trimestru, comparativ cu 9 milioane de euro în perioada similară a anului 2023.
Mobilize Financial Services (fostă RCI Bank and Services) a realizat în primul trimestru al anului 2024 o cifră de afaceri de 1.246 milioane euro, în creștere cu 27,9% față de perioada similară a anului 2023, ca urmare a creșterii ratei dobânzii și a creșterii cu 9,8% a activelor productive medii (54,2 miliarde euro) comparativ cu primul trimestru din 2023.
La 31 martie 2024, stocurile totale (inclusiv cele ale rețelei independente) se ridicau la 530.000 de vehicule:
- Grupul are un stoc de 228.000 de vehicule.
- Stocurile rețelei independente de dealeri se ridică la 302.000 de vehicule.
Stocurile au scăzut semnificativ față de perioada similară a anului 2023, când se cifrau la 580.000 de vehicule.
Nivelul stocurilor totale la sfârșitul lunii martie este din nou în conformitate cu evoluția sezonieră normală și cu un portofoliu robust de comenzi, de 2,5 luni de vânzări la termen la sfârșitul lunii martie.
Perspective financiare pentru anul 2024
Grupul Renault își confirmă perspectivele financiare pentru 2024:
- O marjă operațională a Grupului mai mare sau egală cu 7,5%.
- Un flux de numerar liber mai mare sau egal cu 2,5 miliarde de euro.
Lansarea de noi modele și accelerarea reducerii costurilor vor rămâne pârghiile performanței operaționale și ale generării puternice de numerar în 2024:
- 2024, un an istoric cu 10 lansări de vehicule noi (7 vehicule noi sub marca Renault8, 2 vehicule sub marca Dacia și 1 vehicul sub marca Alpine).
- Accelerarea reducerii costurilor și a timpului de lansare pe piață, atât pentru vehiculele termice, cât și pentru cele electrice, deja angajate, cu o traiectorie continuă.
Cifra de afaceri consolidată a Renault Group
(în milioane de euro) |
2023 |
2024 |
Variație |
Variație la curs de schimb constant |
Trimestru 1 |
|
|
|
|
Perimetrul Automobile |
10.515 |
10.446 |
-0,7% |
+3,6% |
Servicii de mobilitate |
9 |
15 |
+66,7% |
+65,4% |
Finanțarea vânzărilor |
974 |
1.246 |
+27,9% |
+30,7% |
Total |
11.498 |
11.707 |
+1,8% |
+5,9% |
Principalele 15 piețe ale Renault Group la sfârșitul lunii martie 2024
Cumulat la sfârșitul lunii martie 2024 |
Volumul 1 |
Cotă de piață |
|
(în unități) |
VP+VU |
||
|
(în %) |
||
1 |
FRANŢA |
134.717 |
24,9 |
2 |
ITALIA |
54.545 |
10,7 |
3 |
TURCIA |
46.962 |
15,9 |
4 |
GERMANIA |
33.121 |
4,3 |
5 |
SPANIA |
31.805 |
11,2 |
6 |
REGATUL UNIT |
30.497 |
4,7 |
7 |
BRAZILIA |
26.707 |
5,5 |
8 |
BELGIA+LUXEMBURG |
17.741 |
10,6 |
9 |
MAROC |
14.887 |
41,7 |
10 |
ROMÂNIA |
13.387 |
34,8 |
11 |
POLONIA |
12.355 |
8,0 |
12 |
INDIA |
12.131 |
0,9 |
13 |
OLANDA |
10.203 |
8,2 |
14 |
PORTUGALIA |
10.176 |
15,3 |
15 |
MEXIC |
9.053 |
2,6 |
1 Vânzări excluzând Twizy .
Vânzările Renault Group VP+VU în funcție de marcă
|
Trimestrul 1 |
Trimestrul 1 |
|
|
|
2023 1 |
2024 |
% Variație |
|
RENAULT |
|
|
||
VP |
266.967 |
266.889 |
- |
|
VU |
87.516 |
98.467 |
+12,5% |
|
VP+VU |
354.483 |
365.356 |
+3,1% |
|
RENAULT KOREA MOTORS |
|
|
||
VP |
6.908 |
5.385 |
-22,0% |
|
DACIA |
|
|
|
|
VP |
170.482 |
175.335 |
+2,8% |
|
VU |
1.311 |
1.958 |
+49,4% |
|
VP+VU |
171.793 |
177.293 |
+3,2% |
|
ALPIN |
|
|
|
|
VP |
564 |
1.065 |
+88,8% |
|
ALTELE 1 |
|
|
|
|
VP |
1.208 |
- |
N / A . |
|
GRUP RENAULT |
|
|
|
|
VP |
446.129 |
448.674 |
+0,6% |
|
VU |
88.827 |
100.425 |
+13,1% |
|
VP+VU |
534.956 |
549.099 |
+2,6% |
|
1 Vânzări ale Mobilize, Jinbei & Huasong și Eveasy până în iulie 2023.
Despre Renault Group
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 106.000 de salariați, Grupul a vândut 2,235 milioane de vehicule în 2023. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.
https://www.renaultgroup.com/en
În primul trimestru din 2024, Renault Group a înregistrat o cifră de afaceri de 11,7 miliarde euro, în creștere cu 5,9% la curs de schimb constant1.
[1] Domeniul Europa ACEA.
[2] Grupul Renault, autovehicule, Franța, Germania, Italia, Spania și Regatul Unit.
[3] Marca Renault, vehicule de pasageri, Europa.
[4] Grupul Renault, autovehicule, Franța, Germania, Italia, Spania și Regatul Unit.
[5] Excluzând vehiculele Pick-up.
[6] Domeniul Europa ACEA.
[7] Pentru a analiza variația cifrei de afaceri consolidate la un curs de schimb constant, Renault Group recalculează cifra de afaceri aferentă exercițiului financiar curent aplicând cursurile medii ale perioadei precedente.
[8] 7 lansări de vehicule noi pentru marca Renault în 2024, fără a include Renault Duster (în afara Europei) și facelift-ul Captur.