Către o companie auto Next Generation:
- Cu un avans considerabil față de obiectivele sale inițiale, Renault Group deschide al treilea capitol al planului său strategic Renaulution: « Revolution »
- Renault Group lansează această nouă etapă prin concentrarea resurselor sale asupra lanțurilor de valoare generate de transformarea industriei auto și a mobilității: vehicule electrice (EV), software, noi servicii de mobilitate, economie circulară, alături de vehiculele termice și hibride.
- Renault Group are ambiția de a deveni o companie auto de nouă generație (Next Generation) bazându-se pe 5 entități specializate pe noile lanțuri de valoare:
- Ampere: primul jucător dedicat exclusiv domeniului electric și software, provenit dintr-un constructor auto tradițional.
- Alpine: o marcă exclusivistă globală, cu zero emisii, având sportul auto în ADN-ul său. Un model de business „asset-light” unic, combinat cu inovații tehnologice specifice.
- Mobilize: construit în jurul unei companii de servicii financiare de prim rang pentru a oferi produse pe piața noii mobilități, a energiei și a serviciilor de date.
- The Future Is NEUTRAL: prima companie din industria auto consacrată economiei circulare 360° : de la bucla închisă a materialelor până la reciclarea bateriilor.
- Power: activitatea de bază tradițională a Renault Group va continua, prin dezvoltarea de vehicule termice și hibride inovatoare cu emisii scăzute sub mărcile Renault, Dacia și Renault LCV (vehicule utilitare ușoare), fiecare dintre acestea cu organizarea și cu guvernanța lor proprie. Pentru a consolida și a asigura viitorul acestei părți din activitate, anunțăm crearea unui producător mondial de prim rang în domeniul tehnologiilor de motorizare termică și hibridă (proiectul „Horse”).
Construirea unui ecosistem de parteneriate deschis pentru a asigura creșterea viitoare:
- Renault Group și Geely își vor reuni activele tehnologice, industriale și cele de cercetare & dezvoltare (R&D) pentru a crea un furnizor de tehnologii de motorizare de prim rang. Renault Group va deține 50 % din această entitate, a cărei cifră de afaceri la nivel mondial va fi de 15 miliarde de euro, de la crearea sa.
- Ampere: cotarea la bursa Euronext Paris este prevăzută cel mai devreme în al doilea semestru din 2023 (în funcție de condițiile de pe piață). Renault Group va păstra pachetul majoritar de acțiuni și va beneficia de susținerea unor investitori strategici potențiali (inclusiv Qualcomm Technologies, Inc.).
- Renault Group a construit parteneriate aprofundate cu 2 actori majori din domeniul Tech, Google și Qualcomm Technologies, pentru a dezvolta tehnologii de ruptură susținând dezvoltarea așa-numitului Software-Defined Vehicle (SDV, vehicul definit de software), tehnologii care includ o Arhitectură Electronică Centralizată și Sistemul de Exploatare al vehiculului (Car OS).
- Alpine se va dezvolta la scară globală, jumătate din creșterea sa viitoare urmând să aibă loc în afara Europei, beneficiind de parteneriate comerciale și de susținerea investitorilor. Alpine este deschisă să valorifice evaluarea financiară a activelor echipei sale de F1.
- Divizia LCV (vehicule utilitare ușoare) va lansa, în parteneriat cu un constructor auto, o familie revoluționară de vehicule utilitare electrice definite de software: FlexEVan. Acestea vor permite urmărirea operațiunilor de la un capăt la altul, în timp real și un management al flotei bazat pe date. Conceptul și tehnologia revoluționară a FlexEVan vor asigura reducerea cu 30 % a costului total de utilizare pentru operatorii de mobilitate.
Perspective financiare solide:
- Perspective financiare 2025-2030:
- Marjă operațională: peste 8 % în 2025 și peste 10 % în 2030.
- Free cash-flow: peste 2 miliarde de euro pe an în medie în intervalul 2023-2025, și peste 3 miliarde de euro pe an în medie în perioada 2026-2030.
- Politica de dividende: Renault Group prevede să reia distribuirea de dividende din 2023 (în contul exercițiului financiar 2022 – sub rezerva aprobării de către Adunarea Generală a Acționarilor). Această politică de dividende este o premieră pentru Renault Group. Nivelul de distribuire va crește pe termen mediu, progresiv, până la 35 % din rezultatul net – parte a Grupului. În acest scop, Grupul va trebui să atingă prima sa prioritare: revenirea la un rating financiar investment grade.
- Ambiția ca salariații să ajungă să dețină 10 % din acțiunile grupului în 2030.
"Anunțurile de azi reprezintă o nouă dovadă a hotărârii echipei Renault Group de a pregăti viitorul companiei pentru a face față viitoarelor provocări și oportunități generate de transformarea industriei auto. După realizarea unuia dintre cele mai rapide planuri de redresare, după ce am pregătit compania pentru creștere asigurând dezvoltarea celei mai bune game de modele din ultimele decenii, avem intenția de a ne poziționa mai rapid și mai puternic decât concurenții noștri pe noile lanțuri de valoare ale industriei auto: vehiculul electric, software-ul, noile mobilități și economia circulară. Afectăm echipe dedicate fiecărui lanț de valoare al automobilului și al mobilității. Concepem o organizare agilă și inovatoare pentru a gestiona volatilitatea și evoluția tehnologică accelerată a epocii noastre. Cuvintele cheie sunt rapiditate, responsabilitate, transparență și specializare în serviciul excelenței. Renault Group devine o echipă de echipe cu o guvernanță simplificată și platforme de management digital care favorizează colaborarea, punând capăt organizării tradiționale de tip „siloz”. Deschiderea a până la 10 % din capital către salariați va contribui la favorizarea unei noi culturi comune orientată către crearea de valoare. Credem totodată în cooperare când este vorba de a investi, de a crea și de a dezvolta noi activități și tehnologii. Această convingere se află în centrul abordării noastre „orizontale”. Partenerii, lideri în domeniile lor, care participă la diferitele noastre proiecte, sunt dovada calității inițiativelor noastre. Toate acestea schițează unul din proiectele de organizare cele mai moderne din ultimii ani din întreaga noastră industrie, o revoluție în domeniul său."
Luca de Meo, CEO al Renault Group
"Ceea ce Grupul a realizat ca redresare financiară în decurs de numai 2 ani este remarcabil și nu ne vom opri aici. Vom duce la un nou nivel, superior, obiectivele noastre fundamentale – privilegierea valorii în fața volumelor de vânzări, competitivitatea și eficiența capitalului.Această viitoare arhitectură a companiei ne va permite să ne îmbunătățim performanța financiară, urmărind o rentabilitate, o generare de free cash-flow și un randament al capitalurilor angajate la cel mai bun nivel de pe piață. Orientată către lanțurile de valoare care sunt structural cele mai rentabile, această arhitectură va transforma mix-ul nostru de activități și va crea valoare. Susținut de activități în creștere și generatoare de profit, planul nostru este ambițios, dar și realist în lumina contextului macroeconomic actual. Planul Renaulution este autofinanțat dar va fi accelerat de finanțări externe și de parteneriate pentru a permite accesul la lanțuri de valoare cheie, pentru a stimula creșterea și inovația, reducând în același timp nevoia de capital. Pe scurt, Revoluția în curs este și financiară și vizează crearea de valoare pentru toate părțile implicate, după cum o demonstrează politica noastră de dividende și obiectivul nostru de a consolida acționariatul salariat."
Thierry Piéton, Director financiar al Renault Group
Ca urmare a aprobării de către Consiliul de Administrație, reunit sub președinția lui Jean-Dominique Sénard în data de 7 noiembrie 2022, Luca de Meo, CEO al Renault Group și Thierry Piéton, Director Financiar al Renault Group, prezintă azi, cu ocazia evenimentului Capital Market Day, al treilea capitol al strategiei Renaulution.
Până acum, constructorii de automobile evoluau într-un mediu caracterizat de o tehnologie a motoarelor cu combustie termică matură și cu așteptări stabile din partea clienților. Transformările în curs care remodelează industria auto duc la apariția unor noi lanțuri de valoare: vehicule electrice (VE), software, noi servicii de mobilitate și economia circulară.
Astăzi, după „Renaștere” și „Renovare”, primele două faze ale planului strategic Renaulution, prezentat în ianuarie 2021, Renault Group deschide al treilea capitol și lansează „Revoluția” sa, cu ambiția de a deveni un grup auto de nouă generație (Next Generation).
Această nouă organizare va permite Renault Group să capteze valoare din ansamblul noilor surse de profit „profit pools” (pe care sursele externe le estimează la circa 220 miliarde de euro în 2030 față de 110 miliarde în prezent). Pentru a profita de oportunitățile existente pe aceste piețe și pentru a se adapta la mediul actual, Renault Group creează organizații dedicate. Grupul își va transforma portofoliul de activități exploatând lanțurile de valoare care sunt structural cele mai rentabile. Renault Group va urmări o abordare pe orizontală și eco-sistemică pentru a cofinanța și a pune în practică inițiative strategice cu parteneri de prim plan.
Pregătiți pentru pasul următor: « Revolution »
Principiile directoare ale acestei abordări centrate pe valoare și eco-sistemice sunt următoarele:
- Focus pe strategie.
- Eficiență.
- Alocarea optimizată a capitalului.
- Selectarea celor mai buni parteneri.
- Un model de business „Asset-light” prin concepție.
Renault Group lansează a treia etapă a planului său strategic, „Revolution”, prin crearea a 5 entități specializate, cu echipe dedicate, fiecare dintre acestea fiind construită pe un ansamblu omogen de tehnologii, cu o guvernanță proprie și cu un cont de rezultat dedicat.
Aceste entități sunt următoarele:
- Ampere: primul jucător dedicat exclusiv domeniului electric și software, provenit dintr-un constructor auto tradițional.
- Alpine: o marcă exclusivistă globală, cu zero emisii, având sportul auto în ADN-ul său. Un model de business „asset-light” unic, combinat cu inovații tehnologice specifice.
- Mobilize: construit în jurul unei companii de servicii financiare de prim rang pentru a oferi produse pe piața noii mobilități, a energiei și a serviciilor de date.
- The Future Is NEUTRAL: prima companie din industria auto consacrată economiei circulare 360° : de la bucla închisă a materialelor până la reciclarea bateriilor.
- Power: activitatea de bază tradițională a Renault Group va continua, prin dezvoltarea de vehicule termice și hibride inovatoare cu emisii scăzute sub mărcile Renault, Dacia și Renault LCV (vehicule utilitare ușoare), fiecare dintre acestea cu organizarea și cu guvernanța lor proprie.
Vehiculele termice și hibride vor continua să reprezinte până la 50 % din vânzările mondiale de vehicule de persoane chiar și în 2040. Dezvoltarea unor tehnologii eficiente în acest domeniu este esențială pentru viitorul oricărui constructor auto mondial. Din acest motiv, Renault Group urmărește dezvoltarea acestei activități de bază, prin lansarea unei game complet noi de modele Dacia, Renault ICE & Hybrid (vehicule de persoane), LCV, și prin crearea unui furnizor mondial lider în domeniul tehnologiilor de motorizare termică și hibridă.
Renault Group își va reuni tehnologiile în domeniul motoarelor termice și hibride (proiectul „Horse”) cu cele ale companiei Geely, pentru a crea un furnizor mondial de prim rang.
Renault Group și Geely își vor reuni activitățile în domeniul motoarelor termice în cadrul unei entități în care partenerii vor deține părți egale (50-50).
Această entitate dedicată va concepe, va dezvolta, va produce și va vinde componente și sisteme de propulsie termică și hibridă cu tehnologii de vârf. Încă de la înființare, această entitate va genera o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de euro pentru un volum de producție de 5 milioane de unități anual. Ea dispune deja de 8 clienți care vor beneficia de o productivitate și de sinergii sporite.
Această entitate de sine stătătoare va avea o acoperire și o activitate la nivel global cu:
- 17 uzine care vor deservi 130 de piețe.
- 5 centre de cercetare & dezvoltare în Europa (Spania, România și Suedia), China și America de Sud cu un total de 3.000 de ingineri.
- 19.000 de angajați în total pe 3 continente.
Această entitate va propune o ofertă completă de tehnologii pentru toate componentele: motor, cutie de viteze, sisteme de hibridizare (xHEV) și baterii, la cel mai bun nivel. Datorită acestui proiect, Renault Group își va dubla dimensiunea și acoperirea pieței de la 40 % la 80 % pe plan global. Această creștere este alimentată de o expansiune geografică cu acces la America de Nord și la China, și de complementaritatea produselor pentru a propune constructorilor auto soluții și sisteme complete cu emisii scăzute. În acest scop, entitatea va dezvolta oferta sa tehnologică în domeniul carburanților alternativi printr-o cooperare strategică cu un potențial partener din industria energiei.
Renault ICE & Hybrid: o creștere în gamă globală
În pofida creșterii puternice a ofertei de vehicule electrice, mașinile termice vor continua să beneficieze de o cerere importantă, în special în afara Europei. Astfel, marca Renault va rămâne prezentă pe piețele vehiculelor termice și hibride, în special în America latină, în India, în Coreea de Sud și în Africa de Nord. Vânzările de vehicule de persoane Renault ICE & Hybrid vor continua să crească în medie cu 2 % pe an în perioada 2022-2030.
Pentru a urca în gamă în toate regiunile, Renault va continua ofensiva în segmentul C, iar în intervalul cuprins între 2022 și 2030 va crește venitul net cu 20 % și marja pe costurile variabile cu 30 %.
Dacia: o marjă operațională în creștere de la 10 % în prezent, la 15 % în 2030
Modelul de business Dacia este unic, bazat pe combinația câștigătoare a următoarelor componente principale:
- O inginerie centrată pe design-to-cost (eficiența costului) care oferă deja un avantaj de cost solid, exprimat în două cifre.
- O bază industrială și de aprovizionare cu costuri de referință competitive.
- Un model de distribuție de tip „asset-light” care asigură un nivel de cost comparabil cu un model de agenție.
- 85 % din vânzări către clienți particulari.
Ca urmare a acestor factori, Dacia generează deja o marjă operațională de peste 10 % și are ambiția de a ajunge la 15 % în 2030.
Pentru aceasta, Dacia, în prezent lider în segmentul B, va aborda, cu îndrăzneală, segmentul superior. După Jogger în acest an, Dacia Bigster va concretiza această evoluție a mărcii către segmentul C, evoluție care va fi consolidată ulterior de alte două modele și care va permite dublarea perimetrului sursă de profit (profit pool).
În paralel, Dacia va continua să își reducă costurile și va beneficia de dublarea volumelor platformei CMF-B globale care va atinge (pentru toate mărcile grupului) 2 milioane de unități la orizontul anului 2030.
Dacia va contribui la reinventarea lanțului de valoare termic datorită cooperării cu proiectul „Horse” în dezvoltarea de motorizări revoluționare adaptate pentru carburanți alternativi și sintetici. Dacia își va electrifica treptat gama din Europa fiind un pionier al soluțiilor electrice accesibile.
Activitatea LCV: angajată spre viitor prin intermediul a 2 proiecte disruptive
Activitatea LCV (vehicule utilitare ușoare) a Renault Group se bazează pe un parc în Europa de peste 5 milioane de vehicule, un ecosistem de peste 600 de concesionari Pro+, 4 uzine și cea mai nouă gamă la orizontul anului 2026.
Renault LCV va dezvolta două proiecte disruptive pentru a răspunde unei piețe dinamice, în plină evoluție:
- Hyvia: societatea joint venture creată de Renault Group și Plug în domeniul mobilității cu hidrogen fără emisii de carbon oferă soluții care acoperă toate nevoile, de la vehicule cu pilă de combustibil până la reîncărcarea cu hidrogen și electrolizor. Hyvia combină expertiza Plug în domeniul hidrogenului cu activele industriale și de energie ale Renault Group. Hyvia vizează 30 % din piața LCV cu hidrogen din Europa în 2030 și un portofoliu de comenzi cumulat de 1 miliard de euro în 2026.
- FlexEVan: o familie de vehicule utilitare, electrice și definite de software, revoluționare, care va fi lansată începând din 2026. FlexEVan va fi compact pentru o utilizare în oraș datorită unei platforme electrice special concepute. FlexEVan va beneficia de platforma Software-Defined Vehicle (SDV) dezvoltată în cadrul entității Ampere. Vehiculul va deveni o extensie a depozitului, complet conectat și integrat în ecosistemul digital al clientului. El va fi primul vehicul care va beneficia de aplicarea tehnologiei Software-Defined Vehicle a Renault Group, permițând urmărirea operațiunilor de la un capăt la altul în timp real și un management al flotei bazat pe date. FlexEVan va reduce costul de utilizare pentru clienți pe durata de viață totală cu cel puțin 30 %, ceea ce înseamnă mai mult decât prețul vehiculului. Pentru a susține dezvoltarea FlexEVan, Renault Group intenționează să creeze Flexis, un parteneriat cu un actor major al sectorului având o activitate complementară. Datorită acestui parteneriat, costurile de dezvoltare vor fi împărțite, permițând o scădere semnificativă a acestora și o maximizare a acoperirii bazei de clienți.
Ampere : primul jucător dedicat exclusiv domeniului electric și software provenit dintr-un constructor auto tradițional
Cu Ampere, Renault Group creează o entitate autonomă care va fi primul jucător dedicat exclusiv domeniului electric și software provenit dintr-un constructor auto tradițional. Ampere va dezvolta, va fabrica și va comercializa vehicule de persoane 100 % electrice, dotate cu o tehnologie de vârf Software-Defined Vehicle (SDV), sub marca Renault. Ampere va îmbina experiența și atuurile Renault Group cu agilitatea unui actor dedicat 100 % domeniului electric.
Bazat în Franța, Ampere va fi un constructor auto de sine stătător cu aproximativ 10.000 de salariați. Ca entitate din domeniul tehnologiei, Ampere va favoriza inovația, datorită celor circa 3.500 de ingineri, din care jumătate specializați în software.
Până în 2030, gama de 6 vehicule electrice Ampere va fi poziționată ideal în segmentele cele mai dinamice din Europa, care acoperă 80 % din piața electrică a mărcilor generaliste: în segmentul B cu noile Renault 5 Electric și Renault 4 Electric, și în segmentul C cu Megane E-tech Electric, Scenic Electric și alte două viitoare modele. O mare parte din investiția pentru primele 4 modele a fost deja derulată.
Ampere vizează o producție de circa 1 milion de vehicule electrice pentru marca Renault în 2031. Ampere are un profil de creștere, cu o rată de creștere anuală compusă în viitorii zece ani de peste 30 %.
Ampere se bazează pe 3 atuuri tehnologice care o fac unică în ecosistemul vehiculelor electrice și al software-ului:
- O bază industrială high tech și competitivă: ElectriCity este deja unul dintre cele mai mari și mai competitive centre de producție de vehicule electrice din Europa. În 2025, un vehicul va fi produs acolo în mai puțin de 10 ore. Cu o capacitate de producție inițială de 400.000 de unități, ar putea ajunge la 1 milion de vehicule, bazându-se pe alte unități ale Renault Group. ElectriCity oferă, de asemenea, un ecosistem local unic, cu 80% dintre furnizori aflați pe o rază de 300 de kilometri.
- Un lanț valoric european al vehiculelor electrice: Ampere colaborează cu cei mai relevanți jucători pentru a accesa know-how, pentru a asigura o aprovizionare durabilă și pentru a obține claritate și control asupra costurilor și performanței. Prin lanțul său de aprovizionare din Europa, Ampere va asigura furnizarea celor peste 80 GWh necesari pentru vehiculele sale până în 2030. De la o acoperire de 10% a lanțului valoric al vehiculelor electrice în 2020, acum acoperă mai mult de 30% și va ajunge la 80% până în 2030.
- O tehnologie revoluționară de tip Software-Defined Vehicle (SDV): SDV este viitorul industriei auto, permițând actualizarea constantă a vehiculului pe parcursul ciclului său de viață, învățând de la utilizatorii săi și menținând legătura cu producătorul din momentul proiectării până la sfârșitul ciclului de viață. Pentru a lansa primul său SDV în 2026, Renault Group a construit parteneriate puternice cu doi jucători majori din sfera tehnologiei:
- Qualcomm Technologies va dezvolta în comun cu RG platforme de calcul de înaltă performanță bazate pe soluții Snapdragon® Digital Chassis™ pentru arhitectura electronică centralizată. Aceasta include System on Chip (SoC) și software low layers, precum și funcții, servicii și aplicații încorporate. Qualcomm Technologies, sau una dintre filialele sale, intenționează să investească în entitatea electrică și de software a Renault Group, Ampere.
- Google - colaborarea include o platformă bazată pe Android pentru Software Defined Vehicle și software cloud pentru a crea si activa o replică digitală a vehiculului.
Construirea SDV în mod orizontal este unică în întreaga industrie. Reduce timpul și costurile de dezvoltare. Parteneriatul cu Google pentru a crea această platformă deschisă bazată pe Android, va permite entității Ampere să folosească unul dintre cele mai mari ecosisteme globale de dezvoltatori de aplicații independenți. Ei vor veni cu o varietate de servicii care vor îmbogăți experiența utilizatorului, accelerând în același timp dezvoltarea caracteristicilor pe întreaga durată de viață a vehiculului.
Aceste parteneriate vor permite Renault Group să micșoreze costurile și să îmbunătățească eficiența, flexibilitatea și viteza dezvoltării vehiculelor. În plus, va putea oferi valoare adăugată utilizatorilor, prin inovații software continue și actualizări constante.,
Alpine: o marcă globală, exclusivistă și cu zero emisii, având în ADN cursele auto
În ultimii doi ani, Alpine s-a bucurat de o renaștere, valorificând emblematicul său model coupé sport A110 și intrarea sa în Formula 1, unde își propune să devină un candidat la titlul de campion. Astăzi, Alpine este un brand cu adevărat exclusivist, un producător cu drepturi depline, asset-light, bazat pe tehnologie, cu o echipă de 2.000 de oameni, dintre care 50% sunt ingineri. Prin apartenența la grup, Alpine are acces la activele de tehnologie electrică și software ale Ampere. În viitor, Alpine se va baza pe parteneriate de afaceri și pe sprijinul investitorilor pentru a-și accelera creșterea și extinderea internațională.
Alpine dezvoltă o gamă complet nouă care îi va susține creșterea și ambițiile internaționale și va fi complet electrică din 2026. Până atunci, Alpine va dezvălui și următorul A110 și 2 modele noi: un hatchback de segment B și un crossover din segmentul C+. Alpine intenționează să lanseze două vehicule cu tehnologii avansate în segmentele D și E, pentru a sprijini expansiunea sa internațională. Astfel, jumătate din creșterea Alpine va veni de pe noi piețe din afara Europei, incluzând America de Nord și China ca piețe potențiale.
Mobilize: construit în jurul unei companii lider de servicii financiare pentru a aborda piața noilor servicii de mobilitate, energie și date
Mobilize este construit în jurul unui activ cheie, Mobilize Financial Services (MFS), unul dintre cei mai buni furnizori de soluții financiare de pe piață, cu 4 milioane de clienți. MFS își va extinde activitățile tradiționale în timp ce dezvoltă noi activități, cum ar fi abonamentul, asigurarea și leasing-ul operațional.
Mobilize este gata să devină un furnizor de top, rentabil, adept al conceptului Vehicle-as-a-Service (VaaS), combinând servicii financiare, de mobilitate, de energie și de date susținute de vehicule special concepute. Aceste servicii, grupate într-o singură soluție, vor răspunde nevoilor clienților individuali, ale flotelor și ale operatorilor de mobilitate, generând în același timp venituri recurente. Ceea ce diferențiază Mobilize de orice altă marcă de automobile este că vine dinspre servicii către produs și nu invers. Folosind modelul VaaS, Mobilize va genera de trei ori mai multe venituri pe întregul ciclu de viață al vehiculului, comparativ cu vânzările tradiționale.
The Future Is NEUTRAL: prima companie din industria auto dedicată economiei circulare 360°: de la bucla închisă a materialelor până la reciclarea bateriilor
Pentru a-și întări angajamentul față de economia circulară și pentru a avansa pe calea neutralității resurselor, Renault Group a anunțat pe 13 octombrie crearea unei noi entități: The Future is NEUTRAL. Reunind toată expertiza existentă a Grupului și a partenerilor săi în această activitate, această nouă entitate oferă soluții de reciclare în circuit închis în fiecare etapă a vieții unui vehicul: furnizarea de piese și materii prime, producție, utilizare și sfârșitul vieții. The Future Is NEUTRAL acoperă în prezent aproximativ 50% din lanțul valoric și vizează mai mult de 90% în 2030. Această entitate urmează să devină lider european în economia circulară auto, la scară industrială. Ea va fi în slujba Renault Group și a întregului sector. Pentru a-și accelera dezvoltarea și a-și consolida leadership-ul, The Future Is NEUTRAL își deschide o parte minoritară din capital către investitori externi, cu scopul de a cofinanța investiții pentru aproximativ 500 de milioane de euro până în 2030.
ESG – mediu, social și guvernanță: un levier de performanță pentru Renault Group
Revoluția Grupului va cunoaște o accelerare a traiectoriei sale, ESG reprezentând un levier cheie pentru performanța operațională și financiară a Grupului.
Reproiectarea modelului de business al Renault Group îi va permite să devină un lider în căutarea neutralității amprentei de carbon și a unui viitor incluziv.
În ceea ce privește mediul, Grupul urmărește neutralitatea emisiilor de carbon în Europa până în 2040 și la nivel global până în 2050, adoptând o abordare de la A la Z. Grupul și-a stabilit ținte intermediare de reducere a amprentei de carbon pentru a-și marca evoluția, cu planuri de acțiune specifice pentru fiecare dintre activitățile sale.
Fiecare entitate are propriile sale obiective ESG și toate contribuie la ambițiile ESG ale Grupului:
Power
- Mobilitate accesibilă
- Până la -70% emisii de CO2 pentru vehicule în 2030
Ampere
- Gamă 100% EV
- Neutralitate de carbon în procesul de producție în 2025
- Lanț valoric local
- Ameliorarea competențelor și formarea
Alpine
- Gamă 100% EV în 2026
- Neutralitate de carbon în procesul de producție în 2030
Mobilize
- Gamă 100% EV
- Energie regenerabilă
- A doua viață a bateriilor
The Future is Neutral
- Bucle închise pentru piese și materiale
- Reciclarea bateriilor
- >90% acoperirea lanțului valoric al economiei circulare în 2030
În conformitate cu tradiția sa de responsabilitate socială, Renault Group va sprijini tranziția prin perfecționarea și recalificarea a mii de oameni în noile lanțuri valorice ale revoluției auto. De exemplu, alături de Universitatea ReKnow, deschisă întregului sector, 15.000 de angajați ai Grupului și 4.500 de studenți și furnizori vor fi formați până în 2025 în competențele viitoare necesare industriei auto, în ceea ce privește mobilitatea electrică, economia circulară, software, securitate cibernetică și date.
Să vorbim despre bani
Noua organizare a Renault Group în jurul celor 5 entități se va reflecta direct în raportarea financiară pentru a îmbunătăți simplitatea, responsabilitatea și transparența, atât pe plan intern, cât și extern. Performanța acestora va continua să se bazeze pe disciplina financiară pusă în aplicare în faza precedenta a planului Renaulution. Levierele Grupului - politica centrată pe valoare mai degrabă decât pe volum, îmbunătățirea competitivității și eficiența capitalului - vor fi accelerate în continuare, prin ofensiva noilor produse, accentul puternic pe costurile variabile, dezvoltarea unei rețele durabile de furnizori și digitalizare. În plus, o abordare unică de parteneriat ecosistemic va extinde acoperirea lanțurilor valorice cheie cu impact scăzut asupra intensității capitalului.
Pentru a face față provocării transformării fără precedent a industriei, Renault Group a adoptat o abordare bazată pe două principii:
- Un plan auto-finanțat, securizat prin generarea puternică de free cash-flow din operațiunile sale
- Parteneriate sau finanțări externe pentru a accelera creșterea, inovarea sau competitivitatea și pentru a reduce cerințele de capital
Ampere: consum redus de numerar și finanțare externă
Renault Group dorește să accelereze dezvoltarea viitoare a entității Ampere și să propulseze brandul Renault către un viitor orientat spre electricitate, prin mobilizarea resurselor financiare ale Grupului într-un mod limitat. În acest context, Grupul intenționează să invite partenerii externi și investitorii să participe la acest demers, cu următoarele ipoteze:
- Jucător consacrat pe piața vehiculelor electrice, cu consum redus de lichidități. Free cash-flow pozitiv în 2025.
- Deschidere către investitorii externi pentru a accelera activitățile de R&D și dezvoltarea ecosistemului.
- Alianță (Renault Group, Nissan, Mitsubishi Motors): participarea la capital - în studiu.
- Ofertă publică inițială pe Euronext Paris planificată cel mai devreme pentru a doua jumătate a anului 2023 (în funcție de condițiile pieței), Renault Group păstrând o majoritate solidă și sprijinul potențialilor investitori strategici (inclusiv Qualcomm Technologies, Inc.).
Proiectul Horse: optimizarea financiară a viitorului motoarelor termice și hibride
Din punct de vedere financiar, proiectul Horse își propune să genereze mai multă productivitate, să micșoreze costurile fixe și să îmbunătățească semnificativ bilanțul Grupului. Renault Group va păstra 50% din capitalul acestei entități și, prin urmare, va deconsolida această activitate din sfera Grupului și din situațiile sale financiare din a doua jumătate a anului 2023.
Impactul acestei deconsolidări este estimat după cum urmează:
- Reducerea activelor fixe cu 2,5 miliarde EUR.
- Variabilizarea costurilor fixe de 1,2 miliarde EUR, în medie pe an, și o reducere de 2,4 miliarde EUR a cheltuielilor R&D și Capex din 2023 până în 2030.
- Competitivitate a costurilor soluțiilor de propulsie: 2,5 miliarde EUR în perioada 2023-2030. Impact pozitiv încă din 2024.
- Dividende corespunzătoare cotei de capital păstrate de Renault Group.
- Un potențial câștig de capital viitor.
Perspective financiare per business: concentrare pe profit & numerar
Propunere de valoare:
Power
- Generare de numerar
- +4 % CAGR 2022 - 2027
Ampere
- Creștere profitabilă și inovație cu risc de execuție scăzut
- >30 % CAGR 2022 - 2030
Alpine
- Un brand exclusivist în creștere la nivel internațional
- 40 % CAGR 2022 - 2030
Mobilize
- Venituri din servicii recurente cu marje mari
- +8 % CAGR 2022 -2 025
The Future is Neutral
- Creștere sustenabilă și profitabilă
Cifră de afaceri:
Power
- 4 % CAGR 2027 - 2030
Ampere
- ~1 milion vehicule în 203111 % R&D Capex
(% din cifra de afaceri) în 2031 - 11 % R&D Capex (% din cifra de afaceri, în medie, 2022-2030)
Alpine
- Venituri de 2 miliarde EUR în 2026
- Venituri >8 miliarde EUR în 2030
Mobilize
- +14 % CAGR 2026-2030
The Future is Neutral
- De la 0,8 miliarde de euro în 2022 la > 2,3 miliarde de euro în venituri în 2030
Marjă operațională:
Power
- ~+3 puncte de marjă operațională auto 2022-2025
Ampere
- Breakeven în 2025~10 % în 2030
Alpine
- Breakeven în 2026
- > 10 % în 2030
Mobilize
- MBA: Breakeven în 2025 și marjă de două cifre în 2027
- MFS: marjă operațională ridicată de două cifre
The Future is Neutral
- >10 % marjă în 2030
*CAGR : Rata de creștere anuală compusă
*Perspectivele “The Future Is NEUTRAL”: Perimetrul complet, suma pieselor – nu intră în totalitate în sfera de consolidare a Renault Group
*MBA: Mobilize Beyond Automotive; MFS: Mobilize Financial Services
Perspectivele financiare ale Renault Group
Renault Group vizează atingerea următoarelor obiective:
- O marjă operațională peste 8% în 2025 și peste 10% în 2030
- Un free cash-flow de peste 2 miliarde EUR pe an, în medie, în perioada 2023-2025 și peste 3 miliarde EUR pe an, în medie, în perioada 2026-2030
- Free cash-flow-ul va include dividende de la Mobilize Financial Services, care se estimează că vor depăși în medie 500 de milioane de euro pe an, sub rezerva aprobărilor de reglementare și ale Consiliului MFS.
- R&D și Capex : maximum 8 % din cifra de afaceri pe 2022-2030
În plus, Renault Group confirmă perspectivele financiare pentru anul 2022:
- O marjă operațională a Grupului peste 5 %
- Un free cash-flow operațional auto de peste 1,5 miliarde de euro
Restituirea dividendelor
Renault Group intenționează să restabilească plata dividendelor din 2023 (pentru întregul an 2022 – în așteptarea aprobării Adunării Generale a Acționarilor). Nivelul de distribuire va crește pe termen mediu, progresiv, până la 35 % din rezultatul net – parte a Grupului. Pentru a face acest lucru, Grupul va trebui să-și atingă prima sa prioritate, care este să revină la un rating financiar investment grade.
Politica alocării de capital: alocarea echilibrată a capitalului
Renault Group intenționează să reinvestească cel puțin 50% din excesul de lichiditate generat în cadrul Grupului. În viitor, Renault Group dorește să fie mai activ în investițiile financiare, în concordanță cu abordarea sa ecosistemică, dar limitându-le la maximum 15% până la 20% din free cash-flow.
Pentru alocarea numerarului rămas, în afară de dividende, Grupul dorește să implice angajații în performanța sa pentru a promova un sentiment comun de apartenență la proiect și pentru a promova o cultură a valorii. Prin programe dedicate de implicare a angajaților, Grupul își propune să majoreze acționariatul acestora la 10% din capital până în 2030.
Obligațiunile existente vor rămâne sub Renault SA. Fiecare entitate ar putea folosi instrumente de finanțare în funcție de propriile nevoi și strategie.
Renault Group, Nissan și Mitsubishi Motors sunt în prezent angajate în discuții pentru a aborda în comun noile provocări și oportunități care modelează viitorul industriei auto. Discuțiile includ:
- Un proiect de acord pe un set de inițiative strategice comune pe diverse piețe, produse și tehnologii.
- Interesul Nissan și Mitsubishi Motors de a investi în Ampere, care va sprijini strategia Renaulution a Renault Goup și va fi unul dintre pașii strategici către Nissan Ambition 2030 și strategia Mitsubishi Motors.
- Îmbunătățiri structurale pentru a asigura sustenabilitatea operațiunilor și guvernării Alianței.
Acest plan va fi prezentat organelor de reprezentare a salariaților în conformitate cu reglementările aplicabile. Prezentarea este disponibilă pe site-ul renaultgroup.com