- Ca motor al performanței și inovării, o nouă strategie societală și de mediu este integrată în planul strategic Renaulution.
- Această strategie adaptează Misiunea Grupului la o hartă operațională; ajută compania în perioada transformării prin intensificarea tranziției ecologice, îmbunătățirea siguranței clienților pe drum și a angajaților la locul de muncă, și acționarea în favoarea incluziunii sociale.
- Ca parte a eforturilor sale de reducere a amprentei de carbon, Renault Group își prezintă primul raport climatic*, care detaliază metodologia sa de acțiune și mijloacele de obținere a unui nivel neutru de carbon în Europa încă din 2040.
„Considerăm responsabilitatea noastră de mediu și societală ca unul dintre capitolele Renaulution. Angajamentele noastre pentru reducerea amprentei de carbon, pentru siguranța oamenilor care ne conduc vehiculele și a angajaților la locul de muncă, și pentru incluziune fac față provocărilor noastre strategice și susțin crearea de valoare. Dezvoltat împreună cu echipele companiei, și conform valorilor noastre de inovație și solidaritate, acest plan de acțiune este susținut de un grup de membri ai comitetului executiv și va fi integrat complet în activitățile noastre. Aceste angajamente încorporează Misiunea noastră, în timp ce contribuie la transformarea Grupului.” - Luca de Meo, CEO al Renault Group.
Tranziția ecologică ca parte integrantă a întregului lanț valoric
În plus față de angajamentele luate cu privire la electrificarea vehiculelor, cu un procent de vehicule electrice de 65% din vânzări până în 2025, și 90% până în 2030 pentru marca Renault în Europa, Grupul își propune să atingă un nivel neutru de carbon în Europa în 2040 și în toată lumea în 2050.
Din anul 2005, Grupul a făcut eforturi să reducă impactul vehiculelor sale asupra mediului pe toată durata de viață a acestora și își intensifică eforturile pentru a nu mai emite deloc carbon, cu obiective măsurabile pentru 2025 și 2030*. Noile inițiative de tranziție ecologică includ:
- Grupul se angajează să reducă amprenta de carbon concentrându-și eforturile pe șase componente (oțel, aluminiu, polimeri, electronice, anvelope și sticlă), care reprezintă în prezent 90% din amprenta de carbon. Pentru a încuraja întregul ecosistem spre o producție mai sustenabilă vor fi aplicate taxe pentru emisiile de dioxid de carbon. Până în 2030, Grupul își propune să reducă amprenta de carbon asociată acestor achiziții cu 30% (ca CO2 pe kg de material).
- Asamblat în Franța cu energie fără emisii de carbon, modelul R5, când va fi lansat în 2025, va include baterii mai durabile, care să contribuie la o amprentă de carbon mai mică cu cel puțin 20% (comparativ cu ZOE în 2020). Dincolo de acest obiectiv, Grupul face eforturi pentru a asigura o furnizare responsabilă și durabilă a mineralelor. Pentru aceasta există parteneriatul cu Veolia și Solvay pentru reciclarea metalelor găsite în baterii în circuit închis (cobalt, nichel, litiu, etc.).
- În ce privește partea de fabricare, Grupul urmărește să reducă emisiile unităților cu 50% la nivel mondial (comparativ cu 2019). Pentru a atinge acest obiectiv, compania va investi 20 milioane de euro în unitățile sale industriale, generând astfel economii de până la 90 milioane de euro, prin facturi de energie mai mici și penalități evitate pentru emisii excesive. Sit-urile Electro-Northpole își vor echilibra emisiile de carbon până în 2025, restul unităților din Europa urmând acest exemplu până în 2030.
- Dezmembrarea vehiculelor și reciclarea pieselor - inclusiv a bateriilor - în Re-Factory din Flins și în sucursalele Renault Environment vor genera peste 1 miliard de euro din vânzări până în 2030.
*Renault Group emite în prezent primul raport climatic. Raportul subliniază ambiția Grupului privind echilibrarea emisiilor de carbon, cu acțiuni-cheie și etape de angajament pentru 2025/2030. Acesta aplică orientările emise de Grupul de Lucru privind Dezvăluirile Financiare legate de Climă (TCFD - Task Force on Climate-Related Financial Disclosures). Documentul complet poate fi accesat aici.
Siguranța clienților pe drumuri și a angajaților la locul de muncă
Pentru a contribui la reducerea numărului de accidente rutiere, Grupul oferă un răspuns clar bazat pe două aspecte-cheie: prevenirea accidentelor și asistarea serviciilor de urgență. Programul de siguranță preventivă funcționează în trei arii:
- Detectare: „Scorul de siguranță” va analiza datele de conducere utilizând senzori aflați pe vehicul, pentru îmbunătățirea siguranței rutiere.
- Ghidare: „Antrenorul de siguranță” va prelucra datele referitoare la trafic și drumuri pentru a informa conducătorii auto despre posibilele riscuri existente pe ruta acestora și pentru a oferi avertismente în timp real cu privire la zonele predispuse la pericole.
- Acționare: Un mecanism de protecție se va declanșa automat în cazul unui pericol clar și prezent (o curbă mult prea periculoasă, pierderea controlului volanului pentru o perioadă îndelungată de timp, stare de somnolență, etc.). Datorită „Safe Guardian”, vehiculul va încetini și va reveni la modul de conducere în condiții de siguranță.
Începând din anul 2022, Megane-E va fi echipat cu un limitator automat de viteză, setat implicit. Viteza maximă a vehiculului va fi, de asemenea, limitată la 180 km/h. Viteza va fi limitată conform vehiculelor și nu va depăși 180 km/h.
În cele din urmă, pentru a reduce timpul de răspuns în caz de urgență și pentru a oferi serviciilor de urgență acces facil la vehicul în cazul unui accident, Grupul a mai dezvoltat două inovații majore, care vor se vor regăsi la viitoare lansări din Europa:
- „Accesul pompierilor” ajută pompierii să stingă incendiile accidentale apărute la baterie. Această funcție reduce considerabil timpul de răspuns (de la aproape 2 ore la doar câteva minute). Deja o caracteristică disponibilă pe vehiculele electrice, ea va fi adăugată tuturor viitoarelor modele hibride reîncărcabile și electrice pe care Grupul le va lansa.
- „Codul de salvare” este un cod QR care ajută primii respondenți să identifice un vehicul și să acceseze informațiile structurale ale acestuia și, în cazul unui accident grav, să reducă cu aproximativ 15 minute timpul de salvare a pasagerului. Renault Group a instruit pompierii din 12 țări europene despre modul de utilizare a codului, donând totodată câteva sute de vehicule pentru a fi utilizate în scopul instruirii.
Planul de siguranță include de asemenea angajamentele față de angajații Grupului:
- Zero accidente și îmbolnăviri la locul de muncă: ca parte a politicii de Sănătate, Siguranță și Mediu a Grupului, Grupul face eforturi pentru a atinge rata de zero accidente și îmbolnăviri la locul de muncă în toate locațiile industriale și terțiare.
- „Sănătate pentru toți”: ambiția Grupului este să ofere acoperire medicală optimă tuturor angajaților din toată lumea.
- Conștientizarea riscurilor de către angajați: împreună cu cadre medicale din Grup se organizează două campanii medicale de prevenție, prima urmând să înceapă în 2021. Aceste campanii se vor concentra pe bolile a căror conștientizare și informare pot face diferența: cancerul la femei și bolile cardiovasculare.
Incluziune: ocuparea forței de muncă, paritate, solidaritate
Întrucât tot mai multe vehicule devin electrice, conectate și sunt dotate cu sisteme inteligente la bord, noi abilități sunt necesare. În lumina schimbărilor fundamentale ale industriei, politica de incluziune a companiei se va sprijini pe 3 piloni: ocuparea forței de muncă, paritate, solidaritate.
Grupul este pregătit să inaugureze un centru de învățământ terțiar dedicat deprinderii unor noi abilități în domenii ca electrificarea, gestionarea datelor, analiza și siguranța cibernetică, economia circulară, inclusiv în inginerie pentru reciclarea vehiculelor și a bateriilor acestora. Universitatea ReKnow, inițial dedicată angajaților Grupului din Franța, va pregăti aproape 40% din forța de muncă afectată de aceste schimbări până în 2025. Programul va integra treptat parteneri industriali și academici cu care Grupul depune eforturi pentru modelarea pregătirii vocaționale și diseminare.
În timp ce Grupul Renault are cea mai mare rată de femei angajate comparativ cu ceilalți producători de vehicule, această rată se ridică încă la doar 25% din forța de muncă. Grupul stabilește obiective îndrăznețe pentru echilibrarea sexelor, și aceasta se va realiza prin următoarele inițiative.
- prin promovarea femeilor în funcții-cheie în cadrul Grupului, în organele de guvernanță, primele 4000 și primele 11.000. În fiecare dintre aceste trei categorii, Grupul urmărește ca rata femeilor să atingă 30% din forța sa de muncă până în 2030, 35% până în 2035 și 50% până în 2050.
- prin menținerea poziției noastre de lider al industriei în ce privește reducerea diferenței de remunerare între sexe, care este aproape zero la nivel de Grup și este preconizată să ajungă la zero în toată lumea până în 2025.
- până în 2025, Renault va obține echilibrarea sexelor în rândul stagiarilor și al internilor, creând astfel o rețea de recrutare și asigurând familiarizarea viitoarelor generații cu comerțul în această industrie.
Dezvoltarea mobilității inclusive pentru toți: mobilitatea poate fi o sursă primară de inegalitate și o barieră în ce privește locurile de muncă stabile în anumite zone. Este o parte esențială în obținerea, păstrarea sau pregătirea pentru un loc de muncă. Ca atare, din 2012, Grupul a lucrat cu suportul garajelor solidarității Renault pentru a încuraja un parteneriat cu Centrul de Ocupare a Forței de Muncă (agenție franceză pentru ocuparea forței de muncă) și agenție pentru microcredite Adie pentru a oferi persoanelor fără serviciu - care nu pot încheia un contract pentru un împrumut bancar - cu un vehicul nou în leasing. Obiectivul pentru 2025 este creșterea numărului de beneficiari de zece ori - de la câteva sute la câteva mii - prin mobilizarea rețelei și a vehiculelor din segmentul de Vehicule de Ocazie ale Fabricii.
Ca parte a celor mai recente misiuni ale sale, Fundația Renault și rețeaua de fundații la nivel mondial susțin de asemenea inițiativele care îi ajută pe cei care nu au avut un loc de muncă stabil să își găsească o slujbă, prin concentrarea eforturilor asupra piețelor de locuri de muncă locale din jurul locațiilor Grupului și acordând angajaților oportunitatea să fie parteneri activi în cadrul programului. Pentru a afla mai multe despre Fundație.
Într-un efort de integrare a strategiei RSI în operațiunile principale ale companiei, a fost creat un Comitet Executiv pentru Strategia RSI, care include reprezentanți din cele mai înalte eșaloane ale diviziilor funcționale-cheie ale Grupului: Industrie, Achiziții, Inginerie și Resurse Umane. Toate deciziile vor fi prezentate și aprobate de Comitetul RSI al Consiliului de Administrație, prezidat de Jean-Dominique Senard, Președinte al Consiliului de Administrație Renault.
Despre Grupul Renault
Grupul Renault este în prima linie a unei mobilități care se reinventează. Consolidat de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, și expertiza sa unică în electrificare, Grupul Renault cuprinde 5 mărci complementare - Renault, Dacia, LADA, Alpine și Mobilize - oferind clienților săi soluții de mobilitate inovatoare și durabile. Existent în peste 130 de țări, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020. Acesta angajează peste 170.000 de persoane care personifică Obiectivul acestuia în fiecare zi, astfel încât mobilitatea aduce oamenii împreună. Gata să facă față provocărilor, atât la drum, cât și printre competitorii săi, Grupul Renault se angajează să realizeze o transformare ambițioasă, care va genera valoare. Aceasta este centrată pe dezvoltarea unor tehnologii și servicii noi, și a unei noi game de vehicule și mai competitive, echilibrate și electrificate. În rând cu provocările ecologice, ambiția Grupului este să echilibreze emisiile de carbon în Europa până în 2050.