- Marca Renault a înregistrat o creștere de 12 %, depășind 772.000 vehicule în primul semestru din 2023. În Europa, vânzările Renault au crescut cu 21 %, până la 503.242 unități, asigurând revenirea mărcii pe locul al doilea în clasamentul european.
- Vânzările Dacia au crescut în același interval cu 24 %, la peste 345.000 de unități.
- Marca Alpine își confirmă și ea ascensiunea: volumul înmatriculărilor a crescut cu 9%, depășind 1.800 de unități. Începutul de an a fost marcat de lansarea cu succes a două serii limitate: Alpine A110 San Remo 73 și Alpine A110 R Le Mans.
- Politica comercială a Grupului, orientată spre crearea de valoare, continuă pe canalele cele mai rentabile: vânzări către persoane fizice, versiuni vârf de gamă și modele din segmentul C.
Vânzările către persoane fizice reprezintă 65 % din totalul livrărilor pe principalele 5 piețe europene ale Grupului.
- La nivel european, peste 50% din vânzările mărcii Renault se realizează către persoane fizice.
- Dacia ocupă locul al doilea în clasamentul vânzărilor în segmentul de retail la nivel european, în creștere cu 29 % față de rezultatul înregistrat în primul semestru al anului 2022. Cu 138.978 unități vândute, Dacia Sandero înregistrează o creștere cu 23,5 % a înmatriculărilor față de primul semestru al anului 2022 și rămâne cel mai vândut model în segmentul de retail din Europa.
În segmentul C la nivel european, marca Renault înregistrează o creștere cu 42 % față de primul semestru al anului 2022, datorită succesului modelelor Arkana, Austral și Megane E-TECH electric:
- Renault Arkana înregistrează aproape 42.000 de unități vândute, din care 55 % în versiunea E TECH.
- Renault Austral a fost comercializat în aproape 40.000 de exemplare la nivel european, din care 65 % în versiune hibridă și 60 % în echipări superioare ale gamei.
- Renault Megane E-TECH electric a înregistrat peste 23.000 de unități vândute în intervalul de referință, din care peste 70 % au fost reprezentate de versiunile superioare ale gamei și 80 % de motorizarea cea mai puternică. Megane E-TECH electric este cel mai vândut model electric de segment C pe piața franceză.
1. Franța, Italia, Germania, Spania, Marea Britanie
Renault Group își continuă ofensiva pe piața electrică:
- Vânzările de autoturisme electrificate ale mărcii Renault au crescut cu 18 % , ajungând să reprezinte 37 % din totalul vânzărilor de vehicule de persoane ale mărcii la nivel european. Vehiculele 100 % electrice reprezintă 11 % din vânzările de autoturisme în Europa.
- Lansată în ianuarie 2023, versiunea Jogger Hybrid 140
înregistrează deja peste 25 % din comenzile modelului de familie al mărcii
Dacia. - Dacia Spring a înregistrat peste 27.000 de unități
vândute în Europa în primul semestru al anului și se menține în Top 3 cele mai
vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa. - La sfârşitul lunii iunie 2023, portofoliul de comenzi al Grupului în Europa acoperea 3,4 luni de vânzări, superior obiectivului anunțat pentru întregul an (2 luni), chiar în condițiile scăderii cu 30 % a pieței auto față de nivelul din 2019.
2. vehicule electrice, hibride (HEV) și hibride plug-in (PHEV), fără mild-hybrid (MHEV).
3. Sursă DATAFORCE, perimetru: Franța, Germania, Marea Britanie, Italia, Spania, Belgia, Croația, Danemarca, Finlanda, Luxemburg, Norvegia, Olanda, Polonia, România, Slovacia, Slovenia, Elveția.
PRINCIPALELE 15 PIEȚE ALE RENAULT GROUP
1. FRANȚA
- Unități (S1 2023): 281.420
- Cotă de piață (VP + VU): 26.0
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: +0.8
2. ITALIA
- Unități (S1 2023): 96.960
- Cotă de piață (VP + VU): 10.4
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: +0.7
3. TURCIA
- Unități (S1 2023): 80.130
- Cotă de piață (VP + VU): 14.4
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: -4.4
4. GERMANIA
- Unități (S1 2023): 74.792
- Cotă de piață (VP + VU): 4.9
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: -0.5
5. SPANIA
- Unități (S1 2023): 68.836
- Cotă de piață (VP + VU): 11.9
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: +1.7
6. BRAZILIA
- Unități (S1 2023): 52.989
- Cotă de piață (VP + VU): 5.7
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: -0.5
7. MAREA BRITANIE
- Unități (S1 2023): 49.004
- Cotă de piață (VP + VU): 4.4
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: +0.9
8. BELGIA + LUXEMBURG
- Unități (S1 2023): 36.603
- Cotă de piață (VP + VU): 11.1
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: +1.1
9. ROMÂNIA
- Unități (S1 2023): 32.541
- Cotă de piață (VP + VU): 39.8
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: +8.0
10. MAROC
- Unități (S1 2023): 31.102
- Cotă de piață (VP + VU): 38.2
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: -2.0
11. INDIA
- Unități (S1 2023): 29.411
- Cotă de piață (VP + VU): 1.3
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: -0.8
12. POLONIA
- Unități (S1 2023): 25.666
- Cotă de piață (VP + VU): 9.5
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: -0.6
13. ARGENTINA
- Unități (S1 2023): 25.106
- Cotă de piață (VP + VU): 11.3
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: +0.8
14. MEXIC
- Unități (S1 2023): 22.207
- Cotă de piață (VP + VU): 3.5
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: +0.8
15. OLANDA
- Unități (S1 2023): 21.559
- Cotă de piață (VP + VU): 9.0
- Variație cotă de piață vs. S1 2022: +1.6
S1 20234 S1 20225 Variația %
RENAULT
VP 585.809 538.833 8,7
VU 186.387 153.050 21,8
VP+VU 772.196 691.883 11,6
DACIA
VP 342.809 275.523 24,4
VU 2.623 2.660 -1,4
VP+VU 345.432 278.183 24,2
ALPINE
VP 1.863 1.708 9,1
RENAULT KOREA MOTORS
VP 12.208 25.285 -51,7
JINBEI HUASONG
VP 0 0 -
VU 0 67 -100,0
VP+VU 0 67 -100,0
EVEASY
VP 1.962 3.856 -49,1
MOBILIZE
VP 6 68 -91,2
RENAULT GROUP
VP 944.657 845.273 11,8
VU 189.010 155.777 21,3
VP+VU 1.133.667 1.001.050 13,2
4. Exceptând Renault Rusia și AVTOVAZ
5. Exceptând Renault Rusia și AVTOVAZ