Subordonat direct lui François Provost, CEO Renault Group, și membru al Leadership Team, Josep Maria Recasens va avea misiunea de a defini strategia care va permite Grupului să continue dinamica pozitivă în care se află, de a orienta deciziile privind gama de produse pentru următorii ani și de a coordona implementarea acestora pentru a asigura succesul viitoarelor game de vehicule. În plus față de noile responsabilități, Recasens rămâne CEO al perimetrului Peninsula Iberică. El își va continua temporar atribuțiile de CEO al Ampere, până la finalizarea procesului de transformare.
„De la sosirea mea, m-am concentrat pe implementarea unei organizații mai simple, mai eficiente, mai rapide, pentru a ne adapta provocărilor actuale. Reunirea strategiei, care stabilește direcția, cu entitatea Product & Planning, care ghidează alegerile de produs și direcțiile programelor, este un levier esențial pentru a câștiga în coerență și agilitate. Josep Maria va prelua acest perimetru și va continua munca începută de Guido Haak, căruia îi mulțumesc sincer pentru implicare și pentru anii petrecuți împreună.” a declarat François Provost, CEO Renault Group. „Ambiția Ampere rămâne în centrul strategiei noastre, pentru a oferi clienților tehnologii electrice și software inovatoare și accesibile tuturor.”
„Sunt foarte încântat să accept acest nou rol și recunoscător pentru încrederea pe care Grupul mi-o acordă. Prima mea prioritate va fi extinderea la nivelul întregii companii a unor principii care au stat la baza succesului Ampere: o focalizare puternică pe produs, o gestionare disciplinată a programelor și o viziune holistică asupra investițiilor. Cu sprijinul Leadership Team, vom adapta, accelera și implementa aceste fundamente pentru a consolida și amplifica succesul produselor noastre și pentru a integra această dinamică în mod durabil în centrul strategiei Renault Group.” a declarat Josep Maria Recasens.
###
Josep Maria Recasens are o carieră bogată în industria auto. Absolvent de inginerie și deținător al unui MBA, și-a început activitatea la SEAT S.A în 2002, unde a ocupat diverse funcții în domeniile R&D, planificare de produs și coordonarea proiectelor internaționale, înainte de a fi numit Director Strategie, Secretar General și Director Afaceri Publice. În iunie 2021, s-a alăturat Renault Group ca Director Strategie și Business Development al Grupului. În acest rol, a contribuit la implementarea strategiei Renaulution și la dezvoltarea strategiei de parteneriate. La 1 februarie 2023, a fost numit Chief Strategy Officer, membru al Leadership Team Renault Group, și a devenit CEO al perimetrului Peninsula Iberică. La crearea Ampere, pe 1 noiembrie 2023, Josep Maria Recasens a preluat funcția de Chief Operating Officer, înainte de a deveni CEO în 2025, conducând transformarea către mobilitatea electrică și software.
Despre Renault Group
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare.
Prezent în peste 130 de țări și având peste 98.000 de salariați, Grupul a vândut 2,265 milioane de vehicule în 2024. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.



