RENAULT GROUP VIZEAZĂ O MOBILITATE AUTO SUSTENABILĂ ȘI CU EMISII SCĂZUTE DE CARBON

       Electrificarea rămâne factorul cheie pentru atingerea obiectivelor de decarbonizare ale industriei auto: în Europa, trecerea de la un model termic la un model 100% electric echivalează cu reducerea emisiilor de CO2 e cu aproximativ 50%.

     În contextul unei piețe auto europene tot mai competitive, Renault Group își continuă angajamentul pentru o mobilitate eficientă, fără impact asupra resurselor. Din 2021, Grupul a accelerat dezvoltarea lanțului valoric al economiei circulare prin inițiative precum Refactory (Flins)1 și The Is NEUTRAL2

      Aceste proiecte au dat deja rezultate: în medie, 30% din materialele utilizate pe noile modele ale Renault Group provin din economia circulară.

       Renault Emblème ilustrează viziunea Renault Group privind un vehicul de familie cu emisii reduse de carbon, disponibil la orizontul anului 2035, care ar emite, pe întregul său ciclu de viață, cu 90% mai puține gaze cu efect de seră (CO2e) față de un model de referință din anul 20193

 

24.04.2025

Articol

Boulogne-Billancourt, 24 aprilie 2025 – La Summit-ul ChangeNOW, care are loc în perioada 24-26 aprilie 2025 la Grand Palais (Paris), Josep-Maria Recasens, director de strategie al Renault Group și CEO al Ampère, și Cléa Martinet, director de dezvoltare durabilă a Renault Group, au prezentat provocările cu care se confruntă compania și industria auto, în general, în ceea ce privește dezvoltarea durabilă, într-un context din ce în ce mai competitiv. La patru ani de la lansarea, în 2021, a planului strategic Renaulution, Renault Group are deja 12 vehicule electrice în gama sa actuală și a stabilit un ecosistem electric în Europa, contribuind astfel la democratizarea vehiculelor electrice.

Angajamentul Renault Group pentru dezvoltarea durabilă ne-a permis să facem față provocărilor industriei din ultimii ani. Am îmbrățișat tranziția electrică într-un mod incluziv, formând și recalificând angajații noștri prin intermediul Universității ReKnow. Pentru a contracara volatilitatea materiilor prime și dominația chineză în rafinarea minereurilor pentru baterii, am investit în dezvoltarea de sisteme de reciclare în Europa, cu The Future Is NEUTRAL și Refactory. În plus, oferim o gamă de vehicule electrice la prețuri accesibile, produse în FranțaJosep-Maria Recasens, director de strategie al Renault Group și CEO al Ampère.


În planul său strategic Renaulution, Renault Group a poziționat decarbonizarea la același nivel cu indicatorii de competitivitate și performanță. Obiectivul a fost acela de a aduce o abordare transversală a dezvoltării durabile la toate nivelurile de business și în toate departamentele companiei. Patru ani mai târziu, la nivelul Grupului, acest lucru se traduce prin reducerea cu 40% a emisiilor de CO2e ale vehiculelor și cu 50% a emisiilor din uzinele sale.
Cu Emblème, Renault Group duce și mai departe orizontul posibilităților. Emblème este un demonstrator rulant al unui vehicul de familie confortabil și high-tech, atingând în același timp un nivel fără precedent de decarbonizare. Pe parcursul întregului său ciclu de viață, acesta emite cu 90% mai puține gaze cu efect de seră (CO2e) comparativ cu referința din 2019. Emblème este astfel un laborator de inovație pentru generațiile viitoare de vehicule ale mărcii Renault.

 


 1Flins Refactory (Franța), uzină istorică a Renault Group, este primul sit industrial european dedicat economiei circulare a mobilității, cu activități precum repararea, reutilizarea și re-fabricarea.

2https://www.thefutureisneutral.com/fr/ Prima companie de soluții de economie circulară 360° care deservește întregul sector auto.

3Comparativ cu un model pe combustibili fosili (50 de tone de CO2e pentru un Captur pe benzină din 2019 vs 5 tone de CO2e pentru Renault Emblème).

 

Despre Renault Group 
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 106.000 de salariați, Grupul  a vândut 2,264 milioane de vehicule în 2024. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.
https://www.renaultgroup.com/en  

Etichete

  1. Change Now